Prestaties laden fotogallerij op iPhone

Gestart door sjogro, oktober 29, 2020, 00:24:09 AM

Vorige topic - Volgende topic

sjogro

Hallo,

Ik wil graag het volgende eens aankaarten: Sinds ik mijn iPhone (XR) heb geupdate naar iOS 14.0 zijn de prestaties bij het laden van foto's uit de fotobibliotheek ronduit belabberd.
Ik moet daarbij melden dat ik grootgebruiker ben van iCloud wat betreft fotoopslag.

Wat er gebeurd als ik in ObsIdentify op het gallerij icoon druk is, dat er lang niets gebeurd en vervolgens een lijst verschijnt van mijn fotoalbums. Bovenaan staat 'Recent'. Meestal is dat waar ik moet zijn dus dan gaat het prima.
Zoek ik echter een eigen album dat een paar schermen scroller lager staat blijkt er echter een enorm prestatieprobleem te zijn. Het scrollen van de albumlijst is traag als dikke stroop. Het lijkt alsof er ter plekke op de achtergrond  een cache gemaakt wordt van alle albums ofzo. Uiteindelijk lukt het me om bij betreffend album te komen en kan ik binnen het album met redelijk normale prestaties door de foto's bladeren en er 1 selecteren.
Dan kan ik verder en als ik een slechte match heb, mag ik nog meer foto's toevoegen. Enfin, hetzelde liedje, maar dit keer toch iets minder stroperig, doch verre van ideaal.

Gebruik ik gewoon de website via Safari heb ik dit probleem niet, ben ik in 4 seconde klaar met 4 foto's erin knallen en hoppakee daar staat de match al op het scherm.

Nu begreep ik dat in iOS 14 een nieuwe bestanden/foto-blader module is geïntroduceerd (met ingebouwde search/filter bar). Safari gebruikt deze dan ook en ging super snel. ObsIdentify benut dit niet vanzelf na de systeemupdate en is nu een soort kreupel oudje geworden op mijn toestel.

Is dit bekend bij anderen?
Gaan we uiteindelijk over naar 'de nieuwe bladermodule'?

Timo Roeke

Beste Sjogro,

Bedankt voor de uitvoerige beschrijving van je probleem en de 'screens' in het andere topic. Ik ga dit voorleggen aan onze interne ontwikkelaar. Update volgt in dit topic.