Hoofdmenu

Bugs

Gestart door matthijsbroere, februari 03, 2006, 12:43:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

matthijsbroere

Een nieuwe start.
Rapporteer hier alle gevonden foutjes e.d. m.b.t. niet goed functioneren/fouten in software, etc. in Waarneming.nl.
Matthijs Broere

marcel123

#1
CiteerIngetrokken: Grote Zilverreiger |Lauwersmeer - Zoutkamperplaat
Ik krijg een ingetrokken alert, maar heb de oorspronkelijke alert niet ontvangen. Lijkt me dan een beetje overbodig.

-----------------
Ik hoor alleen pestvogelalerts te krijgen uit de prov. Utrecht. Dit is de eerste die daarvan afwijkt, en soms krijg ik geen alerts terwijl dat wel zou moeten.

matthijsbroere

Blijkbaar is er dan iets misgegaan bij het verzenden/ontvangen van de betreffende alert. Het klopt wel dat je een alert hebt ingesteld voor de Grote Zilver?
Matthijs Broere

Rein Genuït

Krijg geregeld dubbele alerts en soms weleens drie keer dezelfde :mellow:
Ook mis ik alerts b.v. uit de omgeving Alpen a/d Rijn, Leiden (vale braamsluiper)

groet Rein
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

RWester

Hoi Rein,

Kan het zijn dat je meerdere alerts hebt ingesteld voor een bepaald gebied? Bijv voor 'Zeldzame vogels'  én 'Zeer zeldzame vogels'? Dan krijg je ze namelijk dubbel.

En alerts kun je op verschillende manieren instellen. Als je provincie Zuid-Holland er niet bij hebt, krijg je geen alert van Vale Braamsluiper enz,
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Vincent

In "mijn waarnemingen" worden soms wat gegevens door elkaar gehaald. Soms is het zo dat de gemeentenaam voor de gebiedsnaam komt te staan. Zoals bij Oostvaardersdijk, Lelystad, die wordt daar getoond als Lelystad - Oostvaardersdijk.
Vincent

Dylan

Gebiedsnotatie is nog niet overal uniform. Is puur cosmetisch.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

RWester

Is dat écht de gemeentenaam, of is het gebied ingevoerd als 'Lelystad-Oostvaardersdijk'?

Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Vincent

Gebied is ingevoerd als Oostvaardersdijk, zie maar in gebiedenoverzicht.
Vincent

RWester

http://www.waarneming.nl/gebied_bekijk.php...ie=&werkgroep=O

Én er staat een Lelystad-Oostvaardersdijk in, maar ik weet natuurlijk niet welk blok je dan bedoeld.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Vincent

#10
CiteerZoals bij Oostvaardersdijk, Lelystad
#3298 dus.
Vincent

Rein Genuït

Hoi Remco,

Vandaag weer 3 mailtjes van cetti's zanger in stellendam, wel 1 van ijduiker en 1 van cetti op kijfhoek rara hoe kan dat.
Had idd geen alert voor zeer zeldzaam dacht dat die wel met zeldzaam mee zouden gaan.

Groet Rein
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

RWester

CiteerHoi Remco,

Vandaag weer 3 mailtjes van cetti's zanger in stellendam, wel 1 van ijduiker en 1 van cetti op kijfhoek rara hoe kan dat.
Had idd geen alert voor zeer zeldzaam dacht dat die wel met zeldzaam mee zouden gaan.

Groet Rein

Dan weet ik het helaas ook niet helemaal Rein. Ik heb gehad dat ik een alert had voor 'zeldzame soorten in straal van 30km om huis', voor 'zeldzaam in (mijn regio)Gelderland enz, waardoor een waarneming om verschillende redenen meerdere keer als alert naar mij werd verstuurd.

Wat betreft 'zeer zeldzaam-zeldzaam', heb je gelijk: zeer zeldzaam zou 'meegepakt' moeten worden met zeldzaam.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


frankw

ik weet niet of dit de juiste topic hiervoor is maar een aantal van de foto's die ik upload staan wel bij mijn foto's alleen niet bij het overzicht van alle foto's van de soort.. dit geldt oa voor de foto's bij deze waarnemingen : edelhert
zeearend (hiervan is er maar 1 weer gegeven)
en ik vermoedt nog meer..

is dit een foutje of selecteren 'jullie' welke fotos er in het overzicht komen en welke niet?

frankw

CiteerBlijkbaar is er dan iets misgegaan bij het verzenden/ontvangen van de betreffende alert. Het klopt wel dat je een alert hebt ingesteld voor de Grote Zilver?
enne ik heb laatst minimaal een keer of 40 dezelfde melding gekregen van een zeearend ik geloof in zuid holland..
dit ter uwer informatie  B)  

matthijsbroere

Hij staat ingesteld op "verbergen". De reden hiervan weet ik niet, ik zal het even voor je op het admin forum gooien.
Matthijs Broere

hiskodevries

#16
Een foto kan op "verbergen" worden gezet.
Wat betekent dit: Dat de foto niet wordt getoond in "multimedia->foto`s" en niet onder het tabje foto`s bij het soortenoverzicht.
Wanneer gebeurt dit:
Als de foto van slechte kwaliteit is, of niet wezenlijke informatie over de betreffende soort levert.


De foto is altijd zichtbaar bij de waarneming waar deze van oorsprong is bijgeplaatst.
Want een slechte foto is altijd beter dan geen foto als het om determinatie controle gaat.

Dit is het algemene beleid, dus niet speciaal voor frankw.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Freek Verkerk

hi;

Ik krijg de volgende melding:

Insufficient number of parameters (16) to make sql query (INSERT INTO waarneming (datum, id_weer, id_windrichting, id_vogel, geslacht, id_activiteit, aantal, id_user, id_gebied, id_kleed, bijzonderheden, ind_diergroep, zeker, exoot, id_biotoop, invoer_date, loc_methode) VALUES ('?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?')).

Ik deed schijnbaar alles goed. Ik heb het 2 maal geprobeerd.
Het zou prettiger zijn als er duidelijker wordt aangegeven wat ik verkeerd doe.

Ik probeerde als externe bron, een waarneming van een otter in te voeren. Mij werd om een bevestiging gevraagd (heel goed); ik gaf "ok" en de foutmelding kwam.

-_-  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

RWester

Deze melding krijg ik ook nog af en toe. Als ik dan even alles dicht gooi, en later weer Waarneming.nl open, kan ik alsnog wel een waarneming invoeren. Onlangs overkwam mij dit nadat ik het getal 3000 bij aantal had ingevuld (Kolgans)
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Dylan

INSERT INTO - melding:

We krijgen het niet voor elkaar om dat te reproduceren, met andere woorden, het is een rare combinatie maar we weten niet waar het aan ligt.

Misschien worden er ergens aanhalingstekens of zo gebruikt?

Als je 'm nog eens krijgt, kijk dan ook even naar de tekst bij "bijzonderheden", of daar rare zaken instaan.

Nog beter: maak een screenshot.

We doen ons best, maar we moeten wel in staat zijn om de fout te reproduceren.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

RWester

Hallo allemaal,

Ik snap effe iets niet. Ik heb 5 man Nonnetje exact ingevuld op coördinaat 189-429.

Volgens gebiedenoverzicht/coördinaten zou daar dus Ooijpolder - Oude Waal west (189-429) uit moeten rollen, waar mijn waarneming ook gedaan is

Nu rolt daar iets heel anders uit (Ubbergen - Ooijpolder - Circul - Leutse straat west (km blok 190-429). Wat gebeurt hier?

Het blok 189-429 bestaat dus wel, ook qua bijbehorende coördinaten.

Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Nico Omlo

Remco

Ik heb het even uit geprobreerd,maar het werkt prima.
Heb de waarneming ook weer direct verwijderd.
De waarneming van 190-429 verwijderen en dan opnieuw proberen Remco.
Of via gebiedsnaam invoeren natuurlijk.
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

Freek Verkerk

Citeerhi;

Ik krijg de volgende melding:

Insufficient number of parameters (16) to make sql query (INSERT INTO waarneming (datum, id_weer, id_windrichting, id_vogel, geslacht, id_activiteit, aantal, id_user, id_gebied, id_kleed, bijzonderheden, ind_diergroep, zeker, exoot, id_biotoop, invoer_date, loc_methode) VALUES ('?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?', '?')).

Ik deed schijnbaar alles goed. Ik heb het 2 maal geprobeerd.
Het zou prettiger zijn als er duidelijker wordt aangegeven wat ik verkeerd doe.

Ik probeerde als externe bron, een waarneming van een otter in te voeren. Mij werd om een bevestiging gevraagd (heel goed); ik gaf "ok" en de foutmelding kwam.
Nog een keer geprobeerd, ander gebied, andere datum. Dit keer heb ik nog even extra opgelet; ik heb nu ook de tijd ingevuld. (zomaar wat). Enter. Dit keer werd geen bevestiging gevraagd en direct opgeslagen.

Voorlopig opgelost lijkt het. Als het weer voorkomt meld ik me weer. Misschien was het die tijd die niet ingevuld was de eerste keer.
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

RWester

CiteerRemco

Ik heb het even uit geprobreerd,maar het werkt prima.
Heb de waarneming ook weer direct verwijderd.
De waarneming van 190-429 verwijderen en dan opnieuw proberen Remco.
Of via gebiedsnaam invoeren natuurlijk.

Heb inmiddels gebied handmatig gewijzigd via gebiedsnaam. Nu zie ik dat het watertekentje van exacte invoer wel gewoon blijft staan, terwijl dat nu na wijziging van het gebied niet is.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


hiskodevries

de coordinaten zijn toch exact opgegeven?
of heb je die ook leeggemaakt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

RWester

Ja, die moest ik leegmaken, anders kwam het gebied weer te staan, die ik op coordinaat had ingevuld
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


RWester

Maar heb het goede gebied via 'waarneming-wijzigen' met de hand 'gescrolled'  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


hiskodevries

remco,
helder. het wijzig scherm moet aangepast worden.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

RWester

Met vriendelijke groet,

Remco Wester


hiskodevries

als je van exacte coordinaten overgaat naar een gekozen gebied (bij bewerken)
en je VERWIJDERD de coordinaten dat verdwijnt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0