Onbekende meeuw (Texel, waddenzee 30 maart 2007)

Gestart door frankvdv, september 13, 2020, 17:00:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankvdv

13 jaar geleden heb ik op de Waddenzee op een vaartocht vanuit Texel deze meeuw gefotografeerd. Heel slecht oud plaatje dat ik vandaag weer tegenkwam. Kan iemand erin zien wat voor vogel dit is?
De vleugels lijken me klein t.o.v. het lichaam. Dat en de zwarte voorranden (en bovenkant kop) met de lichte achterzijde van de vleugels maken dat ik 'm niet kan thuisbrengen. Of is het een effect van foto (hoek en belichting)?

Groeten,
Frank

Rob Koelman

Een plaatje van 32 KB voegt weinig toe. Graag een foto in (veel) grotere resolutie!
Met vriendelijke groet, Rob

mgieskens

Citaat van: Rob Koelman op september 14, 2020, 20:53:52 PM
Een plaatje van 32 KB voegt weinig toe. Graag een foto in (veel) grotere resolutie!
Die moet je dan wel hebben.
Maar ik vrees dat het met dit kleine plaatje inderdaad heel erg lastig, zo niet onmogelijk wordt om er een naam op te plakken.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

mgieskens

Is het wel een meeuw? Of misschien zoiets als een Grote Stern? Al kan ik dat niet helemaal matchen met de, wat  lijkt, donkere eindband op de staart
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Rob Koelman

Citaat van: mgieskens op september 14, 2020, 21:45:19 PMIs het wel een meeuw? Of misschien zoiets als een Grote Stern? Al kan ik dat niet helemaal matchen met de, wat  lijkt, donkere eindband op de staart

Tsja, ik vraag natuurlijk niet voor niets om een of meer foto's in hogere resolutie...
Met vriendelijke groet, Rob

frankvdv

Helaas, dit is de beste resolutie die ik heb. Ik heb wel een wat minder cropped versie bijgevoegd, dat helpt misschien een beetje met de context. Maar veel haalt het vast niet uit. Bedankt in ieder geval voor het meekijken!

mgieskens

Het geeft inderdaad wat context en perspectief.
Ik neig naar een onzekere Grote Stern, met hetzelfde voorbehoud dat ik hierboven al maakte.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

frankvdv

Bedankt Michèl voor het nogmaals turen naar m'n wazige plaatjes. Ik hou het dan idd op een waarschijnlijks Grote Stern.

Groeten, Frank