Snor in het bos?

Gestart door A. van Emmerik, juli 29, 2020, 18:34:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

A. van Emmerik

Beste allen,
Vandaag heb ik in een stuk jong/gedund bos (bij Amerongen) een Snor gehoord. Ik ben goed thuis in de zang van verschillende 'rietvogels'  en heb het geluid ter plekke gecontroleerd. Maar een Snor in een bos? (randje Utrechtse Heuvelrug)  Een paar honderd meter verderop is er rietland langs de Nederrijn. Zie ik nog iets over het hoofd?
Groet, Anne

Oenanthe

Als een snor al in het bos terecht komt gaat hij daar niet zitten zingen, al helemaal niet eind juli als het broedseizoen er al hoog en droog op zit. Ik denk dus dat je iets anders hebt gehoord maar vraag me niet wat.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

OJGoreng

Citaat van: Rob Koelman op juli 29, 2020, 18:37:25 PM
Alternatief: insect (m.n. boskrekel)?

Wow, dat lijkt inderdaad best sprekend op geluid van snor, zowel op het oor als op het sonogram. Fractie hoger, maar veel scheelt het niet.
Met vriendelijke groet, Zainal

tekenaar

wel een heel stuk zachter
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

A. van Emmerik

Citaat van: Oenanthe op juli 29, 2020, 19:01:29 PM
Als een snor al in het bos terecht komt gaat hij daar niet zitten zingen, al helemaal niet eind juli als het broedseizoen er al hoog en droog op zit. Ik denk dus dat je iets anders hebt gehoord maar vraag me niet wat.

Dat dacht ik dus ook, ik zal 'm niet melden. Die Boskrekel is een mooi alternatief, maar niet continu en te hoog.
Bedankt voor het meedenken!

Groeten, Anne

Rob Koelman

Citaat van: A. van Emmerik op juli 30, 2020, 18:45:04 PMDie Boskrekel is een mooi alternatief, maar niet continu en te hoog.

Als er een paar tegelijkertijd zingen (wat meestal het geval is) klinkt het wel degelijk als een continu geluid...
Met vriendelijke groet, Rob

mgieskens

Er is ook een apart subforum voor sprinkhanen en krekels. Misschien kun je het daar nog eens vragen.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Rob Koelman

Citaat van: mgieskens op juli 30, 2020, 19:10:44 PMEr is ook een apart subforum voor sprinkhanen en krekels. Misschien kun je het daar nog eens vragen.

Zonder documentatie (geluidsopname) blijft het speculeren...
Met vriendelijke groet, Rob