Export naar CSV mist kolommen (sinds kort)

Gestart door G.Haan, juli 02, 2020, 11:40:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

G.Haan

Beste bouwers van Waarneming,

Bij het exporteren van mijn waarnemingen naar CSV viel het me op dat de kolom 'zeldzaamheid' en de kolom 'soortgroep' niet meer meekomen. Klopt dat? Vorige keer dat ik een export maakte zaten die kolommen er nog wel bij, de knop zat toen ook op een andere plek op de pagina. Ik gebruik die kolommen voor mijn eigen overzicht van de biodiversiteit in mijn tuin.


Ik hoor graag! Dank,

Gustaaf Haan

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

G.Haan

Hisko, dank voor de bevestiging, het lag dus niet aan mij. ;)

Vervolgvraag: gaan deze kolommen weer terugkomen? Anders moet ik het format dat ik zelf gebruik even aanpassen op de nieuwe input namelijk.

Dank, (sowieso voor alles wat met waarneming.nl te bieden heeft)

Gustaaf

hiskodevries

dat is een idee.
zo een export is altijd wel aan veranderingen onderhevig
(de zeldzaamheid zat volgens mij niet in de export)
maar soortgroep en has_photos en has_sounds moeten nog wel toegevoegd worden
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

G.Haan

Ik zie ook dingen die verbeterd zijn; als Nederlandse naam ontbreekt komt nu automatische de wetenschappelijke naam in de naamkolom, dat scheelt daar een hoop lege veldjes. Handig.

Zeldzaamheid zat volgens mij wel in een vorige versie van de CSV-export, maar die is voor mij niet cruciaal.

Soortgroep zou wel echt handig zijn, omdat het anders moeilijk is om de waarnemingen logisch onder te verdelen.

Ik merk het wel, dank voor al het werk en succes,

Gustaaf Haan

Pieter Cox

Een kolom die ik ook mis, maar uiteraard niet de meeste belangrijke is, is de kolom 'type waarneming', waarbij duidelijk wordt of de waarneming bijvoorbeeld gekopieerd is.
Met het maken van een overzicht van gegevens van een gebied waar een kennis en ik samen monitoren, zou ik dubbele waarnemingen (doordat deze gekopieerd zijn) er willen uithalen.
Bij de oude website is deze kolom nog aanwezig bij de export, via de nieuwe website is dit niet meer aanwezig.
Voorlopig kan ik verder via de oude website, maar ik ben benieuwd of deze kolom in de toekomst nog toegevoegd zal worden bij de export via de nieuwe website?
Zoals in het begin van mijn bericht aangegeven, betreft het niet de meest belangrijke kolom, maar in mijn geval is het wel praktisch.
Alvast bedankt voor de reactie.
Mvg,
Pieter Cox