Ik vind het eerlijk gezegd meer vriendjespolitiek worden, iemand die meer mensen kan overhalen voor zich te stemmen komt hoger.
Zie de Krabbenkreek, qua organismen is dat veel laag niveau en niet veel anders dan ik de gebieden ken in Zeeland (kaal, kil en weinig bos), alleen de Kop van Schouwen heeft me geboeid..
Ik ken de plek van Cees, Rheebruggen niet helemaal, maar wel Ruinen/Dwingelo, en dat is ook echt een schitterend gebied.
Veel heide, zandgronden, lage, jonge eiken en wilgen met veel mooie rupsen (na 1 uurtje zoeken) als van de eikenpage, enkele van Polyploca ridens en veel Orthosia-rupsen.
Ook heb heb ik daar in twee dagen tijd op een veldje meer dan 150 rupsen gevonden van Zygaena filipendulae, gew. sintjansvlinder en rupsen van Dicallomera fascelina.
Er groeide ook veel walstro, en had vrij bewust de soort Lampropteryx suffumata op de lamp maar was zo snel weggevlogen dat ik het beest niet heb kunnen vangen voor nader onderzoek..
Als je naar de landelijke verspreiding kijkt van deze soort zie je dat zij alleen voorkomt in Limburg en verder niet op zeer zelden in het binnenland wordt waargenomen.
Dus wat ik daar mee aan wil geven is dat de streek van Cees juist een zeer waardevol gebied is en nog lang niet een volledig rapport is van wat er allemaal voorkomt qua organismen (al krijg je voor de groep van de insecten nooit een 100% volledig beeld).
Mocht ik er dit jaar de tijd voor hebben zou ik heel graag nog eens in dat gebied willen inventariseren. Alleen moet je het met eigen ogen gezien hebben voordat je kan oordelen, er is werkelijk veel meer dan je op de plaatjes op de NCRV-website kan zien.
Ik hoop dat zulke gebieden nog jaren mogen blijven bestaan, want hoe dan ook trekken gemeentes er weinig van aan of het wel of niet moet behouden moet blijven.
Zie ook ons bos, er gaat een flink stuk af waar straks drie dikke flats komen te staan en veertig woningen.
En dat terwijl er aan de andere kant van het dorp hele grote velden zijn waar alleen wat paarden lopen en dus verder geen doel hebben (mocht het nodig zijn voor veehoud is het een ander verhaal..).
Dat als reactie op Corry's verhaal en mijn persoonlijke mening over het gebied.
Tymo