En wat is dit nou weer? Staart van?

Gestart door Hannie Luijten, september 16, 2020, 00:39:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

Hannie Luijten

(Deel van) een staart, ca. 15-18 cm lang, vrij dik. Lag langs de weg. Er waren geen andere sporen te zien van een gewond of aangereden dier op of langs de weg. Ik vraag me af of dit wel echt is (volgens mijn hond wel  :rolleyes:). Ik moet hierbij denken aan de vossenstaarten die de "easy riders" vroeger wel hadden.

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/200186938/.
1 Gewone Wasbeer - Procyon lotor onbekend, andere sporen
datum: 2020-09-15
locatie: Harfsen (GE)

foto's:



Groet, Hannie

whmvb

Haha, zoiets heb ik ook wel eens gevonden. Dit is gewoon een versiersel voor in de auto of op de motor oid, dat los geraakt is of weggegooid. Leuk voor aan de muur thuis dus, maar waarschijnlijk een fantasiestaart en niet natuurgetrouw.

Wim
Wim van Boekel

Hannie Luijten

Ben ik daar mooi ingetrapt  ;D maar hoe langer ik naar de foto keek hoe meer ik aan motorrijders moest denken. Gelukkig. Dat is altijd beter dan een dier zonder staart. Ik gooi de waarneming eruit.
Groet, Hannie

koenv

Lijkt anders wel heel goed op de staart van een huiskat. Weet niet of dit interessant is als versiersel. Daarvoor gebruiken ze mijns inziens vooral fake vossenstaarten en dergelijke.
mvg

Koen

Hannie Luijten

Ik dacht dat huiskatten geen geringde staart hadden. Maar, ik heb nog wat gegoogled en dit gevonden  :rolleye:
Groet, Hannie

Hannie Luijten

Ze zijn gewoon te koop, nep wasbeerstaartsleutelhangers.
Groet, Hannie


Hannie Luijten

Groet, Hannie

OJGoreng

Citaat van: Hannie Luijten op september 16, 2020, 00:39:18 AM
(volgens mijn hond wel  :rolleyes:).

Die kunnen er interessante opinies op na houden. Als ik een dead cat op mijn geluidsrecorder heb moet ik ook altijd oppassen dat het ding niet door honden uit mijn handen wordt gepakt.
Met vriendelijke groet, Zainal

Hannie Luijten

Citaat van: OJGoreng op september 16, 2020, 16:18:49 PM
Citaat van: Hannie Luijten op september 16, 2020, 00:39:18 AM
(volgens mijn hond wel  :rolleyes:).

Die kunnen er interessante opinies op na houden. Als ik een dead cat op mijn geluidsrecorder heb moet ik ook altijd oppassen dat het ding niet door honden uit mijn handen wordt gepakt.
Goed dat je er een link bij zet  ;D ;D
Groet, Hannie

Rob Koelman

Overigens is dit wel degelijk een echte (katten)staart, en geen kunststof imitatie. Kijk maar eens goed naar alle subtiele kleurschakeringen, niet alleen in de staart als geheel, maar ook in de individuele haren...
Met vriendelijke groet, Rob