Hoofdmenu

zompzegge?

Gestart door walhout25, mei 09, 2008, 14:13:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

walhout25

Deze zegge in een schaduwrijk parkje in Vlissingen. Forse pol, stengel scherp driekantig. Ik denk aan Zompzegge, maar gezien het feit dat er geen waarnemingen van deze soort voor Walcheren op wrn.nl staan toch graag even jullie mening.

Groet jaco

Hinko

Zo even uit blote hoofd denk ik niet dat het 'em is. Hoeveel stempels heeft ie? Kijk ook eens bij bermzegge.
mvgr, Hinko

Nietspitten

CiteerZo even uit blote hoofd denk ik niet dat het 'em is. Hoeveel stempels heeft ie? Kijk ook eens bij bermzegge.
Uit mijn blote hoofd , denk ik dat het geen Zegge is.  
groeten, Gerrit

Pieter Stolwijk

Sluit me geheel bij Hinko aan. Het is wel een zegge (sorry Gerrit) en het is geen Zompzegge.
Een of andere Bermzegge lijkt me een goede gok.
Vr. groet, Pieter Stolwijk

Floristische Werkgroep Twente

han.endt

Dus dit is geen rus?

Pieter Stolwijk

Lijkt me niet.  

walhout25

Vandaag op een andere plaats ook exemplaren gevonden. Na veel gepuzzel ben ik er volgens mij uit; geen Bermzeggesoort maar Valse Voszegge.

Groet Jaco

Nietspitten

CiteerVandaag op een andere plaats ook exemplaren gevonden. Na veel gepuzzel ben ik er volgens mij uit; geen Bermzeggesoort maar Valse Voszegge.

Groet Jaco
Nou ken ik C. otrubae redelijk goed , maar die zie ik hier niet.
Met een Zegge uit de C.divulsa groep kan ik me wel vinden.

Heb je niet een plaatje(s), met wat meer van de plant?  
groeten, Gerrit

Pieter Stolwijk

Geen Valse voszegge.

walhout25

walhout25

Overigens, als ik goed geteld heb 3 stempels.
Kijk ook eens op de volgende link. Is dit wel Valse Voszegge?: http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=4275940

Groet jaco

Pieter Stolwijk

Je brengt me goed aan het twijfelen (wat ook het nut van de site is!!), want je tweede link lijkt me zeker correct.
Ik trek mijn stellige bewering ("geen Valse voszegge") dan ook in. Misschien dus te jong materiaal voor mij om een uitspraak te doen.
Bij Valse voszegge moet de bloeistengel scherp driekantig met holle zijden zijn.

Nietspitten

De 2 de verwijzing is volgens mij wel "Valse voszegge"
De aartjes van valse voszegge zitten veel compacter op elkaar, en wat Pieter aangeeft , de bloeistengel is scherp driekantig met "holle" zijden.
De zegge waar het omgaat  heeft dit zoals ik er tegen aan kijk niet.
Is dus volgens mij niet op de zelfde plaats gekiekt .
Een foto op zijn standplek kan ook verhelderend zijn.
groeten, Gerrit

walhout25

Pieter en Gerrit,

Bedankt voor de tips en reacties. De tweede link betreft inderdaad een andere vindplaats.
Als ik nog eens in de buurt van de eerste vindplaats kom zal ik nog een overzichtsplaatje maken en naar de stengel kijken.

Groet jaco