Geen mutaties meer zichtbaar van mijn waarnemingen

Gestart door Nightspy, juli 03, 2020, 22:30:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nightspy

Tot voor kort stond onderaan de waarneming een overzicht van mutaties van de waarneming en kon ik ook zien wie mijn waarneming heeft beoordeeld. Maar die info zie ik niet meer. Is dat een bewuste aanpassing of een foutje?
Hans Hartvelt
Doorwerth

petermeer

Bewuste aanpassing. Het is tenslotte ook niet belangrijk wie een wijziging heeft gemaakt,  maar dat de wijziging is gemaakt.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Gerrian

Ook wijzigingen lijken niet meer zichtbaar. Deze waarneming staat nu op zeker, terwijl ik hem (terecht, want de determinatie blijkt niet te kloppen) op onzeker had gezet: https://waarneming.nl/observation/195489420/

Nightspy

Peter, dat jij dit niet belangrijk vind wil nog niet zeggen dat anderen dat niet belangrijk vinden. Het is en blijft wel mijn waarneming en ik vind het belangrijk om te zien welke wijzigingen ik in mijn waarnemingen heb aangebracht. Als ik op advies van een validator de soort heb veranderd, kan ik altijd zien welke soort ik in eerste instantie heb ingevoerd. Als ik in een volgend jaar weer diezelfde verkeerde soort zou willen invoeren, maar niet meer precies weet hoe dat een jaar eerder is verlopen, dan kan ik dat weer opzoeken. Ook vind ik het prettig om te weten wie mijn waarnemingen beoordeelt. Dat schept een band met die validators.

Dat ook de validators de wijzigingen niet meer kunnen zien, lijkt me een zelfs een misser, zoals Gerrian aangeeft.

Dus misschien moeten jullie dit besluit herzien of op zijn minst ook aan een bredere groep voorleggen.
Hans Hartvelt
Doorwerth

petermeer

Citaat van: Nightspy op juli 04, 2020, 12:30:29 PM
Dat ook de validators de wijzigingen niet meer kunnen zien, lijkt me een zelfs een misser, zoals Gerrian aangeeft.
Ter geruststelling; de validators zien de historie van een waarneming wel.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Gerrian

Citaat van: petermeer op juli 04, 2020, 13:08:08 PM
Citaat van: Nightspy op juli 04, 2020, 12:30:29 PM
Dat ook de validators de wijzigingen niet meer kunnen zien, lijkt me een zelfs een misser, zoals Gerrian aangeeft.
Ter geruststelling; de validators zien de historie van een waarneming wel.
Het ging hier inderdaad niet om een waarneming waar ik als validator mee te maken heb.

Maar ik ben het helemaal met Hans eens dat het wenselijk is om als waarnemer te kunnen zien wat er aan de waarneming gewijzigd is. In de waarneming die ik aanhaalde is voor mij dus niet meer zichtbaar dat ik hem als onzekere steenrode heidelibel had ingevoerd, terwijl dit een volgende waarneming van een heidelibel wél waardevolle informatie kan zijn.

Wat betreft het niet meer vermelden van de naam van de validator: ik vind het jammer dat dit besloten is en heb dit ook al op het adminforum aangegeven.