Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Slanke witte duif.  (gelezen 528 keer)

Gerard Seacloud

• Member
  • 1 Tes. 4:15-17
Slanke witte duif.
« Gepost op: augustus 17, 2020, 20:51:11 pm »

Beste mensen, deze duif zat te ver weg voor een goede foto, daarom geef ik een zo goed mogelijke beschrijving:
Zo groot als een bosduif (,,houtduif") maar heel slank, geheel wit, lange spitse vleugels in de vlucht met een rustige ,,meeuwachtige" vleugelslag. Hij zat graag tussen die bosduiven en tortels op dak. Vandaag zat die te koeren, tegen een torteltje, het geluid was als een zomertortel, maar lager en korter: Koe-koe-krroťhoť...en daarbij draaide hij zich om en om, weer een ,,buiging", en weer draaien. Die tortel, een stuk kleiner, had hier geen zin in en liep steeds sneller weg over de nok. Toen die weer alleen zat maakte hij een geluid als een bosuil, maar heel zacht: ,,Whoeoe....whoeoe..." Is dit misschien een sierduif geweest? Met vriendelijke groet: Gerard.
Vr.Gr. Gerard, scheepsbankwerker GHV, en protobouwer experimentele machines.

Henri van Dodeweerd

• Member
Re: Slanke witte duif.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2020, 21:37:36 pm »

Dat lijkt mij wel, Gerard.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Gerard Seacloud

• Member
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2020, 20:04:04 pm »

Hallo Henri, Bedankt in ieder geval. Daar zijn erg veel soorten van. Vr.gr. Gerard.

gjcaspers

• Member
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2020, 19:17:24 pm »

De beschrijving van de geluiden, en het baltsen tegen een Turkse Tortel, past beter op een Lachduif (gedomesticeerde vorm van de Izabeltortel) dan op een Sier/Post/Stadsduif (gedomesticeerde vorm van de Rotsduif). Alleen is Lachduif even groot als Turkse Tortel, niet als Houtduif.
Groet,
Gert-Jan Caspers

Gerard Seacloud

• Member
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2020, 21:00:40 pm »

Goedenavond Gert Jan, bedankt voor het meedenken. Ik denk dat het beestje gewoon eenzaam was en daarom zat te koeren tegen een torteltje. Maar die maakten dat ze weg kwamen. Een kraai moet ook niet gaan koeren tegen een spreeuw. Hij zit hier nu voor het 3e jaar  en is gewoon alleen. (Alleen in de zomer, in de winter zie je hem niet). Ik heb hier wel meer ,,vreemde vogels" gehad, een enorme reiger in mijn dakgoot, loerend op de vijver van de buren, een grote zeemeeuw met een spanwijdte van zo`n 70 cm., al jarenlang een koppeltje buizerds die jonge duiven en kauwtjes vangen voor een nest hongerige jonkies, en ik denk dat deze duif niet uit Nederland komt. Maar als die korterbij komt zal ik proberen een foto te maken. Vr. gr. Gerard.

tekenaar

• Admins
  • Admingroep: Amfibieen, Reptielen & Zoetwatervissen
    • Nature in Colour
« Reactie #5 Gepost op: november 08, 2020, 21:26:05 pm »

kan je dan ook dat koppeltje buizerds fotograferen? de voedselkeuze die je beschrijft past namelijk beter op sperwer evt havik dan buizerd.
Paul Veenvliet
Eindelijk: nieuwe website met mijn dieren tekeningen!
https://paulveenvliet.art/

Vintage vakantiewoning en natuurreizen in SloveniŽ
http://www.natureincolour.eu
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.049 seconden met 19 queries.