validatie vleermuizen

Gestart door ArjenDrost †, oktober 26, 2020, 20:51:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

ArjenDrost †

Sinds kort heb ik een batdetector en ben ik me eens aan het verdiepen in de wereld van de vleermuizen. Erg leuk en interessant en ik probeer zoveel mogelijk waarnemingen ook in te voeren (vaak ook met het sonogram). Nou valt me op dat de meeste waarnemingen niet beoordeeld worden (een enkeling daargelaten). Nou is dat groene vinkje echt niet heilig voor me, maar het zou wel een mooie bevestiging zijn dat ik de determinaties van deze voor mij nieuwe groep goed heb (bovendien zal het voor de database ook mooier zijn als de waarnemingen goedgekeurd zijn).

Ben ik gewoon te snel en doen de vleermuisadmins dit het liefst als het winter is en er toch geen vleermuizen vliegen of kan ik ze beter op een andere manier invoeren (bijv. met het geluidsfragment erbij?) en worden ze dan wel gevalideerd?

Nogmaals, het is niet het einde van de wereld als het niet gebeurd, probeer vooral te kijken of ik beter het anders kan doen.

Groeten, Arjen


Douwe van der Ploeg

Ik weet dat sowieso één van de validatoren vaak in de winter een grote inhaalslag maakt, kan me zo voorstellen dat de anderen die in deze groep actief zijn dat ook zo aanpakken, als het allemaal wat rustiger is..

En natuurlijk, post ze gerust als er twijfel is ;) wav'je erbij is dan wel prettig voor de uitdagendere.
Douwe van der Ploeg

ArjenDrost †

Prima, het heeft geen haast :) Maar dan blijf ik ze gewoon in voeren met in ieder geval de sonogrammen erbij.

En voor mij is alles op dit moment nog uitdagend ;) Maar dan zal ik ook af en toe een wavje erbij doen.

Dank voor het antwoord

Arjen