Dag,
Allereerst zo ik graag de ontwikkelaars van Obsidentify de hemel in willen prijzen: wat een geweldige app en wat een enorme boost aan soortenkennis heb ik gekregen!
Ik begrijp volledig hoeveel tijd en moeite het (heeft ge)kost om de app te doorontwikkelen, dus dat hou ik vanzelfsprekend in gedachte bij onderstaand.
Afijn: de laatste tijd heb ik (en met mij veel anderen) veel meer interesse in nachtvlinders.
De grote hoeveelheid soorten die bij een laken voorbij komt, gecombineerd met het graag willen weten welke soort, zorgt voor een issue:
Ik vind het erg leuk om direct te weten of de soort die ik zie "gewoon" één van de uilen/spikkelspanners/bladrollers/etc is die ik al ken (zou moeten herkennen), of dat het een nieuwe, zeldzamere soort is. En of ik dus extra foto's moet nemen. In ieder geval is het zeer wenselijk om Obsidentify te kunnen gebruiken.
Bij het
opslaan van een dergelijke waarneming worden alleen niet de voor validators (en voor mezelf) variabelen opgeslagen zoals stadium (imago), methode en gedrag.
Dergelijke variabelen kan je wel standaard per soortgroep instellen in obsmapp.
Momenteel ben ik dus best veel bezig om na afloop van een nacht al mijn waarnemingen te veranderen (met name imago & op laken/lichtval in de oude versie van waarneming.nl), maar het zou erg fijn zijn als daar een oplossing voor kwam, want de validators van de nachtvlinders hebben er volgens mij ook slaaploze nachten van

.