Hoofdmenu

Geluid zoogdier?

Gestart door Lbird, augustus 18, 2020, 22:39:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lbird

Hallo,
Ik zou graag willen weten welke soort dit is; ik denk zelf een zoogdier.
Het betreft deze waarneming
https://midbrabant.waarneming.nl/waarneming/view/187877631
Zoogdier onbekend - Mammalia spec. gezien op 2020-04-05 Sint-Michielsgestel - Hazenakkers
Geluiden:
https://midbrabant.waarneming.nl/sound/7/94177.mp3
Toelichting:
Geen idee wat er zich onze tuin bevond; iemand een idee?

bij voorbaat dank
Albert Vrielink
Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

jva

#1
Klinkt m.i. als een marter (sociale geluiden). Is je tuin toegankelijk voor dergelijke dieren? In eerste instantie zou je uitkomen op steenmarter of bunzing. Je woont ook aan de rand van de bebouwde kom en grenzend aan redelijk kleinschalig cultuurlandschap zie ik. Daar kan ook het e.e.a. huizen dat incidenteel ook de nabijheid van de bebouwing opzoekt. Ik sluit daarmee in eerste instantie zelfs das niet uit, zij komen in dat gebied ook voor. Je zou er voor kunnen kiezen een cameraval te plaatsen. Ken je iemand die een dergelijk apparaat heeft?

Edit: zie nu net dat de waarneming alweer van enige tijd terug is. Desalnietenin kan het nog steeds iets opleveren om eens een cameraval te plaatsen.
Jelle

Lbird

Dank Jelle, voor je reactie, en klopt is alweer even geleden, maar soms loop ik door oude niet getermineerde foto's en geluiden en doe ik een nieuwe poging alsnog de identiteit te achterhalen. Das, marterachtige, kan zeker in het achterliggende buitengebied. Een cameraval heb ik (nog) niet. Zal eens rondvragen en rondkijken wat zoiets kost.
Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

peterv

Citaat van: Lbird op augustus 19, 2020, 21:53:10 PM
Een cameraval heb ik (nog) niet. Zal eens rondvragen en rondkijken wat zoiets kost.
Voor huis-tuin-en-keukengebruik is een Maginon van de Aldi vaak voldoende. Dan heb je voor minder dan 100 euro een cameraval. De Aldi heeft volgens mij 2x per jaar deze camera's in de aanbieding.
Peter Venema

Lbird

Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink