Hoofdmenu

Bugs

Gestart door matthijsbroere, februari 03, 2006, 12:43:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

petermeer

#570
Jeroen, hieronder een beter fragment hoe het er uit kan zien:

"Brilduiker","Bucephala clangula","Lauwersmeer - Ezumakeeg-Noord","Eenden, Ganzen en Zwanen"
"Pijlstaart","Anas acuta","Lauwersmeer - Ezumakeeg-Noord","Eenden, Ganzen en Zwanen"
"Eider","Somateria mollissima","Lauwersoog - Haven","Eenden, Ganzen en Zwanen"
"Grote Zaagbek","Mergus merganser","Polder Teckop","Eenden, Ganzen en Zwanen"
"Grote Canadese Gans",   "Branta canadensis","Starrevaart","Eenden, Ganzen en Zwanen"
"Slobeend","Anas clypeata","Starrevaart","Eenden, Ganzen en Zwanen"
"Bergeend","Tadorna tadorna","Starrevaart","Eenden, Ganzen en Zwanen"
"Pijlstaart","Anas acuta",   "Starrevaart","Eenden, Ganzen en Zwanen"
"Brilduiker","Bucephala clangula","Starrevaart","Eenden, Ganzen en Zwanen"

De komma's tussen Eenden, Ganzen en Zwanen worden nu niet gezien als scheider, maar als deel van het veld.

N.B. Omwille van de leesbaarheid heb ik voor het voobeeld niet relevante velden weggelaten.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Jeroen Nagtegaal

Hopen dat zoiets gaat werken,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

petermeer

CiteerHopen dat zoiets gaat werken,
Laat het me even weten als het gaat lukken.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Jeroen Nagtegaal

Tja wie gaat er allemaal veranderen? ik wil het graag uitproberen als er weer veranderingen zijn,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

characea

Maar jeroen,
je kunt toch zelf een
zoek en vervang
actie loslaten op je tekst file ?
Dan ben je zo klaar.
Helaas heb ik hier niet heel snel office 97 anders zou ik even testen.

Vincent

CiteerTja wie gaat er allemaal veranderen? ik wil het graag uitproberen als er weer veranderingen zijn,
Ik heb ook geen Office 97, maar wel gehad, en bij mij ging het prima. Volgens mij heb je echt iets verkeerd ingesteld.

We gaan niet alle komma's uit gebiedsnamen halen.
Vincent

characea

idd,

Jeroen,
Vertel nu alles wat je doet, met schermprints.
Kies je nu voor Gescheiden of Vaste breedte,
Welke scheidinstekens heb je nu allemaal aangezet ?
En welke scheidingstekens heje nu UITGEZET ?
Beschouw je dubbele scheidingstekens als een, of juist niet ?
Kies je voor een Tekstindicator ?
Of heb je de tekstindicator juist uitgezet ?

Wat heb je nu wel geprobeerd
En wat heb je nu niet geprobeerd ?

Stel je nu wel of geen veld seperator in?
en schakel je nu de ,  wel uit als veldseperator ??

Bas vd Burg

CiteerIets anders valt me op:
Als ik NIET ingelogd ben, dan loopt de klok een uur achter en als ik WEL ingelogd ben niet! :twisted:
Ik heb dit al een eerder gemeld als bug, maar dat bleek te liggen aan je configuratiescherm, vandaar dat ik er soms wel en soms geen last van heb.
Meestal gebruik Firefox, maar als ik voor de gein Safari er naast opstart, dan ben ik niet ingelogd EN de klok loopt natuurlijk een uur achter.
Dat ik dat geval niet ben ingelogd, kan ik nog wel begrijpen, maar dat van de tijd snap ik dus niet. :huh:
Ik had dit probleem ook en heb hier onlangs via de mail een vraag over gesteld. Van Hisko kreeg ik hetzelfde antwoord.

Later krijg ik een mail van Vincent Faber en na wat mailwisselingen en "gepruts in de instellingen" (zoals hij dat zelf mooi omschreef  :lol: ) staat de tijd nu bij iedereen goed volgens Vincent. Zowel wanneer je bent ingelogd als wanneer je bent uitgelogd.

HULDE!
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Jeroen Nagtegaal

Ik dowmload het bestand en open het in Excel 97, dan krijg ik dus al direct voordat ik maar iets heb aangevinkt of heb uitgevinkt, dat alles war een komma tussen staat word gescheiden,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent

Ja en dat komt dus doordat je de eerste keer iets niet geod hebt ingevuld. In Office 2007 heb ik het scherm ook terug kunnen vinden.

In Excel 97 bereik je het waarschijnlijk zo:
"Data" -> "Tekst naar kolommen"

Eerst kiezen voor "Gescheiden" -> Volgende -> Puntkomma aanvinken, meer niet. -> Dubbele scheidingstekens als één beschouwen niet aanvinken! -> Tekstindicator laten staan op ". -> Voltooien.

Dan moet het zeker goed gaan.

Vincent

Jeroen Nagtegaal

CiteerJa en dat komt dus doordat je de eerste keer iets niet geod hebt ingevuld. In Office 2007 heb ik het scherm ook terug kunnen vinden.

In Excel 97 bereik je het waarschijnlijk zo:
"Data" -> "Tekst naar kolommen"

Eerst kiezen voor "Gescheiden" -> Volgende -> Puntkomma aanvinken, meer niet. -> Dubbele scheidingstekens als één beschouwen niet aanvinken! -> Tekstindicator laten staan op ". -> Voltooien.

Dan moet het zeker goed gaan.
Dat doe ik, maar het gaat daar niet fout maar de tekst komt al in meerdere kolomen voordat ik de tekst heb bewerkt.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

characea

#581
CiteerIk dowmload het bestand en open het in Excel 97, dan krijg ik dus al direct voordat ik maar iets heb aangevinkt of heb uitgevinkt, dat alles war een komma tussen staat word gescheiden,

Jeroen,
Als ik het goed lees heb je geen enkele aanwijzing opgevolgt in de items hierboven.

Je saved het niet eerst maar opent het gelijk zonder het op te slaan ?
Je moet of  via
Data ->
of via
File -> open gaan.

Je moet het NIET eerst openen. Maar kan ik hier wat screenshots neer zetten ?

CiteerDan kijg ik een scherm zoals in de 1e afbeelding, ik klik dan op openen en hjij openet excel 97 automatisch, en ik krijg dan het scherm in afbeelding 2. Daar gat het dus al fout, het staat in meerdere kolomen, ik heb ook geprobeerd om het eerst te openen in word en dan met knippen en plakken het naar excel te krijgen, dat lukte oook niet.

Jeroen Nagtegaal

Citeer
CiteerIk dowmload het bestand en open het in Excel 97, dan krijg ik dus al direct voordat ik maar iets heb aangevinkt of heb uitgevinkt, dat alles war een komma tussen staat word gescheiden,

Jeroen,
Als ik het goed lees heb je geen enkele aanwijzing opgevolgt in de items hierboven.

Je saved het niet eerst maar opent het gelijk zonder het op te slaan ?
Je moet of  via
Data ->
of via
File -> open gaan.

Je moet het NIET eerst openen. Maar kan ik hier wat screenshots neer zetten ?

CiteerDan kijg ik een scherm zoals in de 1e afbeelding, ik klik dan op openen en hjij openet excel 97 automatisch, en ik krijg dan het scherm in afbeelding 2. Daar gat het dus al fout, het staat in meerdere kolomen, ik heb ook geprobeerd om het eerst te openen in word en dan met knippen en plakken het naar excel te krijgen, dat lukte oook niet.
Het maakt werklijk niets uit of eerst opsla of dat ik het direct open, het blijft fout gaan, de screenshots mogen hier wel staan,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

laatvlieger

Klein bugje:
http://waarneming.nl/soortenlijst.php?diergroep=3
Bij de duinhagedis (een synoniem voor zandhagedis), wordt geen wetenschappelijke naam vermeld, terwijl we die wel hebben opgegeven.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

characea

#584
Citeer
Het maakt werklijk niets uit of eerst opsla of dat ik het direct open, het blijft fout gaan, de screenshots mogen hier wel staan,
Volgens mij doe je ook niet wat wij voorstellen.

Kom je hier langs of niet:




Maar ik stel voor dat je gewoon eens een Excel handleiding leest.


Jeroen Nagtegaal

Die schermen krijg ik gewoon ook, en ik doe echt wel wat jullie voorstellen,

maar de fout ziet niet in het bewerken, want als ik alles in 1 kolom heb gezet gaat het goed, dit duurt dus heel lang, excel zet gebruikt al een komma al als scheidingsteken VOORDAT ik maar iets gedaan heb,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent

#586
CiteerKlein bugje:
http://waarneming.nl/soortenlijst.php?diergroep=3
Bij de duinhagedis (een synoniem voor zandhagedis), wordt geen wetenschappelijke naam vermeld, terwijl we die wel hebben opgegeven.
Niet bij het synoniem zelf.
Vincent

characea

#587
Goed, in je beschrijving maakte ik dat niet op.

En krijg je dit ook als je als ipv extensie csv de extensie txt, bat, xxx of abc gebruikt hebt ?

En je hebt deze optie ook al geprobeerd:


laatvlieger

Citeer
CiteerKlein bugje:
http://waarneming.nl/soortenlijst.php?diergroep=3
Bij de duinhagedis (een synoniem voor zandhagedis), wordt geen wetenschappelijke naam vermeld, terwijl we die wel hebben opgegeven.
Niet bij het synoniem zelf.
jawel! Dat hebben we wel! check het adminscherm maar.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Vincent

Nee hoor. Nieuwe_soorten.php -> Reptielen en amfibieën -> Zandhagedis -> Synoniem -> Geen wetenschappelijke naam.
Vincent

Jeroen Nagtegaal

Nog een keer het prbleem maar eens duidelijk maken, het gat niet fout met de bewerking, de tekst staat in meerdere kolommen, de tekst word al gescheiden voordat ik maar iets heb gedaan, Excel scheidt de stukken tekst al waar een komma staat, dus als ik het open, oplsa of op wleke manier ook het bekijk dan staat bij is de tekst gescheiden waar een komma staat, dus als die komma's er niet staan gaat het niet fout,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com