Rups van Roesje? Nee => Globia spec

Gestart door Josee, september 09, 2020, 23:06:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/194453835/.
1 Egelskopboorder - Globia sparganii rups, foeragerend, gezien
datum: 2020-06-19
locatie: Rotterdam - Oude Noorden (ZH)

foto's:


Bijna fluoriserend groen en harde renner! Bij gebrek aan Globia spec. heb ik deze geparkeerd bij Globia sparganii
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Josee

Ja! Waarachtig dat moet hem zijn en dat klopt ook veel beter bij de vindplaats. Erg leuk weer, dankjewel.

Ik bekeek jouw Lepispot. Wat een feestje Rayan en fantastisch naslagwerk. De kans dat ik foto's heb van soorten die jij nog mist, is niet groot, maar weet dat ik ze graag ter beschikking stel. Fijne dag en veel mooie waarnemingen gewenst.
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Rayan Majoor

Bedankt! Straks al het winter is en ik m'n achterstand op waarneming.nl heb bijgewerkt wordt het weer tijd voor m'n site. Zal tegen die tijd eens kijken of er nog van de mensen die foto's hebben aangeboden soorten (of foto's van een stadium/perspectief) bij zitten die ik nog niet heb. Ideaal zou zijn om een zo compleet mogelijke site voor vlinders te hebben, maar vlindernet nam maar weinig foto's van mij aan en lepiforum.de kost redelijk wat moeite en is meer gericht op variatie binnen een soort. Dus vandaar dat ik toch maar zelf begonnen ben: bij mij ligt de focus op stadia die minder vaak gezien worden en vanuit zoveel mogelijk perspectieven zodat er met zelfs voor één niet ideale foto toch nog referentiemateriaal is.
Ik heb trouwens zelf nog nooit een Globia-soort gevonden, maar Jeroens boek is, zeker ook voor boorders een wespvlinders, een geweldige bron voor rupsendeterminatie ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Josee

Dat wordt een waar levenswerk  :lol: Altijd weer blij met jouw hulp en het valideren. Alle goeds bij wat je doet. Ik blijf meekijken  :duim:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

Hallo Rayan, kwam deze wn weer tegen en zie dat de naam nog steeds niet klopt, en dat komt omdat Globia spec. ontbreekt bij wn punt nl. Ik heb gezocht hoe ik kan aanvragen om de soort aan te maken en bij de handleiding van Hisko lees ik dat het wijs is om eerst te kijken of de soort wel in obs voorkomt en dat blijkt zo te zijn. Jij schijnt het dan te kunnen activeren... Wil je eens kijken? Alvast weer van harte bedankt.
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Rayan Majoor

Was even wat werk om terug te vinden hoe dat ook alweer moest, maar is nu gedaan :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Josee

Ben ik je extra dankbaar, want tijd blijft kostbaar! Nu staat ook deze goed in de overzichten  :duim:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers