Vreemd geluid, welk insect?

Gestart door Laurine, oktober 09, 2020, 22:06:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Laurine

Vanavond hoorde ik een vreemd geluid in mijn tuin. Ik heb er een opname van kunnen maken: https://soundcloud.com/laurine-penxten/nieuwe-opname-m4a/s-764CrTL5xyA?ref=clipboard&p=a&c=1

Volgens mij was het een soort van insect, weet hier misschien iemand welk?

Rayan Majoor

Hoorde je dit van een afstand? Want het geluid is best duidelijk. Ik herken het niet als van een sprinkhaan of krekel. En ik ken wel enkele insecten die dit soort geluiden maken als ze iets 'verbouwen' (zoals bepaalde sluipwespjes en houtbijtjes in een bamboestengeltje, of soms zelfs rupsen die hun cocon van houtsnippers maken), maar dat is erg zacht en valt alleen echt van dichtbij op... en dan moet je vgm wel redelijke goede opnames kunnen maken om dat zo goed vast te leggen.
Als je het 's avonds in het donker in de tuin hoorde en het dus van een afstandje hebt opgenomen zou ik zelf toch aan iets groters (zoogdier of vogel) denken die misschien ergens mee aan het 'spelen' is.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Laurine

Het geluid leek vanuit een haag te komen en ik stond denk ik op 1-2 meter ervan af. Het was redelijk luid.

William de Jong


Groeten, William de Jong

Rayan Majoor

zoiets vermoed ik ook ja... zeker omdat egels van zichzelf al geen stille beestjes zijn
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl