Hoofdmenu

Alpenheggenmus

Gestart door Muad'Dib, mei 10, 2008, 22:56:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Muad'Dib

Vandaag bij de vuurtoren van Vlieland...

Deze heggenmus viel in boven op het huis bij de vuurtoren op Vlieland. Ik dacht eerst dat het een leeuwerik was, tot ik de kijker er op zette en zag dat het ging om een heegenmus met een lichtgele snavelbasis. De vogel bleef stijf op het dak zitten en drukte zich als er een Boomvalk overvloog. De vogel heeft geen enkel geluid gemaakt... Een aantal foto's gemaakt met een 300mm lens. Net thuis bekeken en ja hoor de gele snavelbasis is zichtbaar evenals de roodbruin gevlekte buik.

Alpenheggenmus! Of helpt iemand me uit de droom?

Dirk Vogt

Maarten Hotting

#1
Inderdaad een Alpenheggenmus.
Geweldige waarneming.
Groet,
Maarten

Jos Welbedacht

Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Pim

#3
Zeer gave waarneming!

Wil je hem misschien invoeren op Waarneming.nl?

edit: Ik heb hem in de tussentijd even als externe bron ingevoerd.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Guus Peterse

#4
CiteerWow!
Ja, dat was ook het eerste dat bij mij in me opkwam. 't Is er echt een, denk ik.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Guus Peterse

Citeeredit: Ik heb hem in de tussentijd even als externe bron ingevoerd.
Maar klopt de datum? Was het vandaag?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015


Pim

Guus zie eerste zin topic ;)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Guus Peterse

CiteerGuus zie eerste zin topic ;)
Tsja, in de opwinding overheen gelezen denk ik.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

BWoets

#9
Zitten we dan op Vlieland... we (stuk of 6 vogelaars) zullen morgenochtend vroeg gaan zoeken!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

escher

Lekker is dat.
Ben je vandaag met de telploeg Vlieland bezig met de watervogeltelling.
Ga je na afloop met de tellers in de voortuin van de Zwaluw bij het posthuis roofvogels scannen. Wat een aantal Visarenden en roodpootvalken opleverd.
Kijk je na een welverdiende maaltijd op waarneming.nl zie je dat er notabene op het dak van je eigen huis een Alpenheggemus heeft gezeten.
Heb daarnet toch nog even stiekum met de zaklaantaarn op het dak gekeken, tegen beter weten in natuurlijk. Morgen bij het krieken van de dag zal ik het nog maar eens proberen!
Geweldige ontdekking Dirk.
Heb je nog meer platen??

Groeten Carl Zuhorn
Groeten Carl Zuhorn

Muad'Dib

Meer plaatjes op www.bitsonbirds.nl en dan onder bitsonbirding mei 2008...

't zijn de eersten. Veel beter heb ik ze helaas niet...

Dirk

Alwin

#12
Heb 'm op de DB-Alert doorgegeven. Wel onder m'n eigen naam. Weet even niet hoe het moet om "gehoord via" te coderen.

Mocht het onvrede of verwarring opleveren. Bij deze... excuus (en ben benieuwd wat de code wel geweest zou moeten zijn)

Alwin
Alwin

Life list  4 54 Roodoogvireo

Rein Genuït

500 bij je piepernummer optellen
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Pim

Vanmorgen is de vogel op dezelfde plek waargenomen!!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Justin Jansen

Goede ontdekking Dirk, gave tuinsoort Carl!
M.v.g., Justin Jansen


GijsB

WOW, waarom zit er nooit een alpenheggenmus op vlieland als ik er ben <_<  (al 11 jaar lang de eerste week van augustus)
Gijs

han.endt

Citeer(al 11 jaar lang de eerste week van augustus)
In mei gaan :lol:.

Justin Jansen

Een van de kenmerken van een Nederlandse Alpenheggemus is dat ze zeldzaam zijn (4 gevallen nu).
M.v.g., Justin Jansen


GijsB

#19
maar in augustus zijn mijn vader en zus jarig en die verjaardagen vieren we altijd op vlieland met een aantal vrienden.


@justin, inderdaad, das wel jammer
Gijs

Jos Welbedacht

Ja, of juist niet.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

GijsB

tis maar hoe je het bekijkt, zeldzame soorten zijn leuk, als ze eens in nederland zijn, zou iid. ook niet leuk zijn als elke vogel zo algemeen is als een merel
Gijs


redmar_woudstra

CiteerOpletten op Alpenheggemussen! Denemarken en Zweden hebben er al één gehad!

http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=show...icture_id=21357

Gefeliciteerd! Fantastische waarneming! Ennuh, Frank, jij hebt niet eens hoeven zoeken!   ^_^  
groet,
Redmar

frankneijts

Citeer
CiteerOpletten op Alpenheggemussen! Denemarken en Zweden hebben er al één gehad!

http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=show...icture_id=21357

Gefeliciteerd! Fantastische waarneming! Ennuh, Frank, jij hebt niet eens hoeven zoeken!   ^_^
Ik heb er serieus naar uitgekeken Redmar maar er vloog niks tussen de Slangenarenden......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Steven Wytema

Even voor de goede orde: vanochtend na aankomst hebben wij (+/-25 medevogelaars en ik) de vogel enkele minuten op het dak gehad, daarna vloog hij noordwaarts de helling af en er is sindsdien niks meer van vernomen....

Misschien vanavond/morgenochtend weer?
Steven Wytema


teunvankessel

Komen er morgen meer mensen naar Vlieland? ik wel!
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

RWester

Zou er een patroon inzitten, dat ie bijv overdag ergens anders vertoeft? We zitten in Nijmegen er aan te denken te gaan, maar als er de rest van de dag goed gezocht is, vraag ik me af wat de kans dan nog is..
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Justin Jansen

De vogel van Terschelling maakte ook rondjes waarbij deze echt uit het beeld verdween, maar kwam  steeds na enkele minuten weer terug. Wellicht zit dit ook bij deze vogel in het bloed, alleen is hij ergens blijven hangen en slaapt hij vanavond weer bij de vuurtoren?
M.v.g., Justin Jansen


BWoets

CiteerDe vogel van Terschelling maakte ook rondjes waarbij deze echt uit het beeld verdween, maar kwam  steeds na enkele minuten weer terug. Wellicht zit dit ook bij deze vogel in het bloed, alleen is hij ergens blijven hangen en slaapt hij vanavond weer bij de vuurtoren?
Als Carl hem morgen weer ziet meld hij hem vast weer hier op de site...! Zat op de vensterbank  :D  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets