De mooiste plek van Nederland

Gestart door Cees Veenema, februari 06, 2006, 13:19:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Elachista

Mooi en waardevol zijn dan weer twee verschillende dingen.
En volgens mij gaat dit dus ook uitsluitend over de mooiigheid en niet over hoe de plek qua soorten en biotoop in elkaar steekt.
Dus ja..dan lijkt een krabbenkreekje net weer wat leuker dan een oud stuk gebied bij Rheebruggen, en da's wel wat jammer.

Tymo
Groet,
Tymo

Cees Veenema

#31
Hallo Corry,
Ben ik nog even weer.
Het is niet afhankelijk van rode en zwarte lijsten maar deze behoren wel tot de compilatie. Hoe meer er aan bekende en minder bekende soorten voorkomt hoe beter toch de milieuvoorwaarden? Dit en de gangbare criteria op andere gebieden geven het totaalbeeld.
Geluid bijvoorbeeld. Het Dwingelderveld is prachtig maar op bepaalde gedeeltes is het geluid van de A28 permanent hoorbaar., vliegtuiglawaai ? treinen noem maar op. Ik ga geloof ik nog een item wijden aan de rust en de stilte.
Groet,

Cees

Corryabbink

#32
Dus Tymo is het gewoon een kwestie van netwerken.
Iets waar ik persoonlijk een hekel aan heb en me altijd aan probeer te onttrekken.
Ben ik totaal ongeschikt voor.
Vind het knap van Cees dat hij dat voor zijn gebied over heeft.
Ik kreeg vandaag verscheiden mailtjes van andere netwerkers die me probeerden over te halen op hun mooiste plek te stemmen.
Het is zoals met alles zo langzamerhand om me heen .........wil je iets normaals regelen dan ben je van je netwerk zeg maar kruiwagen afhankelijk en dat stinkt in mijn ogen.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Elachista

#33
:P

Anders moet Cees maar een kettingbrief beginnen.......
Groet,
Tymo

Corryabbink

:lol: Heb je dat nog nooit ondervonden Tymo?

Het gaat niet meer om de kwestie of het doel maar hoe goed je netwerk/lobby is.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Elachista

#35
Ja, en daar moet Cees dus wat op vinden  :P  :lol:  
Groet,
Tymo

Corryabbink

CiteerIk ga geloof ik nog een item wijden aan de rust en de stilte.
Hoi Cees,

Jouw antwoord had ik even over het hoofd gezien. Rust en stilte zijn heel belangrijk. Zou ik maar gebruiken. Gebieden waar nog echt rust van uitstraalt, stilte en 's nachts nog donker.............zijn er nog maar weinig.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

#37
Hallo Luitjes,

Dan nog maar een keer, erg aardig dat jullie zo meedenken en  zo....
De Krabbenman heb ik op de introductiebijeenkomst wel gesproken hij was van de één of andere organisatie. Zoals wel meer deelnemers b.v. Recreatieondernemers e.a. Het is logisch dat de boswachter van Vlieland gebruik kan maken van het netwerk van de VVV. Tegen collega's die een dergelijke organisatie achter zich hebben kun je niet zo gauw op.
Ik doe alles alleen, een vriend helpt zo nu en dan met suggesties en andere kleine dingen. Mijn eerste doel is om mijn collega in Drenthe in de eerste ronde te verslaan. Ik sta nog voor maar hij begint op stoom te komen.
Trouwens wel een aardige boer hoor! Hij gebruikt deze mogelijkheid als een soort platform en of dit nu wel of niet de bedoeling is maakt ook al niet uit.
Groet,

Cees

Windekind

Tja Corry, het is persoonlijk zoals je al aangaf. Ik heb er helemaal niets mee en ik gaf al aan dat ik het gebied goed kennen. Ik kom er zelfs nog regelmatig als ik bij de ouders van mijn vriendin op bezoek ben. En dan loop ik nog regelmatig even een stukje door de Engbertsdijkvenen ook, even wat leuke libellen zoeken, of een klapekster of zo. Maar landschappelijk vind ik het niet mooi en de omgeving er om heen (veenontginningslandschap helemaal niet).


En Cees, tja ik heb inderdaad 3 maand in dat ruilverkavelingsgebouwtje gezeten. Maar het is ook al weer 13 jaar geleden i.v.m. de ruilverkaveling Ruinen was dat.
Ik begin me het weer te herinneren. Was daar niet die Ecologische boerderij van het drentsch landschap. 't Is dat stuk van het ruilverkavelingskantoortje richting Ansen ?

Even allemaal uit het hoofd. Dus..????

Ja het is daar mooi.


Elmar



Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Corryabbink

:D Gelukkig heeft Cees zich aangemeld voor de mooiste plek...............
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

CiteerTja Corry, het is persoonlijk zoals je al aangaf. Ik heb er helemaal niets mee en ik gaf al aan dat ik het gebied goed kennen. Ik kom er zelfs nog regelmatig als ik bij de ouders van mijn vriendin op bezoek ben. En dan loop ik nog regelmatig even een stukje door de Engbertsdijkvenen ook, even wat leuke libellen zoeken, of een klapekster of zo. Maar landschappelijk vind ik het niet mooi en de omgeving er om heen (veenontginningslandschap helemaal niet).


En Cees, tja ik heb inderdaad 3 maand in dat ruilverkavelingsgebouwtje gezeten. Maar het is ook al weer 13 jaar geleden i.v.m. de ruilverkaveling Ruinen was dat.
Ik begin me het weer te herinneren. Was daar niet die Ecologische boerderij van het drentsch landschap. 't Is dat stuk van het ruilverkavelingskantoortje richting Ansen ?

Even allemaal uit het hoofd. Dus..????

Ja het is daar mooi.


Elmar
Hallo Elmar,

Ja dat klopt, komend vanaf Uffelte stond het rvk gebouwtje aan de linkerkant.
Even verder richting Ansen krijg je eerst de boerderij met het tolhuisje zie foto en daarnaast de ecologische boerderij, nu genoemd beheersboerderij zie andere foto.
Beroepsmatig ben ik daar wel een keer of wat geweest maar het zou wel heel toevallig zijn als jij er toen ook net was. Wat voor werk heb je daar toen gedaan ?
Groet,

Cees

Corryabbink

:) Nog even en jullie zijn familie.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

#42
Dat zijn wij toch al ? ( in zekere zin ).
Groet,

Cees

Corryabbink

:duim: antwoord had ik verwacht. Je kunt het niet laten.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Windekind

Cees,


Ik heb daar maar drie maand gezeten. 't was ook geen echt werk, maar ik heb daar als student wat onderzoek gedaan naar het lot van landschapselementen binnen een ruilverkaveling.

Zelf ben ik helemaal niet tevreden over dit onderzoek, dus.. ik vergeet het liever.

Dit alles werd aangestuurd vanuit Assen.

Ik woonde destijds drie maand in de herberg Uffelte. Heel gezellig.

t onderzoek had te maken met de gedachte dat de rvk Ruinen voor het behoud van het landschap een succes was i.t.t. b.v. ruinerwold-koekange (als ik me niet vergis) en wat de rol van de verschillende participanten was.'

Ik wil er eigenlijk niet meer over kwijt.

Elmar

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Cees Veenema

#45
Hallo Elmar,

Landzaken zijn altijd lastig, eerst was er de RVK Ruinen en daarna Ruinerwold - Koekange. Ruinen is wat oorspronkelijker gebleven maar ik zou niet willen beweren dat R'wold - Koekange mislukt is.
Het zijn gedane zaken wij hoeven er verder ook niet over te discussieren, wel leuk om te horen dat je er betrokken bij bent geweest.
Groet,

Cees

Cees Veenema

Citeer:duim: antwoord had ik verwacht. Je kunt het niet laten.
Goed dan ben je van nu af aan mijn paddestoelenzusofzo.
Groet,

Cees

Windekind

OK Cees, veel succes, ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad in Drenthe.
Ik ben de naam van de herberg even kwijt, maar er zaten toen net wat westerlingen op. Kon erg goed met de jongens uit Uffelte opschieten, vooral met ene Ronald.

Overigens: iemand die ik zeer waardeerde en waar ik goed mee kon op schieten m.b.t. de ruilverkaveling was iemand de ik dacht "steffer of scheffer" heette. Weet jij dat nog. Er is nog een rvk bosje met poel naar hem vernoemd. Hij was destijds al wat ouder en ik kwam als hij er was (meestal met zijn hond) regelmatig filosoferen over het behoud van landschapselementen.


Overigens  zou ik graag naar Drenthe verhuizen (boerderijtje met grond) want dat is nog betaalbaar daar en die rust ..... Een verademing. En mooie kleinschalige landschapjes. M.i. minder mooi dan noord-oost twente (omgeving ootmarsum), maar toch heel mooi en bovendien, ik zeg het eerlijk ben ik bevooroordeelt.

Helaas heb ik elders mijn baan en mijn vriendin ook en in een omgeving waar hele andere prijzen gelden en nog veel te druk ook, maar anders .....



Groet,
Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Cees Veenema

Hallo Elmar,

Vind je  € 350.000,= tot € 400.000,= redelijk voor een onverbouwde boerderij ?
De prijzen zijn in  13 jaar enorm gestegen en ik kan het weten!!!!
Geef maar een seintje als jullie zover zijn.
Groet,

Cees

Elachista

De twee friese gebieden staan bovenaan  B)

Enne Cees..je collega heeft je ingehaald.
Mensen kunnen elke dag opnieuw stemmen.
:P  
Groet,
Tymo

Cees Veenema

#50
Hallo Tymo

Ik hoef jouw niet meer uit te leggen hoe het werkt.
Mensen kunnen één keer per week stemmen, 10 keer per dag het rode balkje
indrukken is bezigheidstherapie.
Groet,

Cees

Elachista

Tuurlijk, ik druk elke dag eens op die rode knop.

Het wordt al spannend  :P

16. Amerdiep       296 stemmen        DR
17. Rheebruggen  296 stemmen        DR
Groet,
Tymo

Corryabbink

Nu Rheebruggen(DR) 297 :duim:

Laten we eens laten zien wat ons waarnemingnetwerk waard is.
Het moet toch kunnen dat Cees zijn collega verslaat.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

#53
Hallo Allemaal,

Leuk te vernemen dat jullie zo meeleven.
Tis net de boerenoorlog van weleer.
Nog goede iedeen voor de komende week?
Ik heb de site van Vereniging natuurmonumenten eens bezocht, die maken flink reclame voor hun gebieden.
Dat moet ik tot zover ontberen, maar ik hoop dat de eigenaar van het gebied
Stichting het Drentse Landschap alsnog te hulp wil schieten.
Groet,

Cees

Elachista

#54
JA, foto's van beestjes!  :P  Ik zie bij bijna iedereen landschapsfoto's maar ontbreken nog wat mooie foto's van dieren en planten.
Dat moedigt wel aan.
(maar dat wist je al dat ik er zo over dacht)
Groet,
Tymo

Cees Veenema

Hallo Tymo,

Ja dat weet ik maar ik heb ze voor al dat moois bewust naar waarneming.nl willen loodsen
Groet,

Cees

Arno van Stipdonk

Hallo Cees,

Volgens mij nemen de mensen niet de moeite om op waarneming.nl te gaan zoeken welke planten en dieren hier voorkomen.
Verder zie ik inderdaad weinig informatie over de flora en fauna van dit gebied behalve dat er enkele amfibiën/reptielen voorkomen.
Teveel op details ingaan heeft denk ik geen zin maar hoeveel soorten vogels komen er voor en dan misschien enkele zeldzame wel opnoemen.

Maar ik zou niet teveel items maken, het wordt een beetje onoverzichtelijk.


Elachista

Of een linkje naar een fotoalbum..
Heb ik ook voor onze dorpsportaal www.beetsterzwaag.org gemaakt  :P  
Groet,
Tymo

Cees Veenema

#58
CiteerHallo Cees,

Volgens mij nemen de mensen niet de moeite om op waarneming.nl te gaan zoeken welke planten en dieren hier voorkomen.
Verder zie ik inderdaad weinig informatie over de flora en fauna van dit gebied behalve dat er enkele amfibiën/reptielen voorkomen.
Teveel op details ingaan heeft denk ik geen zin maar hoeveel soorten vogels komen er voor en dan misschien enkele zeldzame wel opnoemen.

Maar ik zou niet teveel items maken, het wordt een beetje onoverzichtelijk.
Hallo Arno en Tymo,

Ja ik vind de lijst ook al wat groter worden, helaas is hier geen rubriek Praat maar Raak.
Ik zal eens informeren of ik zo nu en dan niet wat kan opschonen.
De vaste bezoekers moeten wel regelmatig wat nieuws horen en te zien krijgen terwijl de basisinformatie voor nieuwe bezoekers moet blijven staan, wel een beetje lastig.
Flora en Fauna is nu inderdaad wel uitgetest ik ga jullie adviezen opvolgen.
Bedankt,
Groet,

Cees

Cees Veenema

#59
Beste natuurliefhebbers,

Vanaf heden kan er  gestemd worden voor de 2e week.

NATUURLIJK VOOR RHEEBRUGGEN - http://www.demooisteplek.nl/rheebruggen.

Ik nodig iedereen van harte uit om dat direct maar te doen,

Bedankt alvast en

Vriendelijke groet,

Cees.
Groet,

Cees