Welke nachtvlinder is dit? Pijlstaart? Zeldzaam?

Gestart door Nachtuiltje4, september 07, 2020, 22:13:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nachtuiltje4

Hoorde ineens geklapper van vleugels in de slaapkamer. Had mijn kat deze mooie vlinder meegenomen. Krijg op internet niet gevonden welke het precies is. Lijkt het meest op de winde of ligusterpijlstaart maar is niet roze en minder behaard dan de winde. Wie oh wie helpt mij mijn nieuwsgierigheid te bevredigen?

Henri van Dodeweerd

Dit lijkt mij ook een pijlstaart. Alleen zijn de schubjes van de vleugels er zo te zien af. Ik durf zo geen soort te noemen...
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Rayan Majoor

Ik zou liusterpijlstaart zeggen, maar niet duidelijk genoeg om er echt zeker van de te zijn inderdaad
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

caliprobola

Zelf denk ik eerder aan windepijlstaart, niet contrastrijk genoeg voor een ligusterpijlstaart.
Wat wel duidelijk is, is dat katten niet alleen voor vogels een belangrijke onnatuurlijke predator zijn...

Rayan Majoor

Qua tijd van het jaar is ligusterpijlstaart ook niet heel logisch en de tekening op de vleugelpunt is ook wel logisch voor de windepijlstaart, maar vond de donkere vlekken in de 'oksels' zo duidelijk en de kop lijkt ook zwart (wat voor windepijlstaart niet echt logisch zou zijn). Maar kan natuurlijk ook door schaduwen komen. Denk dat het veilig is het maar gewoon op pijlstaart onbekend te houden :angel:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl