Hoofdmenu

Alpenheggenmus

Gestart door Muad'Dib, mei 10, 2008, 22:56:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jos Welbedacht

Schitterende foto's Bob!
Ik zou er graag naar toe willen, maar die boot is zo duur. Bovendien is Friesland erg druk morgen met de fiets-elfstedentocht en bij Kornwerderzand kan file zijn door de brug. Ik ga gewoon lekker naar de Kustweg, tellen.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Robert

morgen maar even kijken.. maar de eerste boot gaat om 9 uur :(

Gr Robert
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

HJDT

CiteerZou er een patroon inzitten, dat ie bijv overdag ergens anders vertoeft? We zitten in Nijmegen er aan te denken te gaan, maar als er de rest van de dag goed gezocht is, vraag ik me af wat de kans dan nog is..
Zou natuurlijk best kunnen Remco maar het is denk ik er moeilijk om dat te bepalen. Enige dat je kunt doen is stand-by zijn en zorgen dat je de boot kunt halen als dat nodig zou zijn. Vanavond zijn er drie dapperen achter gebleven in de hoop de vogel morgenochten terug te vinden. Je mag er vanuit gaan dat zij de vogel direct melden zodra ze hem terug zouden vinden.
Vanochtend leek niks er op te wijzen dat de vogel weg was. Van het dak van het huis vloog hij naar beneden een duinpan in en leek daar geland te zijn. Ondanks urenlang wachten en zoeken in de omgeving (ook in bijv. het dorp en bij het strandhotel) konden we hem niet meer terugvinden. Wie weet verrast de vogel ons morgenochtend weer ??

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

escher

Tot nu 12 mei 09.40 uur geen spoor van de Alpenheggenmus op het dak of in de omgeving van de woningen van het Vuurboetsduin op Vlieland
Groeten Carl Zuhorn
Groeten Carl Zuhorn

Jaap Denee

#34
Voor iedereen zonder pieper: Wordt nu gezien!

@ Michel: je had nog leuke bijvangsten gisteren!
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Pim

Wat zullen de vogelaars die vandaag op de eerste boot zitten opgelucht zijn en tevens erg in spanning. Ze zullen wel een nieuw record veerboot - vuurtoren vestigen. Volgens mij komt die boot nu aan.....


Rennen dus!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Jaap Denee

... 't is weer stil op Vlie. Hebben we een patroon?
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

garryb

#37
Zondagmiddag van 16:15-21:45 uur niets gezien. Daarop vanmorgen tussen 6:00 en 6:30 uur weer niks. Om 7:00 uur dus maar de boot gepakt. En dat was dom. Om 10:00 uur ging  de telefoon... :censored:! Da's alweer de derde keer dat deze soort misgaat. Heb het helemaal gehad met deze  :censored: soort!!! Life's a bitch sometimes...

Edwin Russer

CiteerZondagmiddag van 16:15-21:45 uur niets gezien. Daarop vanmorgen tussen 6:00 en 6:30 uur weer niks. Om 7:00 uur dus maar de boot gepakt. En dat was dom. Om 10:00 uur ging  de telefoon... :censored:! Da's alweer de derde keer dat deze soort misgaat. Heb het helemaal gehad met deze  :censored: soort!!! Life's a bitch sometimes...
Hee Garry,

Je hebt toch niet in de open lucht overnacht :gap:  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Justin Jansen

de aanhouder wint Garry! Nu maar eentje zelf vinden....
M.v.g., Justin Jansen


garryb

#40
Ja, wel in de open lucht overnacht! Erg aangenaam in een duinpan met zacht mos (en mat en slaapzak) en baltsende Houtsnippen recht boven je hoofd!  Tja, worst dip ever. Ach, geef ik anderen ook eens de kans om lijsttechnisch dichterbij te komen...   :P

RWester

Maar hoe lang was de vogel nu aanwezig? En waar?

Toevallig toch niet één duinpan verderop :grin:  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


TjeerdBurger

CiteerMaar hoe lang was de vogel nu aanwezig? En waar?

Toevallig toch niet één duinpan verderop :grin:
haha, nee joh, hij was stiekem bij Garry in de slaapzak gekropen maar is er op tijd weer uitgekropen  :P

k moet de vogel op zich wel gelijk geven, middag op de dag is het veel te heet om vol in de zon rond te scharrelen. Misschien is ie bij wat kouder weer wat beter zichtbaar??

GijsB

zou het kunnen dat ie midden op de dag iets meer in het bos of in de beschutting zit, waar meer schaduw is.
Gijs

apus

#44
Tja, bizar, ineens zat hij er weer, gewoon op het dak!

Vanaf de dijk in het dorp zag ik een vogeltje zitten op het huis en dacht, het zal toch niet... Naar de vuurtoren gegaan en eerst niets gezien, tot hij ineens weer op het dak zat van het huisje bij de vuurtoren. Af en toe zittend op het dak, op de houtstapels en op de grond, dus op precies dezelfde plek als gisteren. Fantastisch gezien tussen +/- 10:15 en +/- 11:00.

Ik hoop dat hij vanmiddag weer gezien wordt!
Martijn Hammers

Robert

vanmorgen om 11.15 had ik hem op het middelste schoorsteentje.
prachtig!

Gr Robert
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

hiskodevries

robert, dan maar even via deze onsympatieke manier:
ik heb jouw de afgelopen tijd verschillende emails verstuurd en je ook gebeld.
geen enkele reactie.
IK wil de door jouw  geleende pda terug!
asap
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jaap Denee

... wat een smeuïg topic is dit.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Edwin Russer

Citeer... wat een smeuïg topic is dit.
Precies, lekker sappig. Is die Alpenheggenmus ook die door PDA gefotografeerd B)  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Robert

ja sorry
morgen gaat hij opnieuw op de post.

mijn excusses
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

RWester

Frappant dat de waarneming van de Alpenheggenmus vandaag niet op de DB-site staat. Niet belangrijk genoeg :angel: ?
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


BWoets

CiteerFrappant dat de waarneming van de Alpenheggenmus vandaag niet op de DB-site staat. Niet belangrijk genoeg :angel: ?
ze zijn opgehouden bij aziaat.. rest volgt vast nog.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

snwja3

De waarneming was per ongeluk 2x op de 11e gezet.
Is nu gecorrigeerd.
Wietze Janse

BWoets

CiteerDe waarneming was per ongeluk 2x op de 11e gezet.
Is nu gecorrigeerd.
Nu de tekst nog.. ;)  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

RWester

Anyway, morgenochtend negen uur de boot, hopelijk zingt de vogel het nog even uit...
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Certhia

Wat ik niet goed snap is waarom iemand op 12 mei met noordoostenwind, 24 graden, lekker weer met een vroege ochtendboot een supereiland verlaat. (Tenzij je natuurlijk andere afspraken hebt dan kun je dit bericht vergeten, zo niet dan moet je me dat toch eens uitleggen Garry  ;)   )
Lijkt me idd een ingredient voor een worst-dip-ever.


Groet

Marc

GijsB

inderdaad, het is toch een eiland waar je zo lang mogelijk wil verblijven, oke ik verlaat ieder jaar ook het eiland met de vroege ochtend boot maar ik moet dan nog terug fietsen naar groningen, anders was ik graag tot de avondboot gebleven.
Gijs

Thijs Fijen

Helaas, vanmorgen was de planning om de eerste boot te nemen. Maar omdat Garry terug ging (en eigenlijk iedereen, zo begrepen wij), toch besloten om niet te gaan. Toen werd ie gepiept, boot zou vol zitten dus pech gehad.

Zaten we in de Keeg zuid, krijgen we te horen dat er dus wel plekken zijn! Boeken, maar een uurtje tijd op het eiland! Gelukkig de boot om kunnen boeken dus nu al 3 uur tijd op het eiland. Maar verder dan een spannend invallend beestje kwamen we niet... Helaas helaas. Volgende keer beter, we hebben het in ieder geval geprobeerd
Thijs Fijen

garryb

#58
CiteerWat ik niet goed snap is waarom iemand op 12 mei met noordoostenwind, 24 graden, lekker weer met een vroege ochtendboot een supereiland verlaat. (Tenzij je natuurlijk andere afspraken hebt dan kun je dit bericht vergeten, zo niet dan moet je me dat toch eens uitleggen Garry wink.gif )
Lijkt me idd een ingredient voor een worst-dip-ever.

Ach Marc, er was afgezien van de gebruikelijke fraaiheden (zomerkleed Rosse Grutto's!) geen zak te zien op dat 'supereiland' hoor, twee fraaie Roodpoten en een Visarend om 16:45 uur zaterdag en daarna geen trek, louter lege luchten en bosjes. Met de voorziene drukte in het hoofd van vertrekkende pinksterrecreanten en het feit dat de vogel gedurende een periode van 11 uur aaneengesloten daglicht geen acte de presence meer had gegeven EN er ook nog eens niet zat van 6:00 tot 6:30, leek het ons redelijk om maar af te taaien. Verder speelde mee dat een van ons anders pas om 16:45 van het eiland af had gekund. Domme pech, maar ach het is maar een Alpenheg zullen we maar zeggen! Worst-dip-ever is het nog lang niet, dat was het geworden als we terug waren gegaan! :) Ken je overigens het verhaal van de Zeeuwen die met 7 man in een te kleine auto zowel Schier als Texel voor niets bezochten in 1998...? Over worst dips gesproken. Maar het geziekte moet vanmorgen aan de andere kant van de afsluitdijk wel te horen zijn geweest toen we daar reden en de telefoon ging....Ik hoop dat ie er in oktober nog zit als ik weer op Vlieland kom! ;)

Rinie van Reenen

#59
Citeerdrukte in het hoofd van vertrekkende pinksterrecreanten
Al heb je je vogel gemist, je hebt wel scherpe psychologische analyse toegepast! :P
CiteerIk hoop dat ie er in oktober nog zit als ik weer op Vlieland kom!
Kijk, dat zijn de echte realisten! ;)
Groet, Rinie van Reenen