Balkan of Noodse

Gestart door morris, mei 10, 2008, 20:47:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

morris

Ik heb deze ochtend een gele kwik gefotografeerd. Ik twijfel of het een balkan is. Ik heb een foto toegevoegd.

GijsB

vanwege de effen donkere kop neig ik naar balkan, ik zie onder de donkere kap ook geen wit zitten
Gijs

Jos Welbedacht

Kop lijkt mij niet zwart genoeg voor Balkan, daarnaast denk ik dat er te weinig detail zichtbaar is om zeker te zijn van het ontbreken van een witte baardstreep, om het zo maar even te noemen.



Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

frankneijts

Moeilijk te zien of dat lijntje boven het oog ook bij de vogel hoort. Kop lijkt wel glimmend zwart, scherp afgesneden en dat zou goed zijn voor Balkan, evenals het schijnbaar ontbreken van donkere vlekjes op de bovenborst. Maar zonder geluidsopname wordt dit een lastig verhaal. Kun je iets zeggen over de eventueel gehoorde roep Morris?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jeroen Nagtegaal

Ik meen toch een vlekje te zien op de keel, en ook een wenkbrouwstreep
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

GijsB

ik zie geen vlek op de keel, maar volgens mij nu wel een wenkbrouwstreep
Gijs

JaapHennevanger

Misschien een beetje aan de late kant maar mij lijkt dit toch echt een "gewone" Noordse Kwikstaart. de kop is gewoon te licht voor een balkan, zie volgende link van de Balkankwikstaart van Eemshaven van dit jaar:

http://waarneming.nl/wn_details.php?id=4229626
Jaap Hennevanger



HJDT

Ik denk dat wat velen voor licht aanzien glans is. Die vogel van de Eemshaven is tijdens veel donkerder weer gefotografeerd (bdekenk je daarbij ook nog eens dat de kleuren op een foto vaak volstrekt onbetrouwbaar zijn omdat ze afhankelijk zijn van de instelling van de camera, mate van belichting en nabewerking - lees: " aanpassing aan de persoonlijke smaak van de fotograaf"-), dus het vergelijk gaat helemaaal mank. Wat mij betreft ziet de vogel er best spannend uit maar meer dan dat is er niet over te zeggen tenzij er nog mooie beeldvullende plaatjes opduken . . .

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

HansJWG

CiteerKop lijkt mij niet zwart genoeg voor Balkan, daarnaast denk ik dat er te weinig detail zichtbaar is om zeker te zijn van het ontbreken van een witte baardstreep, om het zo maar even te noemen.

ga ook voor noordse
Groet, Hans