Donkere wolkjes op dood populierenblad...

Gestart door Rayan Majoor, augustus 25, 2020, 10:03:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/199053575/.
100 Paddenstoel onbekend - Fungi indet. vruchtlichaam, veldwaarneming
datum: 2020-08-23
locatie: Wageningen - Nude (GE)

foto's:






Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rayan Majoor

Ik heb ze (net als de 'witte wolkjes') nu nog thuis liggen. Geen idee hoe lang ze mooi blijven...
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

rietvanoosten

#2
Citaat van: Rayan Majoor op augustus 26, 2020, 16:59:40 PM
Ik heb ze (net als de 'witte wolkjes') nu nog thuis liggen. Geen idee hoe lang ze mooi blijven...

Geen idee wat het is Rayan, een hyphomyceet??
Je mag het blad wel opsturen, wel kwetsbaar materiaal, afwachten hoe het eruit ziet na ontvangst  :rolleye:
met vriendelijke groet, Riet

Rayan Majoor

#3
Ik ga een poging doen het te versturen, maar inderdaad erg kwetsbaar (toen ik laatst het blad alleen al uit het bakje haalde voor fotograferen, kozen een paar (witte) wolkjes al het luchtruim. Eens even kijken hoe ik dan de muggen-/vliegenlarve eruit ga halen die ik nu opeens ook op het blad zie zitten... maar het blad is gelukkig groot genoeg, dus er blijft vast wel wat intact. En anders misschien proberen een deel van het blad op een vochtige plek te leggen, misschien dat het dan wel verder groeit. Hier heb ik het in een bakje waar ik nu ruim een half jaar bezig ben een hertshoornvaren in te kweken (van zelf 'gezaaide' sporen), dus die hebben nog een redelijk vochtige omgeving nodig.
Je ziet het tzt wel verschijnen :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

rietvanoosten

met vriendelijke groet, Riet

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

rietvanoosten

met vriendelijke groet, Riet

Rayan Majoor

Klinkt als een leuke schimmel als ik er zo over lees :rolleyes:
Ziet er in ieder geval leuk uit. Zal de soort aan laten maken, want staat nog niet op waarneming.nl. Bedankt weer voor het werk, erg fijn :)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl