onbekende rups

Gestart door dutchiebrit79, juli 03, 2020, 11:46:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

dutchiebrit79

hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum dus hoop dat ik deze vraag in de juiste rubriek post haha!
deze rups vonden we in nijkerk- hij spoot n soort fluoriserende vloeistof toen we m voorzichtig aanraakten ( alleen om te voorkomen dat onze hond ermee aan de haal ging😉) weet iemand wat de naam is van deze rups?? alvast dank voor jullie hulp!

Rayan Majoor

Hoi,

't is een bladwesplarve van het geslacht Cimbex. Hij lijkt me op een beukenblad te zitten en ook qua uiterlijk komt ie wel overeen met de beukenknotssprietbladwesp... maar dat zou een vrij bijzondere vondst zijn. Maar ik heb niet echt veel ervaring met dit geslacht, dus er zijn vast nog andere mogelijkheden.
Het zou wel fijn zijn als je er een waarneming van kan maken. Dan hebben we gelijk vindplaats- en datum en foto's (je kan namelijk, nadat je een waarneming hebt gemaakt, via de optie 'hulp forum' onder 'opties' heel simpel je vraag hier stellen).
In ieder geval verplaats ik het topic voor je naar het bladwespenforum, daar zijn vast mensen die je meer over de larve kunnen vertellen.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl