Nachtelijke kreten in Saarland, Duitsland

Gestart door Morten, augustus 20, 2020, 15:31:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Morten

Hallo,

Ik kreeg deze geluidsopname toegezonden met de vraag om welke soort het gaat.
Zelf kom ik er niet helemaal uit, diverse uilensoorten schoten door het hoofd, maar ik kan er niet precies de vinger opleggen.
Hebben jullie een idee? Ik sluit trouwens niet uit dat het helemaal geen vogel is.

https://old.observation.org/waarneming/view/197974718

Alvast bedankt voor de aandacht.
Groet, Morten


migratorius

Ik hoor wel een Nijlgans op de achtergrond.
Ik voel het meest voor een haan eigenlijk...

JanHein

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Morten

Bedankt voor de reacties. De nijlgans (twee zelfs) hoor ik nu ook, die kon ik in eerste instantie ook al niet plaatsen.
De waarnemer kwam zijn bed uit, omdat hij dacht zwijnen buiten de vakantiewoning te horen (naast het andere onbekende geluid waar het hier over gaat). De nijlganzen klonken voor mij als nog wat mopperende zwijnen in de verte, maar nijlgans is inderdaad een betere optie.

Over het geluid in kwestie: ik denk niet dat het een haan is, het geluid verplaatste zich duidelijk door het bos en het lijkt om twee vogels te gaan.
In het donker al krakelend vrij wandelen over een bosachtig vakantieterrein past wellicht ook niet zo goed op haan, hoewel er wel een kinderboerderij op het terrein is. Misschien is inderdaad een zoogdier zoals een vos of marterachtige een betere mogelijkheid?
Groet, Morten