Illustrated Checklist of the Mammals of the World

Gestart door OlivierO, juli 21, 2020, 14:38:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

OlivierO

Hallo,

is er iemand die deze set heeft besteld of nog gaat aanschaffen?

Wat zijn de ideeën hierover?


Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

ArjenDrost †

Heb het overwogen en het niet gedaan. Ben bezig met de 'echte' HMW en heb niet het idee dat deze heel veel toevoegt (op mss wat nieuwe taxonomische inzichten na). Ik denk dat voor mij dit nog meer een boek zal zijn die mooi in de boekenkast staat, maar daar zelden uitkomt.

OlivierO

Citaat van: ArjenDrost op juli 21, 2020, 18:01:47 PM
Heb het overwogen en het niet gedaan. Ben bezig met de 'echte' HMW en heb niet het idee dat deze heel veel toevoegt (op mss wat nieuwe taxonomische inzichten na).

Die uitgebreide? Deze dus? Die is allicht veel beter, maar kost ook x 10.  :-\

Citaat van: ArjenDrost op juli 21, 2020, 18:01:47 PM
Ik denk dat voor mij dit nog meer een boek zal zijn die mooi in de boekenkast staat, maar daar zelden uitkomt.

Dat heb eigenlijk ook wat voor met de checklist van de vogels. Ik heb heel wat boeken staan die ik eens meer moet openen, dus het ligt niet aan die set zelf, maar eerder aan de tijd ...

Maar, buiten dat je dus een betere en duurdere serie koopt, is deze "goedkope" set dus best wel interessant voor jou?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

ArjenDrost †

Citaat van: OlivierO op juli 21, 2020, 21:36:06 PM
Maar, buiten dat je dus een betere en duurdere serie koopt, is deze "goedkope" set dus best wel interessant voor jou?
Nee, dat denk ik dus niet. Het is voor mij een te basale samenvatting van de HMW. Die pak ik er nog wel eens bij om wat op te zoeken over de ecologie van een bepaald dier, ik zou eigenlijk niet weten wanneer ik een boek zou gebruiken die alleen een plaatje van een soort, een paar opmerkingen over de taxonomie en de verspreiding geeft (hoe mooi het boek verder ook is). Dan wordt het dus echt alleen een boek om af en toe eens door te bladeren om van de mooie platen te genieten, en daar vind ik hem te duur voor.

Groeten, Arjen

Douwe van der Ploeg

Ik heb m besteld, deels omdat ik mezelf een cadeau wilde geven toen dit langskwam, en deels omdat ik erg benieuwd ben naar welke taxonomische wijzigingen ze gaan vermelden. Daarnaast heb ik een aantal delen van de grote in de kast staan, maar elke keer als ik wat taxonomisch wil opzoeken, ik eerst het goede deel moet pakken (ze staan niet in de gewone boekenkast, omdat dat nogal wat ruimte in beslag neemt), en vervolgens een tijdje aan het zoeken ben. Twee kleinere delen maakt het een stuk handiger om even snel ter referentie te gebruiken. De grote zijn dan van mij voor de extra info over ecologie e.d., en om gewoon van te genieten en doorheen te bladeren :)
Douwe van der Ploeg

OlivierO

Thanks heren, ik weet hiermee genoeg (en laat het boek voor wat het is).
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.