Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Project: Vast in quarantaine - Een stukje natuur naar binnen halen.  (gelezen 223 keer)

Nik Bruining

• Member
    • Reverse Lens Macro Photography
Project: Vast in quarantaine - Een stukje natuur naar binnen halen.
« Gepost op: oktober 26, 2020, 13:44:21 pm »

Hey,

Omdat we toch veel thuiszitten in deze tijd heb ik een projectje gestart waarbij ik een stukje van de natuur naar binnen heb gehaald. (Omgeving Emmen, Drenthe)
Veel van de beestjes heb ik met dank aan dit forum kunnen identificeren. Ik heb de interessante momenten vastgelegd op camera en een video update van week 1 staat inmiddels op youtube : )

https://www.youtube.com/watch?v=CFt0MqU9BLc&ab_channel=EcoSystems
Meer info staat in de beschrijving.

Ik was benieuwd wat jullie er van vonden : )

Groeten Nik

Groeten,

Nik Bruining

https://www.reverse-lens.com

Jeroen Hoek

• Member
Re: Project: Vast in quarantaine - Een stukje natuur naar binnen halen.
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2020, 22:43:53 pm »

leuk om dit te zien! heel herkenbaar voor mij, ik heb ongeveer het zelfde gedaan....
Ik heb al jarenlang een bokaal staan met een sansevieria(stekkie) erin, op water.
Het water werd snel troebel, door allemaal algen. Toen had ik voor de lol een vijverplantje (zo'n drijfding) uit de de vijver gevist, en in de bokaal gezet.
Op de drijfplant bleken waterslakkeneitjes te zitten. De slakken zijn de algen gaan eten en hebben het water weer helder gemaakt, en zich voortgeplant. Nu heb ik een heldere bokaal en leuke slakjes om naar te kijken! Er is een mooie balans ontstaan tussen alg en slak, ze zijn er in een verhouding dat ze er allebei in mate blijven, zodat ze allebei voort blijven bestaan, zonder dat de ene populatie enorm groeit waardoor de ander verdwijnt.

met vriendelijke groet, Jeroen
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.044 seconden met 19 queries.