Hoofdmenu

Vakantie

Gestart door Kasper S, mei 08, 2008, 16:54:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kasper S

Meld hier waar je in de zomervakantie naartoe gaat. Mischien dat iemand je dan kan helpen met het aanwijzen van leuke vogel plekken en natuurgebieden.

Mocht je in de buurt komen van L'estartit of lloret de mar, de naam komt nog hier alvast wat pics:

Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Kasper S

Afbeelding 2
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Kasper S

Verde beschikt het gebied over een hoop vogelkijkhutten, een grote kolonie Ooievaars. Veel bijeneters, kwakken, purperreigers, valken,purperkoeten, hagedissen, steltlopers ( steltkluten) en roerdompen. En dan vergeet ik er vast nog een hoop. De naam is me ontschoten, zodra ik hem weer weet horen jullie het ;)  :D  
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

GijsB

Ik ga dit jaar naar marokko :D

en vlieland :P  
Gijs

michel.wissink

Bergeijk, Noord-Brabant.
Hopelijk veel fietsen, gewapend met verrekijker en camera (mèt of zónder gezin).

Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

vuurvlinder

Noord Zweden. Ik hoop deze beesten nu ook eens in het wild tegen te komen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Jeroen Nagtegaal

Stokkem (Overijsel), Baarlo (Overijsel), Bergeijk (Noord-Brabant)
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

michel.wissink

Citeer... Bergeijk (Noord-Brabant)
Oké Jeroen, ik zie je daar!
(d.w.z. ik zit van 5 t/m 18 juli op camping De Paal)
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Jeroen Nagtegaal

Ik zit er van 21-29 Juli, en dan op Camping Bergeijk,
Dus zien zal wat lastig worden,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Christian

Citeerde naam komt nog hier alvast wat pics:
Zoveel Ooievaars, dat moet Aiguamolls de L'Empordà zijn!
Christian Brinkman

Kasper S

Ja klopt. Kon het foldertje niet meer vinden, maar de naam is er !  :D  
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Stippen

Iemand wel eens op Sardinie geweest??
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Kasper S

#12
Ah, het foldertje is terecht. Naam klopt inderdaad. Grappig foldertje trouwens. 50 vogels, met de Franse, Engels, Spaanse en Duitse naam. Altijd handig ! Al zul je een purperkoet en Scharrelaar hier niet snel tegen komen...
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

henkjanvdkolk

Na drie jaar Zwitserland gaan we nu 2 weken naar Texel!  

Altijd veel vogels!  B)  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Rinie van Reenen

CiteerNa drie jaar Zwitserland gaan we nu 2 weken naar Texel!
Wat bedoel je, Henk-Jan?
- Dat je de afgelopen drie jaar in Zwitserland zat (en nu voor twee weken naar Texel gaat)?
- Of dat je nu gedurende twee weken iedere keer een week naar Texel gaat (zoals je eerder gedurende drie jaar ieder jaar een keer naar Zwitserland ging)?
;)
Maar leuk hoor! Texel is voor vogels wel mooi!
Groet, Rinie van Reenen

Tim Asbreuk

Ga aankomende donderdag op ''schoolreisje'' naar Bialoweiza en de Bierbza delta. Waar ik op hoop is te veel om op te noemen. Maar een echte droom is toch wel wolf of linx. Maarja wat is die kans
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

henkjanvdkolk

#16
Citeer
CiteerNa drie jaar Zwitserland gaan we nu 2 weken naar Texel!
Wat bedoel je, Henk-Jan?
- Dat je de afgelopen drie jaar in Zwitserland zat (en nu voor twee weken naar Texel gaat)?
- Of dat je nu gedurende twee weken iedere keer een week naar Texel gaat (zoals je eerder gedurende drie jaar ieder jaar een keer naar Zwitserland ging)?
;)
Maar leuk hoor! Texel is voor vogels wel mooi!
:wacko:

Ik bedoel uiteraard dat ik de afgelopen 3 zomervakanties elke keer 2 weken naar Zwitserland ben gegaan: 2005, 2006 en 2007.

Deze zomervakantie ga ik dus 2 weken naar Texel!

^_^


Inderdaad is het mijn favoriete (vogelkijk)plek in Nederland!
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

frankmeer

CiteerDeze zomervakantie ga ik dus 2 weken naar Texel!

^_^

Inderdaad is het mijn favoriete (vogelkijk)plek in Nederland!
In oktober was het er erg mooi, met Zeekoeten, Alken, Jan-van-genten, Fraters, Strandleeuweriken, Kleine en Toendrarietgans, Ruigpootbuizerd, Slechtvalk, Roodkeelduiker, Vuurgoudhaan en Houtsnippen!
Frank van der Meer

wimtegels

CiteerGa aankomende donderdag op ''schoolreisje'' naar Bialoweiza en de Bierbza delta. Waar ik op hoop is te veel om op te noemen. Maar een echte droom is toch wel wolf of linx. Maarja wat is die kans
Je gaat naar de gebieden waar ik heel vaak, maar helaas al te lang niet meer ben geweest.

Bialowiesa: Zoveel spechtensoorten als je je maar voor kunt stellen. De lynx zit er ook maar die zie je niet zo goed. Met een gids ku je naar de wild levende wisenten.

Verder ook edelherten, wolf, ringslangen, adders boomkikkers etc etc.

Biebrza vallei: steltlopers dat je er bang van wordt. Zeearend, schreeuwarend bastaardarend, soms slangen arend. Roerdompen. Amfibieen bij de vleet. Wolven Elanden wilde zwijnen. Bevers en Otters.

Maar niet alles is even gemakkelijk te zien. Van de lynx heb ik alleen maar sporen gezien. De wolf twee keer in levende lijve
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

martinharskamp

Juni: 2 weken Drenthe. Vorig jaar ook een week in Drenthe gezeten. Hele week zeikende regen maar wel Slangearend en Steppevorkstaartplevier gezien.

1e week van oktober naar Texel: Vorig jaar goed voor Witbuikrotgans, Sperwergrasmus en Bonte Tapuit. En uiteraard veel andere algemenere soorten.

natuurliefhebber

Ik ga in de zomervakantie 3 weken naar de Veluwe. Naar Otterlo om precies te zijn. De camping grenst direct aan het gebied de Planken Wambuis. Hier hoop ik vooral de wat minder algemene spechtensoorten (die hier schijnen te zitten). Verder hoop ik op veel wild. Edelherten, wilde Zwijnen, Vossen, Reëen en de das. De das heb ik hier nog niet kunnen ontdekken, maar daar ga ik zeker werk van maken.

Ondertussen druk aan het sparen voor een nieuwe lens voor mijn fotocamera en hopen op veel mooie foto's
Met vriendelijke groet,
Jenne Meijer

Mijn weblog

frankw

dan zou ik ook eens hier gaan kijken:
http://waarneming.nl/gebied.php?id=19942
Dit is wel een leuk stuk. oa. door de verschillende landschapstypen die er bij elkaar liggen.
Ook voor Zwarte Spechten is het een goed gebied, zowieso voor de meeste 'bos- en heide-soorten' eigenlijk wel.
Reeen moeten hier altijd wel lukken, zwijnen ook wel, Edelherten is wat wisselend.
Dassen zie ik helaas nooit. En pas 1x een Vos gezien

wimtegels

Als er nog mensen in Midden Limburg op vakantie gaan, dan weet ik nog wel wat leuke plekjes en activiteiten.

Maar ik geloof dat ons gebied niet zo in trek is bij natuurliefhebbers..............
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

frankmeer

CiteerAls er nog mensen in Midden Limburg op vakantie gaan, dan weet ik nog wel wat leuke plekjes en activiteiten.

Maar ik geloof dat ons gebied niet zo in trek is bij natuurliefhebbers..............
Toevallig net nog een filmpje geupload van de vakantie in Midden Limburg vorig jaar april/mei: http://www.youtube.com/watch?v=lrZbggX-xPo
Frank van der Meer

natuurliefhebber

#24
Citeerdan zou ik ook eens hier gaan kijken:
http://waarneming.nl/gebied.php?id=19942
Dit is wel een leuk stuk. oa. door de verschillende landschapstypen die er bij elkaar liggen.
Ook voor Zwarte Spechten is het een goed gebied, zowieso voor de meeste 'bos- en heide-soorten' eigenlijk wel.
Reeen moeten hier altijd wel lukken, zwijnen ook wel, Edelherten is wat wisselend.
Dassen zie ik helaas nooit. En pas 1x een Vos gezien
Hallo Frank,

Dank voor de tip.
Ik ben wel bekend met dit gebied. Afgelopen zomer ben ik er een paar keer geweest, alleen dan alleen bij het uitkijkpunt. Het nadeel bij het uitkijkpunt vind ik het sint jacobskruiskruid wat er in grote getale op de grote vlakte staat.
Hierdoor valt daar de zichtbaarheid wat tegen. Laatst ben ik er ook even geweest en toen was er geen begroeiing en toen zag ik omstreeks 15 uur ook al gewoon een groep wilde zwijnen lopen en de reëen lagen gewoon rustig op het veld
Ik ben van het zomer van plan om eens de weilanden bij de parkeerplaats en de grote heide daar vlakbij eens te gaan bezoeken in de vroege ochtend.
Maar toch in ieder geval bedankt voor de tip.

Afgelopen jaar ben ik erg vaak bij het gebied rondom de Valenberg geweest, misschien een tip voor jou? Hier valt mij met name dat er erg veel reëen lopen (ook de reëenbronst is hier erg goed te volgen) en redelijk veel wilde zwijnen. Daarentegen valt me het aantal edelherten in dat stuk maar tegen. Vorig jaar totaal in dat stuk maar 2 gezien. Ook heb ik hier 2 jaar terug een vos gezien (hier is de afgelopen tijd al wel 2 maal een vos gemeld). Nadeel is wel dat het 's avonds erg druk is, maar 's morgens kom je geen mensen tegen. Dan heb je echt een hele goede kans om wild tegen te komen.

Ook ben ik vorig jaar een boommarter tegengekomen. Een geweldige ervaring natuurlijk, maar op het moment dat ik mijn fotocamera wou pakken was hij/zij al weer weg helaas. Dit jaar ga ik ook zeker weer op zoek naar deze mooie dieren.

Dassen heb ik helaas in het gehele gebied niet gezien. Vorig jaar zijn er (minimaal) 2 meldingen geweest van dassen als verkeersslachtoffers. Eén daarvan was dichtbij een gebied gemeld, waar volgens de verhalen een burcht met dassen moet zitten. Ook hier zal ik van de zomer uitgebreid naar gaan speuren.
Wel heb ik eens een das gezien in een natuurgebied in Hoenderloo, dat grenst aan de rij campings aan de plaatselijke Krimweg. Een geweldige ervaring was dat. Maar nu wil ik ook graag in de omgeving van Otterlo een das zien. Ik heb op zich wel een idee waar de plekjes zitten, hier zal ik dus vele uren gaan zitten posten
Met vriendelijke groet,
Jenne Meijer

Mijn weblog

wimtegels

Voor dassen is Zuid en Midden Limburg ideaal. Maar je moet niet bang zijn om vele uren in de schemring te posten.

Maar als je geluk hebt heb je dan ook wat. Precies als bij bevers trouwens.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

frankw

Het uitkijkpunt is idd weinig- tot niet interessant, behalve voor de reeen en zwijnen, de weilanden die aan de hei grenzen daarentegen wel ja, en de hei zelf ook natuurlijk. Met  vele piepers, (roodborst)tapuiten, leeuwerikken, kneuen ed.



De Valenberg ken ik niet moet ik zeggen waar is dat?

Thijs Fijen

CiteerNoord Zweden. Ik hoop deze beesten nu ook eens in het wild tegen te komen.
In de schemer over landweggetjes gaan rijden. Dan heb je veel kans!

Wat noem je Noord-Zweden?
Thijs Fijen

Thijs Fijen

CiteerAls er nog mensen in Midden Limburg op vakantie gaan, dan weet ik nog wel wat leuke plekjes en activiteiten.

Maar ik geloof dat ons gebied niet zo in trek is bij natuurliefhebbers..............
Ik ga een week in Paarlo kamperen! Heb er erg zin in! Hopelijk nog Bronlibel (28 juli - 3 augustus) Maar sowieso veel leuke dingen.

Bever staat nu ook op mijn verlanglijstje (zicht)

Misschien nog wel meer leuke dingen? (interesses: vogels, vlinders, libellen, sprinkhanen, stoere (grotere) zoogdieren, amfibieën en reptielen)
Thijs Fijen

wimtegels

Citeer
CiteerAls er nog mensen in Midden Limburg op vakantie gaan, dan weet ik nog wel wat leuke plekjes en activiteiten.

Maar ik geloof dat ons gebied niet zo in trek is bij natuurliefhebbers..............
Ik ga een week in Paarlo kamperen! Heb er erg zin in! Hopelijk nog Bronlibel (28 juli - 3 augustus) Maar sowieso veel leuke dingen.

Bever staat nu ook op mijn verlanglijstje (zicht)

Misschien nog wel meer leuke dingen? (interesses: vogels, vlinders, libellen, sprinkhanen, stoere (grotere) zoogdieren, amfibieën en reptielen)
Als je wilt: Alpenwatersalamander, vinpootsalamander, kleine watersalamander, Nachtzwaluw, ijsvogel.

Verder bever, das, wild zwijn (deze zijn wat moeilijker)

Stuur maar een PB als je wilt
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels