loper

Gestart door Meindert Reus, augustus 13, 2020, 10:33:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

Meindert Reus

Weet iemand wat voor loper (de bovenste van de twee - of is het beide dezelfde soort op de foto?) dit is? Er is hier in de buurt (waterberging Twisk) de afgelopen week de gestreepte strandloper en de temmincks gespot..

jeroen vinke

#1
Het ´waar´ en ´wanneer´ staan automatisch bij de foto als je de waarnemingen invoert in waarneming.nl

Ben je bekend met waarneming.nl dan wel observation.org? Een tip is om hem daar in te voeren onder 'vogel onbekend' en via de optiesknop melden op het forum. Dan hebben we de informatie compleet.

Overigens zijn steltlopers niet mijn sterkste punt, maar temmincks in gestreepte strandloper zijn gemakkelijk uit te sluiten op pootkleur.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

jeroen vinke

Anders moeten mensen eerst google maps openen om te kijken waar Twisk ligt.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Guus Peterse

De bovenste lijkt me een kemphaan. Van de andere is wat mij betreft niks te zeggen.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

migratorius

Dit zijn twee Kemphanen.

@Jeroen: Twisk is een bekende plek voor steltlopers, er zitten met enige regelmaat zeldzaamheden.

JanHein

jeroen vinke

Citaat van: migratorius op augustus 13, 2020, 11:04:02 AM
Dit zijn twee Kemphanen.

@Jeroen: Twisk is een bekende plek voor steltlopers, er zitten met enige regelmaat zeldzaamheden.

JanHein

Ik geloof je op je woord. Je kan niet verwachten dat iedereen alle plekken, bekend om wat voor vogel dan ook, maar kent. Als Drent moest ik het opzoeken.
Dat neemt overigens niet weg dat de voorkeur is om het in te voeren in waarneming.nl.

Betreft de foto: ik dacht rode poten te zien, maar die zijn dus geel.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Meindert Reus

Een simpele kemphaan dus. Daar schiet ik nix mee op. Ik wil nieuwe soorten.
Bedankt. Voor alle info overigens. Ik ben zeker bekend bij waarneming.nl en voer daar al jaren waarnemingen in maar uit de website blijkt totaal niet dat je waarnemingen op onbekend kunt zetten en vervolgens kunt voorleggen aan het forum. Ik doe het al jaren op deze omslachtige wijze maar ben blij dat het me nu eindelijk uitgelegd wordt!

Groet Meindert

Henri van Dodeweerd

Als je nieuwe soorten wil, Meindert, zorg dan dat je de kenmerken leert van die soorten. Dan herken je in het veld de soort en kun je er nog even van genieten. Dat lijkt mij een stuk leuker dan een foto maken en hopen dat anderen de door jou gewenste nieuwe soorten voor je herkennen.. ;)

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Meindert Reus

Daar heb je wel een punt hoor maar ik heb al best veel soorten op mijn lijstje staan dus de ontbrekende soorten laten zich of niet zo makkelijk zien, of niet van dichtbij genoeg en dan wordt determineren algauw lastiger...

Meindert Reus

En ook is het zo dat bepaalde vogels erg op elkaar lijken, zeker vanaf een afstandje..
En dan heb je nog te maken met juvenielen, 1e zomers, winterkleden, ruiende vogels om het allemaal nog gecompliceerder te maken...

Rob Koelman

Citaat van: Meindert Reus op augustus 13, 2020, 14:09:24 PMEen simpele kemphaan dus. Daar schiet ik nix mee op. Ik wil nieuwe soorten.

Een 'simpele' kemphaan...

Nou nou, dan heb je nog nooit echt goed naar exemplaren van deze soort gekeken. Buitengewoon fraaie vogels!

Maar goed, ieder zo z'n hobby...
Met vriendelijke groet, Rob

Meindert Reus

Hahahaha zo bedoel ik het niet hoor

Henri van Dodeweerd

De strandlopers kunnen ook heel lastig zijn. Maar als je op de juiste plekken komt komen die Temminckjes en Gestreepte strandlopers heus nog wel een keer ;).
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

keesschreven

Ik snap wat jij lijst-technisch bedoelt Meindert, maar om een Kemphaan anno 2020 in perspectief te plaatsen:
kijk eens naar de populatietrend (Sovon-website): https://www.sovon.nl/nl/soort/5170.

En voor vogels in winter of op trek is er dezelfde crash als voor broedvogels.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Meindert Reus

Ja het is om te huilen de teruggang van onze vogels. Maar bij Twisk zitten ze nog regelmatig vandaar dat het in mijn ogen niet zo ernstig leek.

Meindert Reus

Jeroen Vinke, bij waarneming.nl ben ik nog niet achter de knop voorleggen aan forum gekomen. Waar zit die dan?

Henri van Dodeweerd

Als je de waarneming opent, zit rechts boven een knop opties. Als je daarop klikt is een van de optiek hulp forum
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Meindert Reus

De oude of nieuwe site van waarneming?

jeroen vinke

Ga naar je waarneming als je ingelogd bent. Druk op opties voor het scroll-downmenu. Dan zie je hem
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd