grote mantel? --> hybride zilver x kleine mantel

Gestart door Lisette, september 17, 2020, 08:35:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

Lisette

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming:

Ik dacht zelf datie misschien niet groot en niet donker genoeg was voor een grote mantelmeeuw, en ik heb hier niet eerder een grote mantelmeeuw gezien. Ik zou ook niet weten wat het anders zou moeten zijn, voor een zilvermeeuw issie te donker en voor een kleine mantel zijn de poten te roze.

Groetjes Lisette

https://waarneming.nl/observation/200242784/.
1 Grote Mantelmeeuw - Larus marinus adult, gezien
datum: 2020-09-17
locatie: Leeuwarden - Het Vliet & Oranjebuurt (FR)

foto's:



mgieskens

Je zou nog naar de zwart/wit tekening op de handpennen kunnen kijken of de grootte proberen te schatten aan de hand van de stenen van het huis.
Maar volgens mij is Grote Mantel wel correct.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

ruud_altenburg

Dit is geen Grote Mantel, kijk eens naar de mantelkleur en de snavelbouw. Uit persoonlijke ervaring weet is dat dit de tijd van het jaar is dat hybrides Kleine Mantel x Zilver weer in den lande verschijnen. Zoek eens wat foto's op ter vergelijking.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Lisette

Citaat van: ruud_altenburg op september 17, 2020, 13:20:52 PM
Dit is geen Grote Mantel, kijk eens naar de mantelkleur en de snavelbouw. Uit persoonlijke ervaring weet is dat dit de tijd van het jaar is dat hybrides Kleine Mantel x Zilver weer in den lande verschijnen. Zoek eens wat foto's op ter vergelijking.
mantelkleur was inderdaad waarom ik twijfelde, snavel was me zo nog niet opgevallen. Ik vind dit zelf ook wel een logische oplossing, hij lijkt inderdaad wel heel erg op andere foto's van hybride zilvers/kleine mantels. Bedankt!