Bedankt voor je reactie. Ik ben wellicht te stellig in mijn bewering. Blijft dat het probleem begin deze week is ontstaan op de Android-telefoons van verschillende mensen. Hiervoor bestond het probleem bij mijn weten niet, in ieder geval niet bij mij.
Voor mijzelf kan zeggen dat ik niets aan de instellingen op mijn toestel heb veranderd. Het werkte immers al jaren goed. Hetzelfde geldt voor de mensen die ik heb gesproken. Gisteren heb ik een nieuwe telefoon (Samsung S10) aangeschaft uiteraard met de nieuwste versie van Android. Bij het openen van de geluidsbestanden kreeg ik tot mijn verbazing de keuze voor o.a. Obsmapp. Die keuze heb ik uiteraard niet gemaakt, maar ik heb voor de andere gekozen met de toevoeging 'altijd'. Het is toch vreemd dat Android de app Obsmapp opeens herkent als een app waar je geluiden en muziek mee afspeelt? Nog gekker is het m.i. dat als ik op mijn nieuwe toestel bewust de keuze maak voor een andere toepassing, mijn telefoon toch naar Obsmapp 'doorverwijst'.
Let wel, ik vind het alleen maar vervelend dat het niet naar behoren werkt en geef het hier (en ook al eerder in andere gesprek op het forum) aan, zodat er wellicht iets aan gedaan kan worden. Het is immers van belang voor Waarneming en haar partners dat zo veel mogelijk mensen data invoeren en met tevredenheid met de app werken. Als het niet goed werkt, bestaat de kans dat mensen afhaken en daar is m.i. niemand bij gebaat.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik het afspelen van geluiden en muziek belangrijker vind dan het invoeren van een soort op de exacte locatie. Mocht het probleem blijven bestaan, dan zal ik Obsmapp niet meer vrijwel dagelijks maar wellicht nog incidenteel gaan gebruiken. (Dus alleen downloaden voor een dagje in het veld en 's avonds weer verwijderen).
Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat, maar het speuren op het web naar oplossingen voor het probleem heeft me inmiddels (te) veel tijd gekost en vooralsnog niets opgeleverd. Er is leven mogelijk zonder Obsmapp. ;-)