Hoofdmenu

UFO

Gestart door magnolia, april 26, 2008, 20:50:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

magnolia

Of heb ik het bij het rechte eind dat dit een stormmeeuw is?
Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

meike

Ik denk het wel, maar mist ie nu een poot of ziet die onder zijn veren?

magnolia

Was me nog niet opgevallen. Lijkt inderdaad te missen en onder de veren lijkt me vliegend niet mogelijk.
Groeten,
Marien Bultman

Marco van Reenen

Mijns inziens een stormmeeuw, lange snavel en relatief lange kop. storm heeft een kort snaveltje en een ronde kop.

wat betreft de poten zou ik zeggen dat de meeuw ze strak tegen elkaar aanhoudt. Dat is niet te bewijzen, maar klinkt wel logischer.  
Groeten,

Marco van Reenen

magnolia

Ik kwam door het zwart in de vleugels tot de conclusie dat het een stormmeeuw zou kunnen zijn.
Wat betreft de poten: Als ze strak tegen/op elkaar liggen is het wel vreemd dat dan de plek waar de poot uit zijn lijf komt niet te zien is. Wel denk ik vier tenen te kunnen onderscheiden wat weer niet van één poot kan zijn. Toch?
Groeten,
Marien Bultman

j.steenbergen

Maar 't is toch gewoon een Zilvermeeuw, lijkt me. Wilde Marco dat ook schrijven (maar schreef toch Stormmeeuw)?
Jeroen Steenbergen

Ies Meulmeester

UFO
CiteerMaar 't is toch gewoon een Zilvermeeuw, lijkt me. Wilde Marco dat ook schrijven (maar schreef toch Stormmeeuw)?
Kijk alleen eens naar de mirrors op p9 & p10, dat gaat toch echt geen Zilvermeeuw worden!! (zeker niet in combinatie met jizz, lange en vrij smalle vleugels, klein fijn kopje met 'ingevallen' donker oog, snavel- vorm en kleur, opvallende brede witte vleugelachterrand van de armpennen)

Dus: Stormmeeuw!!!

magnolia

UFO
Citeermirrors op p9 & p10
Ik ben totaal geen kenner. Wat bedoel je hier mee, Ies?
Groeten,
Marien Bultman

Ies Meulmeester

UFO
Citeer
Citeermirrors op p9 & p10
Ik ben totaal geen kenner. Wat bedoel je hier mee, Ies?
De witte vlekken op de 2 buitenste handpennen die erg groot en langwerpig zijn, bij Zilvermeeuw zijn die minder langwerpig, kleiner en vaak meer rond/ovaal van vorm, vooral die op de 2e handpen vanaf buiten(p9 dus) en soms is die op p9 zelfs afwezig.

Bijgevoegd ter verduidelijking nog een foto van een winterkleed Stormmeeuw(Westkapelle 8-12-2007)

magnolia

Zoals ik bij de ondertekening al zeg: Straks weet ik weer meer. Dankjewel.
Groeten,
Marien Bultman

j.steenbergen

OK, te snel gekeken. Ik vond de kop juist erg langgerekt overkomen en moest om die reden niet aan Stormmeeuw denken. Maar ik ben overtuigd.  
Jeroen Steenbergen