rechte inkijk of schuin (45)

Gestart door zwarteleeuwerik, mei 08, 2008, 09:27:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

zwarteleeuwerik

wie gebruikt er een rechte inkijk telescoop en wie een 45 gr inkijk en waarom, en wat zijn de voordelen van beide systemen ?
Erik vb.

Alex Kwak

45 graden.
Hierdoor staat de scoop lager en op het statief en is daardoor stabieler.

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Helen Commandeur

En nog een voordeel is dat je alleen je hoofd (en mogelijk 'n beetje je rug) hoeft te buigen.

Greetzzz,
Helen
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

Jacquesvanmeer

En hoe hoger dat je kijkt, bijvoorbeeld als een vogel op korte afstand boven in een boom zit of overvliegende vogels, des te groter wordt het voordeel van een 45 graden inkijk. Ook een voordeel van de 45 graden hoek is, dat je bij een harde wind, je het statief heel laag kunt laten staan.
Jacques

Platbuik

CiteerEn hoe hoger dat je kijkt, bijvoorbeeld als een vogel op korte afstand boven in een boom zit of overvliegende vogels, des te groter wordt het voordeel van een 45 graden inkijk. Ook een voordeel van de 45 graden hoek is, dat je bij een harde wind, je het statief heel laag kunt laten staan.
Jacques
Ik heb nog maar 1 voordeel van een rechte inkijk bedenken: vanuit de auto waarnemen zou wat makkelijk worden (dus als je er bij blijft zitten). In de auto draai in 'm naar me toe, dat werkt ook prima. Mijn advies dus: neem een schuine.  
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)