Tijdstipregistratie foto's +2 uur

Gestart door Jos van Nuenen, september 28, 2020, 16:32:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jos van Nuenen

Sinds kort wordt bij het registreren van een waarneming via de ObsIdentify app op mijn smartphone het tijdstip waarop de foto is gemaakt met 2 uur opgehoogd. De datum en tijd op mijn camera staat goed ingesteld.

Sjaak Schilperoort

Citaat van: Jos van Nuenen op september 28, 2020, 16:32:03 PM
De datum en tijd op mijn camera staat goed ingesteld.
Jos, kun je toelichten wat je hiermee bedoelt? Met ObsIdentify kun je een soort herkennen vanaf foto's die je met je mobiel maakt. Ik vermoed dat jij de app anders gebruikt. Kun je hier wat meer over melden? Importeer je je foto's inderdaad vanaf een externe camera? Welke? Hoe doe je dat? Staan tijdzone en DST goed ingesteld op die camera? Welke smartphone (model, OS-versie) gebruik je?

Jos van Nuenen

Hallo Sjaak. Bedankt voor je reactie.
Ik importeer mijn foto's vanaf een Canon camera in de fotobibliotheek van een MacBook (in de Cloud). Ik gebruik mijn iPhone 8 om foto's vanuit deze fotobibliotheek via ObsIdentify te identificeren en te registreren als waarneming. Ik heb de tijdsinstelling van mijn camera toch nog eens nagekeken en die was bij nader inzien toch niet goed. Na correctie van de instelling heb ik een nieuwe foto gemaakt en op dezelfde manier verwerkt in de ObsIdentify app. De tijdsregistratie is nu inderdaad goed. Dus de fout lag bij mij, waarvoor excuses. Voordeel is wel dat de tijdsinstelling op mijn camera nu goed staat.