Klopt roodaarskniptor, of doet beeldherkenning zich slimmer voor dan ie is?

Gestart door Rayan Majoor, juli 31, 2020, 15:19:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/197431313/.
1 Roodaarskniptor - Athous haemorrhoidalis imago, gezien
datum: 2020-05-27
locatie: Wageningen - Kielekampsteeg (GE)

foto's:




Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

gbeersma

Of roodaarskniptor goed is weet ik niet. Dat de beeldherkenning zich slimmer voordoet dan ie is, weet ik wel zeker. Ik voer nl. nu en dan waarnemingen in waarbij de beeldherkenning 100% zeker weet dat het een heel andere soort betreft dan het in werkelijkheid is. Het laatste voorbeeld dat ik tegenkwam was toen ik een waarneming van een onechte paardenbloedzuiger invoerde, waarbij er een 100% zekere beekprik uitkwam...
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

pdeknijff

Er is een fraaie, goedkope tabel te koop bij de Jeugbond Uitgeverij.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Rayan Majoor

Citaat van: gbeersma op juli 31, 2020, 16:36:59 PM
Dat de beeldherkenning zich slimmer voordoet dan ie is, weet ik wel zeker.

Zeker genoeg voorbeelden van te bedenken inderdaad (zeker bij dingen die niet veel ingevoerd worden: ik krijg ook de leukste dingen te zien als ik bij 'kweekrapportages' de foto's van poppen invoer. Maar in genoeg gevallen is beeldherkenning ook verrassend accuraat... zelfs bij moeilijke groepen soms. Dus vandaar dat ik maar even navraag bij de kniptorren, die ik zelf nog niet altijd even makkelijk vind.

Citaat van: pdeknijff op juli 31, 2020, 19:07:25 PM
Er is een fraaie, goedkope tabel te koop bij de Jeugbond Uitgeverij.
Ik zie het, hij staat in m'n verlanglijstje :)
Denk alleen niet dat ik hem heel snel zal gaan kopen, aangezien verzendkosten hoger zijn dan de prijs van het boek zelf en ik momenteel mijn voorraad boeken alweer redelijk uitgebreid heb (dus verder geen grote wensen nu)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

pdeknijff

Ah, maar als je ook de weekschildtabel van Koen aanschaft, dan scheelt dat weer, en het zijn heerlijk dunne gidsen, die passen vast nog wel ergens.
En, over een paar maanden St N en St Claus......
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Rayan Majoor

Ik zal eens kijken. Weekschildkevers heb ik (met o.a. behulp van informatie op waarneming.nl) nog niet echt moeite mee gehad. Maar misschien zie ik nog wel wat anders interessants.
Staan ze trouwens ook gewoon ergens (boekwinkel, natuurinformatiecentrum, ...) te koop is het alleen online? Want anders ga ik in de winkels even goed op letten :angel:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl