Specht

Gestart door Meindert Reus, juli 21, 2020, 21:31:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Meindert Reus

Is dit een kleine grote bonte specht of een grote middelste bonte specht?

Wil

Middelste bonte specht volgens mij.
Groeten, Wil Lemmens
Geleen

OlivierO

Citaat van: Wil op juli 21, 2020, 21:35:34 PM
Middelste bonte specht volgens mij.

Ja, dat denk ik ook.

Voer je de waarneming aub ook in? Bij voorkeur doe je dat eerst, met alle foto's en gegevens (locatie, datum, ...) en kom je dan naar het forum met de link of via "opties > hulp forum".
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Meindert Reus

jazeker dat heb ik gedaan maar het duurt soms weken voor daar een waarneming is bekeken laat staan gevalideerd vandaar dat ik het ook hier even checkte.

OlivierO

Citaat van: macnreus op juli 21, 2020, 22:53:02 PM
jazeker dat heb ik gedaan maar het duurt soms weken voor daar een waarneming is bekeken laat staan gevalideerd vandaar dat ik het ook hier even checkte.

Dan kan je best gewoon de link naar de waarneming hier zetten in plaats van de foto nog eens extra te uploaden naar het forum.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Meindert Reus

dat is een goed idee want ik word er een beetje moe van dat mijn foto's altijd te groot zijn.

pdeknijff

Al het validatiewerk wordt door vrijwilligers gedaan in hun vrije tijd.
Deze krijgen dagelijks, zeker bij vogels, vele 1000-en waarnemingen voor hun kiezen, heel vaak met nogal beroerde maar goed-bedoelde plaatjes.
Je zult gewoon geduld moeten hebben, en niet vreemd opkijken als sommige van jouw waarnemingen na een jaar nog steeds niet "gevalideerd" zijn.
Dat meestal komt niet door de kwaliteit van jouw foto's, maar is een kewstie van beschikbare tijd.

Dit forum wordt door veel meer mensen bekeken dan alleen de admins, maar wij (lezers van het forum dus), kunnen jou alleen maar vertellen of jouw vermoeden klopt of niet.
Valideren kunnen we niet.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Guus Peterse

Maar als je in link plaatst in plaats van een losse foto, kunnen de admins de waarneming wel valideren.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

gcusters

Dit is toch een juveniele grote bonte specht.
heeft duidelijk een zwarte rand langs de rode pet.


mvg
Geert

Meindert Reus

Ik snap het hoor dat het allemaal door vrijwilligers gedaan wordt maar ik merk wel een groot verschil per provincie en per diersoort.
Maar na een paar eerdere middelste bonte spechters roept nu iemand dat het een juveniele grote bonte specht is.
Dit wordt erg verwarrend zo.

Wie geeft uitsluitsel?

OJGoreng

#10
Citaat van: gcusters op juli 22, 2020, 13:06:54 PM
Dit is toch een juveniele grote bonte specht.
heeft duidelijk een zwarte rand langs de rode pet.
De zwarte tekening op de hals is niet verbonden met die op de nek; dat is onderscheidend voor middelste. Ik wie wel wat je bedoelt, overigens. Dat ziet er inderdaad raar uit, maar voor juveniele middelste is dat zo gek nog niet.
Met vriendelijke groet, Zainal

frankmeer

Citaat van: pdeknijff op juli 22, 2020, 11:45:47 AM
Al het validatiewerk wordt door vrijwilligers gedaan in hun vrije tijd.

En soms onder werktijd. ;)
Frank van der Meer

Meindert Reus

middelste dus definitief?

pdeknijff

Laat je baas (of ega) het maar niet horen, ik ben gelukkig eigen baas, min of meer.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

gcusters

Citaat van: OJGoreng op juli 22, 2020, 16:10:56 PM
Citaat van: gcusters op juli 22, 2020, 13:06:54 PM
Dit is toch een juveniele grote bonte specht.
heeft duidelijk een zwarte rand langs de rode pet.
De zwarte tekening op de hals is niet verbonden met die op de nek; dat is onderscheidend voor middelste. Ik wie wel wat je bedoelt, overigens. Dat ziet er inderdaad raar uit, maar voor juveniele middelste is dat zo gek nog niet.
Duidelijk Zainal,
Bij Grote bonte juveniel sluit die halstekening ook niet altijd aan. Maar hier is de onderbreking inderdaad wel erg groot. In de ANWB wordt die zwarte rand om de rode pet bij juveniele middelste bonte trouwens niet genoemd. Weer wat geleerd!!
Mvg
Geert

Rob Koelman

Citaat van: OlivierO op juli 21, 2020, 21:40:58 PMVoer je de waarneming aub ook in? Bij voorkeur doe je dat eerst, met alle foto's en gegevens (locatie, datum, ...) en kom je dan naar het forum met de link of via "opties > hulp forum".

Citaat van: macnreus op juli 21, 2020, 22:53:02 PMjazeker dat heb ik gedaan maar het duurt soms weken voor daar een waarneming is bekeken laat staan gevalideerd vandaar dat ik het ook hier even checkte.

Citaat van: OlivierO op juli 22, 2020, 08:12:47 AMDan kan je best gewoon de link naar de waarneming hier zetten in plaats van de foto nog eens extra te uploaden naar het forum.

Gaat dus om deze waarneming: https://waarneming.nl/waarneming/view/196730180

Ander puntje van orde:
@ macnreus - het is regel dat men op het forum ondertekent met de eigen naam en niet met één of ander alias; alleen de voornaam - Meindert bijvoorbeeld  B) - voldoet daarbij al...
Met vriendelijke groet, Rob

frankneijts

Zelfs laat in de herfst zie je nog die zwarte rand langs de rode kruin bij jonge Middelste Bonte. Op de foto's hierbij een jonge man op 20 november die ook nog eens een wel héél minimale onderbreking heeft tussen kruin en wangstreep ..
(De vogel in kwestie hierboven lijkt me overigens een jong vrouwtje ..)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'