Hoofdmenu

Zonnealergie

Gestart door vuurvlinder, mei 09, 2008, 11:31:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

vuurvlinder

Dagelijks ben ik op pad om vlinders en libellen te inventariseren. Ik zit met een klein probleempje, ondanks smeren met waterproof factor 30, kom ik onder de blaasjes te zitten. Heeft iemand een idee (geen boerka) wat ik hieraan zou kunnen doen?  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Jeroen Nagtegaal

Naar de Huisarts lijkt me,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

evertdirks

CiteerDagelijks ben ik op pad om vlinders en libellen te inventariseren. Ik zit met een klein probleempje, ondanks smeren met waterproof factor 30, kom ik onder de blaasjes te zitten. Heeft iemand een idee (geen boerka) wat ik hieraan zou kunnen doen?
Zo bedekt mogelijk in de zon.
Wat dat betreft is je idee van een boerka zogek nog niet :D
Je heb een hormooncreme die wel eens wil helpen maar ook daarvoor moet je naar de dokter.

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

michel.wissink

Mijn echtgenote heeft het ook; ze krijgt uitslag bij de eerste zonnige periode van het seizoen. Ze gebruikt geloof ik tabletten (via huisarts) om dat op te vangen. De rest van de zomer heeft ze dan geen last meer.

Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

vuurvlinder

#4
De huisarts ben ik ook allergisch voor :wacko: maar als ik jullie mag geloven zal ik er toch eens naar toe moeten.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

pieternella

Er zijn ook homeopatische korreltjes te koop, vraag me niet hoe het heet maar dat weet de drogist wel.  
Vriendelijke groeten, Petra vd Brink

vuurvlinder

Heb net even gekeken op dokterdokter.nl en de rode bultjes worden waarschijnlijk veroorzaakt door overgevoeligheid voor UV-A licht. Er zijn tabletten en zalfjes (met corticosteroiden) tegen de jeuk, maar kan niets vinden om het te voorkomen. Behalve een goede zonnecreme die ook beschermd tegen UV-A licht (die heb ik) en langzaam je huid laten wennen aan de zon (en dat doe ik ook, want ik ben altijd buiten). De ellende begint al vroeg in het voorjaar, bij de eerste zonnestralen krijg ik al blaasjes op mijn oren en dan gaat gelijk de Fjallraven UV bestendige en muskietenbestendige hoed op, dat helpt.
Ook heb in het veld altijd een broek aan van hetzelfde materiaal, want alles wat maar kan steken moet mij hebben. Nadeel van deze kleding is dat het veel te warm zit en ik inventariseer in een gebied, waar het altijd nat is dus laarzen ook moeten, waarin je in de zomer tot je middel in de vegetatie verdwijnt en geen schaduw te vinden is.
De enige manier om het niet al te warm te krijgen is liters water meenemen en een T-shirt aantrekken, maar alles wat bij mij wordt blootgesteld aan de zon, komt onder de rode bultjes te zitten. Heeft er nog iemand tips voor een zonnecreme die hier tegen helpt? De boerka vind ik ook geen optie! :D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Esther

Astrid, misschien heb je hier wel wat aan. http://www.huidarts.com/patinfo/index.html
Zo snel maak ik er uit op dat soms juist zonnebrandmiddelen averechts werken en er ook wel eens malaria middelen de oplossing zijn. Er staat ook een mini testje om dingen uit te sluiten bij om welk zonlicht het gaat. UVB of UVA.

Esther

vuurvlinder

CiteerAstrid, misschien heb je hier wel wat aan. http://www.huidarts.com/patinfo/index.html
Zo snel maak ik er uit op dat soms juist zonnebrandmiddelen averechts werken en er ook wel eens malaria middelen de oplossing zijn. Er staat ook een mini testje om dingen uit te sluiten bij om welk zonlicht het gaat. UVB of UVA.

Esther
Hoi Esther,
bedankt voor je reactie. Ik kan er wel iets uit halen, maar van het testje word ik niet wijzer. Het gekke is dat ik vroeger wel verbrandde door de zon, tegenwoordig nooit meer, maar de bulten zijn pas van de laatste jaren.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

marijkehuysse

Gebruik van medicijnen kan ook van invloed zijn.

groet,
Marijke

pieternella

hai Astrid,
Ik heb nog even navraag voor je gedaan bij m'n dochter. Zij heeft ook snel last van allergie en is vorig jaar een maand naar Israel geweest. Zij is toen thuis al be gonnen met korreltjes slikken, globuli noemen ze ze?! Ze heeft geen last gehad die zomer. De naam van de homeopatische korreltjes is Urtizon.
Misschien moet je het eens proberen.
Vriendelijke groeten, Petra vd Brink

vuurvlinder

CiteerGebruik van medicijnen kan ook van invloed zijn.

groet,
Marijke
Ik gebruik geen medicijnen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Citeerhai Astrid,
Ik heb nog even navraag voor je gedaan bij m'n dochter. Zij heeft ook snel last van allergie en is vorig jaar een maand naar Israel geweest. Zij is toen thuis al be gonnen met korreltjes slikken, globuli noemen ze ze?! Ze heeft geen last gehad die zomer. De naam van de homeopatische korreltjes is Urtizon.
Misschien moet je het eens proberen.
Pieternella bedankt! Ik zal eens kijken of ze dat hier bij de DA verkopen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

pieternella

Ery heeft het van de ETOS...
Vriendelijke groeten, Petra vd Brink