Witte pluisjes op gras. Iemand een idee?

Gestart door wouterbosgra, september 18, 2020, 11:08:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Ik weet dat ik dit al een keer eerder heb gezien, kan alleen geen waarneming terugvinden, dus misschien kwam ik er destijds ook al niet uit. Op de Veluwe, grote stukken met gras zijn voorzien van kleine witte "pluisjes", zie foto. iemand een idee wat het is?

Rayan Majoor

Grappig, ik had toevallig gisteren ook een grasveldje (naast heideveld) gevonden waar overal deze kleine witte bolletjes op het gras zaten. Had wel wat weg van schildwespcocons, maar heb het maar gewoon meegenomen. Uit een van de bolletjes is een beestje gekropen (wat ik bij sommige bolletjes al voor een klein stukje uit zag steken). Ik vind het veel weg hebben van een soort dopluis ofzo... maar weet het ook niet zeker. Zal ik het topic voor je verplaatsen naar het wantsen, luizen en cicadeforum of wil je het nog even hier houden?
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

gbeersma

Wolluizen? Maar die zitten volgens mij meestal op naaldhout.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

wouterbosgra


David Tempelman

leuk, ik had ze ook dit weekend. paar plaatjes gemaakt en ingevoerd
met vriendelijke groet,
David

William de Jong

Even voor de duidelijkheid en het later terug kunnen vinden van dit topic: Mogelijk dus Eriopeltis festucae

Groeten, William de Jong