Welke vogel is dit? Ik heb al heel veel gezocht maar geen duidelijkheid gekregen

Gestart door Aat Lock, september 30, 2020, 15:35:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Aat Lock

Deze vogel waargenomen in augustus 2020 in het poldergebied bij Putten vanaf de dijk langs het veluwemeer.

Lisette

Een tjiftjaf/fitis met viezigheid om z'n bek? Afgezien van de roze verkleuring op de keel vind ik em best wel op een van die twee lijken, vraag is dan alleen wat die verkleuring zou kunnen zijn

marijn

Het is een Tuinfluiter (fors bruin beest, geen wenkbrauwstreep, dikke loodgrijze poten, grijze halsvlek) die zich tegoed zal hebben gedaan aan bramen of andere vruchten.
Marijn Prins

frankneijts

Ik kan me best voorstellen dat je hier niet meteen uit kwam, zelfs niet als je die gekleurde keel juist ingeschat had (verkleuring door externe oorzaak). Immers worden Tuinfluiters meestal afgebeeld en beschreven als kenmerkloze dikke bruine patsertjes zonder kraak of smaak als het gaat om het verenkleed. Het is dus wel eens goed je te realiseren dat vooral in vers kleed ook Tuinfluiters best iets van een vleugelstreepje kunnen laten zien en lichte toppen aan tertials en handpennen. Daarvoor is deze foto dan ook uitermate nuttig ..


Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

marijn

Marijn Prins

Rob Koelman

Citaat van: marijn op oktober 02, 2020, 00:01:34 AMJa, dit beest heeft zeker geinige veerrandjes :)

'Geinige veerrandjes'.

Die houden we er in als het gaat om een beschrijving op basis van 'jizz'...  ;D
Met vriendelijke groet, Rob