Communicatie over waarnemingen heeft prioriteit High

Gestart door RutgerB, augustus 09, 2020, 10:54:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

Henri van Dodeweerd

Citaat van: FrankR op augustus 14, 2020, 16:18:59 PM
Citaat van: Henri van Dodeweerd op augustus 14, 2020, 15:28:34 PM
Je zult mij wel bedoelen met 'Plantenpolitie' en 'Usual suspect' en ' niet bereid is zijn eigen werkwijze eens kritisch te bezien'.
Nee, geenszins. Als je de discussie had gevolgd had je dat geweten. "Schofferen" is nergens aan de orde geweest, tenzij men lange tenen heeft.

Dit is wat ik betoog: "Waarneming.nl is geen "expert systeem" maar een systeem voor allen; live with it." En daar hoort argeloze waarnemers achter de vodden zitten niet bij. Admins hebben nu eenmaal de mogelijkheid om waarnemingen aan te passen. Incidenteel kunnen admins ook wel eens achter de vodden worden gezeten overigens, maar dat zijn ook vrijwilligers, net als de waarnemers ....

De quote waar je op reageert is niet van mij Frank! ;)
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

frankaroos

#31
Ik lees dit en quote daaruit https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,471625.msg2411936.html#msg2411936

Blijkbaar heb je in dit bericht iemand gequote (Barendse zeker), maar is het aan jou toegeschreven door verkeerd quoten. Lees je eigen bericht nog maar eens door. Leuk zo die extra verwarring.  ;)

Ik exit deze klucht verder en zet er geen bek meer aan. Edit: spijt dat ik er überhaupt aan begonnen ben.

Henri van Dodeweerd

Foutje van mij inderdaad ;). Ik heb er geen moeite mee hoor. Ik deel de mening van Rutger ook in deze, al ben ik geen admin ;D
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

frankaroos

Citaat van: Henri van Dodeweerd op augustus 14, 2020, 18:48:10 PM
Foutje van mij inderdaad ;). Ik heb er geen moeite mee hoor. Ik deel de mening van Rutger ook in deze, al ben ik geen admin ;D
Dat vermoedde ik al. :blink: Jij bent een van Rutgers trouwe handlangers (no offense hoor); usual suspects dus. 😉 Ik vind het allemaal best Henri, jullie zijn allemaal goedwillend net als ik, en ik kan heel goed tegen kritiek, maar een andere visie voor de balans in de argumenten lijkt mij alleen maar nuttig; constructive tension leidt tot beter inzicht (hoop ik).

Ik merk wel wat er van jullie pogingen terecht komt. Goodbye!

Henri van Dodeweerd

Citaat van: FrankR op augustus 14, 2020, 19:24:31 PM
Citaat van: Henri van Dodeweerd op augustus 14, 2020, 18:48:10 PM
Foutje van mij inderdaad ;). Ik heb er geen moeite mee hoor. Ik deel de mening van Rutger ook in deze, al ben ik geen admin ;D
Dat vermoedde ik al. :blink: Jij bent een van Rutgers trouwe handlangers (no offense hoor); usual suspects dus. 😉 Ik vind het allemaal best Henri, jullie zijn allemaal goedwillend net als ik, en ik kan heel goed tegen kritiek, maar een andere visie voor de balans in de argumenten lijkt mij alleen maar nuttig; constructive tension leidt tot beter inzicht (hoop ik).

Ik merk wel wat er van jullie pogingen terecht komt. Goodbye!

Natuurlijk mag een andere mening. Dat is soms heel verfrissend zelfs. Sta ik ook wel voor open. Alleen kun je het nooit voor iedereen perfect doen.
Wat ik dan wel fijn vind is om daar op een positieve manier (lees bijv. Opbouwend) over te communiceren.

Maar ik zal nu stoppen anders ga je toch nog een keer reageren terwijl je dat niet meer wilde (#geintje)  ;)
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

dirder

#35
Het is natuurlijk raar om zien als bepaalde waarnemers dingen als onzeker invoeren en dan nooit meer naar die waarneming omzien. Onlangs was er op de Belgische site iemand die wekenlang op verschillende locaties Centaurea stoebe meende te zien (stond wel telkens op onzeker), duidelijk iets verkeerd interpreterend in één of andere flora, maar goedbedoelde opmerkingen van mij daaromtrent haalden gewoonweg niks uit.....
Maar inderdaad, als je het idee loslaat dat waarneming.nl en waarnemingen.be ernstig genomen moeten worden, wordt het valideren snel een minder ambetante klus. Al past dat dan natuurlijk allemaal weer bij een uiterst zorgwekkende maatschappelijke evolutie, waar hopelijk sommige mensen nog altijd niet mee akkoord gaan.
Hopelijk dan wel geen propaganda meer naar de pers toe dat waarnemingen.be en waarneming.nl wél ernstig genomen moet worden, want dan wordt het weer irritant.
Groeten, Dirk Derdeyn.

hiskodevries

Even een rewind naar de start van dit topic. Ja een berichtencentrum staat zeker op de lijst om, ooit, gemaakt te worden. Wat Stefan daar uitgewerkt heeft is precies wat ons ook voor de ogen staat.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

frankaroos

#37
Kan ik mijn wens om deze feature "uit" te kunnen zetten hier deponeren, of moet ik daarvoor naar het wensentopic? Edit: een aan/uit vinkje extra dus in "Instellingen/Privacy". Subsidiair als men "stuur mij email notificaties" aanvinkt (zoals in mijn geval) dat dan dat andere nieuwe berichtenoverzicht op "uit" staat.

bramquist


Is het dan ook nog een goed idee om waarnemers bij een foute determinatie een bepaalde reactietermijn te geven, waarna dergelijke waarnemingen, indien geen respons, automatisch afgekeurd worden.
Groeten,

Bram Quist

frankaroos

Praktijk bij vogels is al een decennium, dat na een bepaalde tijd laten we zeggen een half jaar, en je zuur- en galgraad blijft maar oplopen, dat je dan de waarneming "afkeurt", waardoor die vrijwel volledig verdwijnt, behalve voor de waarnemer zelf. Nou, nou zeg, daarmee wordt waarneming.nl een aflopende zaak @dirder? Get a life. Er zijn nog duizenden waarnemers die u braaf volgen. Daar ligt uw focus. Er staat de floristen niets in de weg om hetzelfde te doen; afkeuren. Maar nu reageer ik toch weer helaas ...

Henri van Dodeweerd

Citaat van: FrankR op augustus 15, 2020, 22:12:21 PM
Praktijk bij vogels is al een decennium, dat na een bepaalde tijd laten we zeggen een half jaar, en je zuur- en galgraad blijft maar oplopen, dat je dan de waarneming "afkeurt", waardoor die vrijwel volledig verdwijnt, behalve voor de waarnemer zelf. Nou, nou zeg, daarmee wordt waarneming.nl een aflopende zaak @dirder? Get a life. Er zijn nog duizenden waarnemers die u braaf volgen. Daar ligt uw focus. Er staat de floristen niets in de weg om hetzelfde te doen; afkeuren. Maar nu reageer ik toch weer helaas ...

Hoe is het met jouw zuur- en galgraad, Frank??
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

dirder

Citaat van: FrankR op augustus 15, 2020, 22:12:21 PM
Praktijk bij vogels is al een decennium, dat na een bepaalde tijd laten we zeggen een half jaar, en je zuur- en galgraad blijft maar oplopen, dat je dan de waarneming "afkeurt", waardoor die vrijwel volledig verdwijnt, behalve voor de waarnemer zelf. Nou, nou zeg, daarmee wordt waarneming.nl een aflopende zaak @dirder? Get a life. Er zijn nog duizenden waarnemers die u braaf volgen. Daar ligt uw focus. Er staat de floristen niets in de weg om hetzelfde te doen; afkeuren. Maar nu reageer ik toch weer helaas ...

Wartaal. Je hebt kennelijk geen enkel benul waar dit over gaat.
Groeten, Dirk Derdeyn.