Vliegen in snavel paapje III

Gestart door Jaofik, september 10, 2020, 20:52:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jaofik

Dag allemaal,

Om jullie niet horendol te maken heb ik hier een aantal id-vraagstukken in één bericht. Moet even zien of ik ze kan uploaden. De nummers staan bij de foto's (in de bestandsnaam), even kijken of het gaat.

Dank voor enige hulp!

Groet,

Herman van Oosten.

PS: ja, het gaat!

RamonVerstraaten

#1
271: lijkt me Tabanidae
269: Asiliidae
--
184: lijkt me een bij
180: Chrysotoxum spec., of iets in die richting

Toch liever één bericht per vlieg maken, omdat je de foto's als bijlage plaatst kan ik ze niet meer zien zodra ik een antwoord begin te typen en dat is lastig als je meerdere bestandsnamen moet onthouden  :blink:
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Henri van Dodeweerd

Of eerst de waarnemingen invoeren en dan naar het forum....

Voer je de waarnemingen ook in, Hans?
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Jaofik

Ha Ramon & Henri,

Dank voor je hulp, Ramon! Als het handiger is dan doe ik ze stuk voor stuk - voel me alleen wat schuldig voor de rijen paapjes-vliegen onderwerpen dan, maar enfin.

Nee, nog niet ingevoerd, niet aan gedacht nog. Dus in dat geval invoeren als 'vlieg onbekend' o.i.d. en dan linken?

Groet!

Herman.

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Jaofik op september 11, 2020, 10:51:03 AM
Ha Ramon & Henri,

Dank voor je hulp, Ramon! Als het handiger is dan doe ik ze stuk voor stuk - voel me alleen wat schuldig voor de rijen paapjes-vliegen onderwerpen dan, maar enfin.

Nee, nog niet ingevoerd, niet aan gedacht nog. Dus in dat geval invoeren als 'vlieg onbekend' o.i.d. en dan linken?

Groet!

Herman.

Herman,

Schuldig voelen is zeker niet nodig!!

En invoeren kan inderdaad als vlieg onbekend of kever onbekend o.i.d.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

ectemnius

Hoi Herman,

Wat mij betreft voeg je ze zoals hier samen. Ik pak kladblokje erbij en daarna reageer ik via copy+paste...

Blijft leuk, op deze manier determineren. Ondanks dat de foto's niet al te best zijn  is er toch aardig wat van te maken:
271 Hybomitra, man (Tabanidae)
269 Neoitamus cyanurus, man (Asilidae)
266 Neoitamus cyanurus, vrouw (Asilidae)
184 Anthophila (Hymenoptera)
180 Sericomyia silenstis (Syrphidae)

Hybomitra zitten graag op paaltjes en boomstammen. N. cyanurus zit graag op blad. Het lijkt het Paapje goed af te gaan, vliegen van bladeren afplukken...

Groetjes,

Elias

Jaofik

Dag Elias,

Prachtig! Hartelijk dank! Ik zal er te zijner tijd nog een aantal uploaden - komt vast nog meer,

groet!

Herman.