Strandwandeling vogels determineren

Gestart door Birdview, oktober 06, 2020, 15:13:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Birdview

Goedemorgen,

Mijn vrouw en ik gaan sinds kort regelmatig vogelspotten en proberen ze dan te determineren, toch behoorlijk lastig. Vanmorgen weer even gewandeld en een aantal soorten konden we makkelijk bepalen, maar bij toch een behoorlijk aantal waren we niet zeker of hadden we eigenlijk geen idee.

We hopen dat jullie een beetje kunnen helpen met het juist identificeren van de vogel (en wellicht ook een tip waarop we moeten letten). Onze inschatting voor de volgels waar we niet helemaal zeker waren hieronder is:
- Bonte Strandloper juveniel
- Drieteenstrandloper
- Kneu
- Nachtegaal
- Nachtegaal, hoewel we wel zien dat deze een ronder kopje heeft dan die erboven, konden we niets anders bedenken
- Paapje (vanwege de streep boven het oog)
- Smient (hoewel de kop te donker lijkt)

Jacob Molenaar

Toch zit je al aardig in de goede richting:
Bonte strandloper klopt, juveniel is het alleen niet vermoedelijk
Drieteenstrandloper en kneu kloppen ook.
De drie erna (2x nachtegaal en paapje) zijn allemaal tapuiten.
Ook de smient aan het einde klopt.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

hiskodevries

had de waarnemingen eerst ingevoerd in waarneming.nl dan had de herkennings software de fouten er al uitgefilterd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Merel

Ik dacht bij die Kneu even aan Frater, maar ik zie wel waarom het een Kneu is. Onder andere lichtere pootjes en geen wit vleugelstreepje.
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer