In ieder geval niet wat obsidentify er van bakt...

Gestart door corzonneveld, juni 26, 2020, 22:05:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

corzonneveld

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/195029415/.
1 Kruisbloemenfamilie - Brassicaceae spec. bloeiend, veldwaarneming
datum: 2020-05-30
locatie: Amsterdam - Nieuwe Meer - Oost (NH)

foto's:


Obs geeft hier Oranjetipje - het is lastig er verder naast te zitten. Opnieuw iets uit de Radijshoek, maar nu rose ipv geel en wit.
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

familiealblas

Misschien heeft er een paar maanden geleden een Oranjetipje op gezeten  ;D
Met vriendelijke groet,

Familie Alblas

Rob Koelman

Citaat van: corzonneveld op juni 26, 2020, 22:05:32 PMIn ieder geval niet wat obidentify er van bakt...

Laat de 'Grote leider' dit maar niet horen!  :police:

Lijkt me één van dit lastige duo: knopherik en radijs/bladrammenas...
Met vriendelijke groet, Rob

nielseimers

Citaat van: Rob Koelman op juni 26, 2020, 22:18:20 PM
Laat de 'Grote leider' dit maar niet horen!  :police:

Bedoel je Dirk Derdeyn? Dirk is helaas gestopt als validator op waarnemingen.be, erg spijtig. Zo'n goed florist zien we niet graag gaan.

Rob Koelman

#4
Citaat van: Rob Koelman op juni 26, 2020, 22:18:20 PMLaat de 'Grote leider' dit maar niet horen!  :police:

Citaat van: nielseimers op juni 26, 2020, 22:45:07 PMBedoel je Dirk Derdeyn? Dirk is helaas gestopt als validator op waarnemingen.be, erg spijtig. Zo'n goed florist zien we niet graag gaan.

Nee, Hisko natuurlijk! Kan Dirk geen ongelijk geven, gezien de ongelofelijk aanmatigende houding van waarneming.nl naar de admins en andere validatoren...
Met vriendelijke groet, Rob

Rien Ondersteijn

Dirk gestopt ??? Shit..!
Dirk-ik weet niet of je hier nog komt : bedankt voor je waardevollen bijdragen , je pittige cynisme dat uitnodigt tot een glimlach en vooral je kennis !
Ik hoop dat de omstandigheden hier voor jou beter worden, zodat je misschien weer terug komt.   :duim:
Groene groe[n]tjes.Rien.

rapunzel

Moeten de admins van Waarneming.nl altijd uit Nederland komen ?

Ik begrijp dat Waarneming.nl "grote nood" heeft aan nieuwe admins.
M.vr.gr.
Koos
Koos Ballintijn

nielseimers

Dirk valideerde in België, maar leverde met grote regelmaat bijdragen op waarneming.nl via het forum en via de "rapporteer een (mogelijk) foute determinatie" functie. Ik hoop dat hij beide blijft doen, want ik heb echt ontzettend veel van Dirk geleerd.

Een validator op waarneming.nl hoeft niet uit Nederland te komen, al de kennis van de Nederlandse flora goed is, mag je uit Ethiopië komen ;D

De hoeveelheid binnenkomende waarnemingen lijkt weer langzaam af te vlakken, maar mogelijk was dat een gevolg van het extreem hete weer. Op dit moment wordt de validatie-achterstand weer langzaam weggewerkt.

corzonneveld

#8
CiteerOp dit moment wordt de validatie-achterstand weer langzaam weggewerkt.

ben benieuwd of deze radijs daar ook onder valt  ;D

edit: o ja, ik zag dat die al goedgekeurd is als radijsje... :angel:
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

sjaakvantiel

 :duim: respect voor de admins. Even een zijstraatje. Begrijpelijk.

Hinko

ObsIdentify is net als bijv. de TomTom een hulpmiddel. Er rijden wel eens mensen het water in omdat ze blind de aanwijzingen van de TomTom volgen. En daar lachen we dan om ...
mvgr, Hinko