compactcamera voor macrofoto's

Gestart door vuurvlinder, mei 05, 2008, 23:46:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Helen Commandeur

Nou ja, Astrid en Marijke,

Zonder de andere ladies over het hoofd te zien, op deze heerlijke site; ik ben ook linkshandig.
Heb er, met fotograferen, weinig last van. Vermoedelijk omdat de camera's altijd alleen voor rechtshandigen gemaakt werden.
Vind het met vogelfotografie zo en zo een kwestie van oefenen en denk dat ik ook nog wel 'n tijdje nodig heb om het goed onder de knie te krijgen.
Het is natuurlijk wel een leuke uitdaging en ik ben benieuwd naar je foto's met je Nikon.

Greetzzz,
Helen.
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

Goyatlah

Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

Vanwege dat ik linkshandig ben, dacht ik dat het schermpje in de weg zou kunnen zitten, maar dat valt reuze mee.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

frankw

CiteerHet is natuurlijk wel een leuke uitdaging en ik ben benieuwd naar je foto's met je Nikon.
Canon  ;)  :whistle:  

marijkehuysse

Citeer, kost al heel veel tijd om uit te vinden wat ik met al die knoppen moet.  :wacko:  :blink:  :grin:
Hartelijk gefeliciteerd Astrid!

Het gaat mij met de camera net als met de wasmachine en de magnetron: ik gebruik maar een paar knoppen.
Ben nog wel steeds van plan om de handleiding van de camera beter te bestuderen!

marijkehuysse

CiteerVanwege dat ik linkshandig ben, dacht ik dat het schermpje in de weg zou kunnen zitten, maar dat valt reuze mee.
Ik gebruik het schermpje eigenlijk alleen bij " moeilijke hoeken" en bij het wissen.

Marijke

vuurvlinder

Marijke (en anderen) wat voor batterijen gebruik jij eigenlijk? Standaard zaten er een paar wegwerp batterijen bij. De oplaadbare batterijen die ik heb, laden eigenlijk maar 1,2 volt. Zijn er speciale batterijen voor fototoestellen?

Heb nu de eerste foto's gemaakt, moet zeggen dat ik er tevreden over ben. Juffers zijn nog niet gelukt, dat blijven wazige streepjes, maar na wat meer oefenen zal dat ook wel beter worden.

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

marijkehuysse

Citeeroplaadbare batterijen die ik heb, laden eigenlijk maar 1,2 volt.
die heb ik ook, geen idee of er betere zijn.

Marijke

vuurvlinder

Citeer
Citeeroplaadbare batterijen die ik heb, laden eigenlijk maar 1,2 volt.
die heb ik ook, geen idee of er betere zijn.

Marijke
Gebruik ik die wel. De eerste prutsplaatjes... :D  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

en helaas kreeg ik maar 1 kans, is trouwens lastig fotograferen met de hond aan de ene hand en het fototoestel in de andere.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

frankw

CiteerMarijke (en anderen) wat voor batterijen gebruik jij eigenlijk? Standaard zaten er een paar wegwerp batterijen bij. De oplaadbare batterijen die ik heb, laden eigenlijk maar 1,2 volt. Zijn er speciale batterijen voor fototoestellen?
ja! je 'moet' goede oplaadare batterijen aanschaffen, minimaal 2600mah met een goede lader. Deze heb je in de fotografie winkel vanaf een 15 eurie ofzo. de goede kosten minimaal 25 euro. Deze zijn dan ook speciaal ontwikkeld voor digitale camera's ed.

vuurvlinder

Citeer
CiteerMarijke (en anderen) wat voor batterijen gebruik jij eigenlijk? Standaard zaten er een paar wegwerp batterijen bij. De oplaadbare batterijen die ik heb, laden eigenlijk maar 1,2 volt. Zijn er speciale batterijen voor fototoestellen?
ja! je 'moet' goede oplaadare batterijen aanschaffen, minimaal 2600mah met een goede lader. Deze heb je in de fotografie winkel vanaf een 15 eurie ofzo. de goede kosten minimaal 25 euro. Deze zijn dan ook speciaal ontwikkeld voor digitale camera's ed.
Okee, zal ik op zoek naar nieuwe batterijen en lader. Nog een paar kiekjes, oefening baart kunst. :P  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

De juffers willen ook al iets beter...
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Die Vars zien er al stukken beter uit dan met je oude, en dan ook nog een ree en een Vroege Glazenmaker? Komt wel goed denk ik.
Weet niet precies hoe het met batterijen zit (in mn EOS 350 zit een accu) maar je moet volgens mij Nimh batterijen hebben. Een lader voor 4 stuks kost bij de mediamarkt ca 8E (maar dat weten ze zelf geloof ik niet). Heb er net zelf 1 gekocht. Handzaam. Zorg wel dat je altijd opgeladen reservebatterijen bij je hebt, niets is zo vervelend als dat je de foto van de dag (of week, of maand) wilt maken en je batterijen zijn leeg. En ook altijd een reservekaartje bij je hebben (hoeft niet groot te zijn, just in case).
En ten slotte, hou je hond op afstand  :P  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

Heb het idee dat ik net zo goed wegwerp batterijen kan gebruiken, deze vreet niet zoveel stroom als het oude ding. Wat ik een nadeel vind van oplaadbare batterijen, is dat ze evengoed leeglopen. Is mij vaak genoeg gebeurt dat ik batterijen wisselde en dat ze bijna leeg waren.

Heb een 2 gigabyte sd kaartje, dat zal toch wel voldoende zijn? :whistle:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Platbuik

---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Goyatlah

CiteerHeb het idee dat ik net zo goed wegwerp batterijen kan gebruiken, deze vreet niet zoveel stroom als het oude ding. Wat ik een nadeel vind van oplaadbare batterijen, is dat ze evengoed leeglopen. Is mij vaak genoeg gebeurt dat ik batterijen wisselde en dat ze bijna leeg waren.

Heb een 2 gigabyte sd kaartje, dat zal toch wel voldoende zijn? :whistle:
Batterijen zijn duur en slecht voor het milieu.
Evt oplaadbare af en toe testen of ze nog vol zitten, of voor de zekerheid op nieuw opladen.
Ik hen belf 1 kaartje van 1G en 1 van 1/2, dus met 2 kom je denk ik een heel eind.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

Citeer
Batterijen zijn duur en slecht voor het milieu.
Evt oplaadbare af en toe testen of ze nog vol zitten, of voor de zekerheid op nieuw opladen.
Dolf,
mee eens, maar er moeten 4 batterijen in het toestel. Canon heeft een bijbehorende lader met 4 2100 mah baterijen, kost 90 euro. Gekeken bij een bouwmarkt, 4 2700 mah batterijen + snellader kost daar 70 euro, das ook geen kattepis! :blink:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Heb zelf 4 batterijen voor 10e (voor mn flitser) en een lader bij de mediamarkt voor 7,50e (moet wel een hele nacht laden, but who cares). Dus voor 27,50e heb je 2 setjes batterijen en een lader.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

#51
Heb net een snellader besteld bij Bol.com incl. verzendkosten en 4 2700 mah batterijen 24 euro. http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enf..._BOL_OWNER_ID=1
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Zie, kan dus wel goedkoper  B)  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

frankw

CiteerFuji S9600 camera in de aanbieding bij de HEMA voor E299,-.

( Info bij Fuji )
Kom met zn allen naar de Hema fotocamera's halen! krijg je goede uitleg en service enzo! :censored:

frankw

CiteerGekeken bij een bouwmarkt, 4 2700 mah batterijen + snellader kost daar 70 euro, das ook geen kattepis! :blink:
Ik begrijp derhalve ook niet waarom je voor fotografie accesoires naar een bouwmarkt gaat en niet naar een fotograaf ;)  

vuurvlinder

#55
Citeer
Ik begrijp derhalve ook niet waarom je voor fotografie accesoires naar een bouwmarkt gaat en niet naar een fotograaf ;)
Nou, batterijen zijn gewoon batterijen en ik zou niet weten waarom ik die bij een fotograaf zou moeten halen. :wacko:

Nog even een edit: vanavond heb ik een hele serie foto's geschoten (ringen van een nestje buizerds) er is geen een foto mislukt! :D  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Citeer
CiteerGekeken bij een bouwmarkt, 4 2700 mah batterijen + snellader kost daar 70 euro, das ook geen kattepis! :blink:
Ik begrijp derhalve ook niet waarom je voor fotografie accesoires naar een bouwmarkt gaat en niet naar een fotograaf ;)
Misschien omdat de vakhandel af en toe wel erg duur is. Zo kost de macrolens die ik voor 339e bij Konijnenberg besteld heb hier in Groningen bij de vakhandel 569e (en dat was de Nikon versie terwijl ik de Canonversie moet hebben, maar dat terzijde).
Maar inderdaad is een bouwmarkt weer het andere uiterste.

@Astrid, als je in Groningen bent, loop dan eens bij Norrod (Steentilstraat) binnen: goed, goedkoop en ter zake kundig (heb daar net voor 11e een 2G geheugenkaartje gekocht)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

Citeer

@Astrid, als je in Groningen bent, loop dan eens bij Norrod (Steentilstraat) binnen: goed, goedkoop en ter zake kundig (heb daar net voor 11e een 2G geheugenkaartje gekocht)
Dolf, ik was 8,95 kwijt bij de Aldi. :P  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Jij hebt geen CF-kaartjes, en bij de Aldi koop ik dit soort dingen zeker niet  B)  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

frankw

#59
Citeer
Citeer

@Astrid, als je in Groningen bent, loop dan eens bij Norrod (Steentilstraat) binnen: goed, goedkoop en ter zake kundig (heb daar net voor 11e een 2G geheugenkaartje gekocht)
Dolf, ik was 8,95 kwijt bij de Aldi. :P
ik geef het op...  :angel:


Overigens is Konijnenberg de grootste van Nederland derhalve kunnen zij hun spullen voor een hele andere prijs inkopen dan de gemiddelde handelaar.. Sterker nog, ik kan in sommige gevallen bij hun voordeliger inkopen dan bij mijn leverancier..
Zowieso is de prijs van internet niet te vergelijken met de normale handel... maar nu begin ik in herhaling te vallen... :angel:

CiteerMisschien omdat de vakhandel af en toe wel erg duur is.

Overigens valt dit ook wel mee, dat is meer een naam die deze handel heeft van oudsher. Wij zijn bijv. goedkoper dan Dixons ed. en nog goedkoper ook.. (en betere uitleg ;) )



Edit: overigens zijn "batterijen zeker geen batterijen" haal maar s 10 batterijen voor € 2,- bij de aldi oid dan maake je nog geen 10 foto's over het algemeen..