wie weet welke soort dit is?

Gestart door Marijke de Both, oktober 04, 2020, 15:51:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marijke de Both

Op 19 september kwam ik tijdens een wandeling in het Deelerwoud deze rups tegen in een heidestruik. Het rupsje was 2 à 3 cm. lang.
Hij is min of meer dwarsgestreept in de kleuren rose/rood, appeltjesgroen en wit. Het is een kaal rupsje (geen haren) en zo te zien is het een spanner.
Zowel op de site van de Vlinderstichting als in mijn vlinder en nachtvlindergids kan ik hem niet vinden. Ook bij IVN Oude IJsselstreek op de site en het Vroege Vogels forum is hij onbekend.
Door de straffe wind heb ik helaas geen betere foto's kunnen maken.
Marijke

Rayan Majoor

Ben ik benieuwd of je hem kan vinden als je weet dat 't een dwergspanner is... ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Marijke de Both

Zou het een grijze heispanner kunnen zijn?
Ik zag laatst een foto van een rups waarvan ik dacht dat die veel gelijkenis had met de mijne. Alleen waar de rups op mijn foto licht groen is, was die een meer geel.
Marijke

Rayan Majoor

Op zich begrijp ik dat je die erop vindt lijken... maar die is 't niet. De grijze heispanner is ook geen dwergspanner :angel:
Dit is een smalvleugeldwergspanner
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Marijke de Both

Dank je wel Rayan,
Ik had hem niet gevonden, maar dit is hem inderdaad.
Sorry, voor niet sneller reageren, maar ik heb geen melding van een reactie gekregen.
gr. Marijke
Marijke