Openen foto's lukt niet

Gestart door Jacob Molenaar, september 04, 2020, 17:28:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jacob Molenaar

Ik heb al een tijdje heb probleem dat het openen van foto's niet lukt via de documenten knop.
Dus wanneer je de app opent kun je kiezen tussen de camera (die werkt wel) en via de fotobibliotheek. Die laatste knop werkt dus niet, zie screenshot. De app loopt dan helemaal vast en de foto's komen er niet te staan.
De functie via de camera-module werkt het nog redelijk, maar gebeurt het ook regelmatig dat de app opnieuw opstart wanneer ik op 'ok' klik, dus echt fijn werkt dat ook niet.
Ik heb al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te downloaden maar dat heeft niks opgelost helaas. Iemand die een oplossing weet?
Volgens mij ligt het niet aan de bibliotheek app, want bij andere apps is er niks aan de hand.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Alex Kwak

Als je op de fotobibliotheek-knop klikt opent Android de gekoppelde app. Blijkbaar staat die niet goed bij jou. Kijk daar eens naar.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jacob Molenaar

Dank Alex, heb je een idee waar je dat kujt vinden? Ik zat zelf te kijken bij de app-info bij de standaard openen (standaardwaarden), maar daar staat dat er geen standaardwaarden zijn ingesteld.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Alex Kwak

Citaat van: Jacob Molenaar op september 07, 2020, 08:01:50 AM
Dank Alex, heb je een idee waar je dat kujt vinden? Ik zat zelf te kijken bij de app-info bij de standaard openen (standaardwaarden), maar daar staat dat er geen standaardwaarden zijn ingesteld.

Helaas is dat niet op afstand te doen, wordt puzzelen vrees ik...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jacob Molenaar

Oké Alex, bedankt, maar het klinkt niet heel hoopgevend.
Heb je wellicht nog andere tips die het zouden kunnen oplossen?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

heermoes

Hoi Jacob,
Ik heb op mijn android ook al tijden dit probleem, ook bij andere apps.
Je kunt links boven op de drie streepjes drukken, daar kan je als het goed is verschillende systemen zoals je gallerij of je bestanden van je telefoon kiezen.
mvg, Luc Elshout (validator Symphyta)
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk!
JBU Natuurgidsen

Jacob Molenaar

Dank voor de tip Luc maar de app loopt al vast voor ik daar kan komen. Het loopt al vast als ik op bibliotheek klik zeg maar.
@Alex: zou het een optie kunnen zijn om de bibliotheek app te verwijderen? Of lopen andere apps dan vast?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

hiskodevries

Jacob, begin eens met wat meer informatie te geven:
android versie
device naam en type
wat heb je zelf met recente bestanden gedaan
'recent files' is een standaard functionaliteit van Android waar de gebruiker zelf ook e.e.a. kan instellen
als jouw recent files niet werkt zoals zou moeten check dan eerst of die app bij jou goed werkt.
Als je die functie in b.v. obsmapp gebruikt wat zie je dan ? wat zijn de verschillen met wat je in obsidentify ziet ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jacob Molenaar

Citaat van: hiskodevries op september 18, 2020, 10:31:36 AM
Jacob, begin eens met wat meer informatie te geven:
android versie
device naam en type
wat heb je zelf met recente bestanden gedaan
'recent files' is een standaard functionaliteit van Android waar de gebruiker zelf ook e.e.a. kan instellen
als jouw recent files niet werkt zoals zou moeten check dan eerst of die app bij jou goed werkt.
Als je die functie in b.v. obsmapp gebruikt wat zie je dan ? wat zijn de verschillen met wat je in obsidentify ziet ?
Android 8.0.0
LG G7 Thinq
Heb niks geks gedaan met recente bestanden, telefoon zit redelijk vol maar zeker nog niet helemaal (85% ofzo). In de tussentijd nog een update gehad van de fotobibliotheek maar dat heeft niets opgelost.
Recent files werkt bij andere apps wel goed, zojuist even gecheckt met Outlook mail app en daar gaat alles prima.
In Obsmapp gaat 'ie direct naar de galerij ipv recent files, als ik dat ergens zou kunnen instellen zou het ook opgelost zijn vermoed ik.
Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel ;)
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

hiskodevries

Dat is het verschil Jacob. nu alleen het antwoord op de vraag waarom recent files bij jouw crashed
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

doe even cache legen https://techlector.com/how-to-fix-freezing-and-crashing-issue-on-the-lg-g7/#clear-your-phones-cache:
Open the Manage Applications app on your device.
Next, Tap on the app that keeps freezing and crashing.
Finally, tap on the Clear Data and Clear Cache buttons
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jacob Molenaar

Dank alvast.
Ik wil cache wel verwijderen, maar verwijder je dan ook de foto's die ik vanuit de app gemaakt heb? Ik probeer het nu vaak via de camera in de app, en dan maak ik er verder zelf geen foto meer van. Het zou jammer zijn als die foto's straks weg blijken te zijn.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)