Dagvlindertje onbekend

Gestart door corma, augustus 31, 2020, 15:45:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

corma

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/199350154/.
1 Dagvlinder onbekend - Rhopalocera spec. imago, gezien
datum: 2020-08-31
locatie: Harderwijk (GE)

foto's:




Zat op kleine boom te rusten en vouwde vleugels iets open, als de zon er op scheen. Waarneming geeft aan Eikenpage, maar vlindertje is veel kleiner, vleugellengte ca. 15 mm. Daarom dacht ik aan een blauwtje-soort. Behoorlijke vliegschade aan vleugels. Bruine uiteinden aan voelsprieten, die zwart-wit gestreept zijn


corma

OK, dat zal ik dan maar doen. Ik twijfelde zo sterk, omdat de eikenpages, die ik tot nu toe heb gefotografeerd echt groter waren, dan dit exemplaar. Heeft dat een oorzaak?
Groetjes, Corry

Lisette

Citaat van: corma op augustus 31, 2020, 18:08:44 PM
OK, dat zal ik dan maar doen. Ik twijfelde zo sterk, omdat de eikenpages, die ik tot nu toe heb gefotografeerd echt groter waren, dan dit exemplaar. Heeft dat een oorzaak?
Groetjes, Corry

Kan zijn dat de vlinder als rups minder gegeten heeft. Ik heb in ieder geval wel bij nachtvlinders gezien dat er best wel wat verschil in grootte kan zijn binnen één soort, en dat schijnt dan te maken te hebben met hoeveel rups wel of niet gegeten heeft. Haha beetje oud topic wel, maar nu heb je alsnog je antwoord ;).

corma

Alsnog bedankt voor je reactie, Lisette en excuses voor mijn late reactie op jouw reactie  ;D
Vriendelijke groet, Corry