welke vogel (of dier) zou dit geroep/geschrij maken?

Gestart door wilvan, oktober 15, 2020, 22:45:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

wilvan


Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarnemingen.be/observation/201706132/.
1 Vogel onbekend - Aves indet. roepend, gehoord
datum: 2020-10-15
locatie: Hofstade - BLOSO-Domein (VB)


geluid is vooral in 't begin van de film. In de kruin van een boom. Lijkt op een wenend kind. Kan ook een dier zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=XbM5fq2zE2k

Jacob Molenaar

Het geluid tussen 0:06 en 0:10 lijkt mij gewoon een homo sapiens, verder hoor ik alleen maar vogels. Kun je aangeven welk geluid je bedoelt?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Merel

Citaat van: wilvan op oktober 15, 2020, 22:45:51 PM
geluid is vooral in 't begin van de film. Lijkt op een wenend kind.

Dat is precies wat ik denk dat het is. Geen zoogdier of vogel (behalve dat de mens ook een zoogdier is).
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

wilvan

Dag,

Nee, mijn vrouw was er dus ook bij en allebei hoorden we ergens IN DE KRUIN van een boom een roep/geschreeuw van ...... . Wij hebben daar in de omgeving niemand gezien, zelfs geen klein kind. Het geluid trekt er inderdaad op. Het gaat dus inderdaad het geluid tussen seconde 6 en 9, maar ook op seconde 1, 17,21, 27, 35, 40, 45.
Toen we het hoorden keken we direct in de hoogte naar de kruinen en buiten kraaiachtigen, halsbandparkieten, ganzen en andere vogels was er dat raar geroep, schreeuw.... .

met vriendelijke groeten,

NB: in vogelvlucht van 1 km is er de dierentuin Planckendael. Het zou dus ook kunnen dat er iets met die roep ontsnapt is.

Henri van Dodeweerd

Ofeen prachtige imitatie door een spreeuw bijv. van een huilend kind  ;D
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Rob Koelman

Op de opname zijn diverse vogelsoorten te horen. Daarnaast, in het begin, inderdaad een jengelend kind...
Met vriendelijke groet, Rob