Hoofdmenu

Gebieden

Gestart door matthijsbroere, februari 03, 2006, 12:41:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Dijk

Hoi

Ik had nogal lang over voorgaande reactie gedaan en daardoor heeft Remco ook al gereageerd.

Groet erik
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

marcel123

#61
Er staan nu 3 mailadressen in, maar ik neem aan dat  Sjak Gielen  de echte aanspreekpersoon is in het werkgebied van Nijmegen?



marijn

#62
15696 "Gooimeer t.h.v Naarderbos" kan verwijderd worden (dubbel).


---
verwijderd
Marijn Prins

Erik van Dijk

CiteerEr staan nu 3 mailadressen in, maar ik neem aan dat Sjak Gielen de echte aanspreekpersoon is in het werkgebied van Nijmegen?

Inderdaad. Voor wat betreft de gebiedsnamen in de regio Nijmegen is Sjak Gielen de contactpersoon.

Groet Erik van Dijk
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Dragonfly

#64
Bedankt Remco en Erik,
ik moest gewoon even mijn gif spuien, niks persoonlijks zoals ik al eerder aangaf  ^_^

Waarschijnlijk heeft het dan ook te maken met blokken die inderdaad nniet vergeven waren, en ik dus de naastbijzijnde (is dat een goed woord  :rolleyes: ) heb gepakt.
Ik zal binnenkort eens het e.e.a. gaan veranderen.

Enne, bedankt voor de heldere uitleg!
(en, nee, die maillijsten van de poort en de mourik zeggen mij niets... maar ben dan ook geen lid van de VWG?).

(en remco: ik zal je zo een mailtje sturen, bedankt voor het aanbod!!!)

Groetjes,
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

jpoulissen

Vincent,

de coordinaten van Echt (Limburg) kloppen niet.

het is nu: 189,364

het moet zijn: 189,346

grt

Jos Poulissen

matthijsbroere

Bedankt voor het melden.
Aangepast.
Matthijs Broere

Floppy

Ik stel voor de vindplaatsen in Zeeland:

Kasteel Westhove, Oostkapelle
Nollestrand, Vlissingen
De Manteling, Domburg

om te zetten/om te draaien in:

Oostkapelle, Kasteel Westhove
Vlissingen, Nollestrand
Domburg, De Manteling

Dat sluit beter aan bij de rest van de vindplaatsen in die gemeenten.

Bij opgave van een gemeente en specifieke plek  aldaar, leidt dit overigens tot de n.m.m. verkeerde (i.c. omgedraaide) volgorde. Misschien moet dat worden gewijzigd.
:o
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

marcel123

#68
-westhove ligt dichter bij domburg, maar heb ik maar zo gelaten.

De manteling staat nu bij oostkapelle  en niet  bij domburg. Dit is de enige die ik niet heb aangepast. Bovendien heeft die ook geen coordinaten.
Volgens mij is een correctere aanpassing:
De manteling-oranjezon
De manteling-kasteel westhove
De manteling- Berkenbosch
De manteling- Duinbeek. maar ik ben daar waarschijnlijk nog nooit geweest.

CiteerManteling-Zeeduin-Oranjezon (474 ha): fraai begroeid duingebied bestaande uit een serie buitenplaatsen (rijk aan bosvogels en stinsenflora) en het vml. waterwingebied Oranjezon. Omdat er sinds 1995 geen water meer wordt onttrokken zijn er natte duinvalleien ontstaan. Bomen en struiken krijgen geen kans door de Limousin-runderen, zodat de typische duinvegetatie kan terugkeren. De Manteling is het oudste stukje van Walcheren met iets bijzonders in Europa: natuurlijk eikenbos dat tot de zeekust groeit.

CiteerDuingebied Oranjezon
Oranjezon ligt aan de noordwestkust van Walcheren. Het gebied (400 ha) is onderdeel van het natuurmonument "de Manteling van Walcheren". In Oranjezon is meer dan 100 jaar water onttrokken voor de drinkwatervoorziening van Middelburg en Walcheren. De waterwinning vond plaats door open waterwinkanalen en bronnen. Inmiddels is deze waterwinning gestopt; vanaf 1995 zal Oranjezon alleen nog in geval van ernstige calamiteiten drinkwater leveren. Het gebied is grotendeels eigendom van Delta Nutsbedrijven, maar wordt sinds 1 januari 2002 beheerd door Stichting Het Zeeuwse Landschap

Floppy

Okee, zeer bedankt !
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

marcel123

waar zit de manteling, is dat het duingebied tussen vrouwenpolder-oostkapelle-domburg? Want dan ligt het meer voor de hand om dat als een geheel te benaderen.

carel

Deze erpse weg
en melven
is hetzelfde gebied
kan deze worden samengevoegd onder Melven
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

matthijsbroere

De gebieden hebben verschillende coördinaten, dus degene die het gebied heeft toegevoegd bedoelt er een andere locatie mee dan het Melven. Samenvoeging van de gebieden leidt dus tot een verplaatsing van de waarnemingslocatie.

Het Melven loopt westelijk van Blankens kerkhof, de Erpseweg loopt zuidelijk van Blankens kerkhof.

Sorry, maar dit voeg ik niet samen.
Matthijs Broere

Erik van Dijk

CiteerEen nieuwe start.
Deze topic is bedoeld om alle foute + dubbele gebiedsnamen te rapporteren, en te helpen bij het zoeken naar ontbrekende coördinaten.

Links:
Gebiedenoverzicht.

Wellicht dat het handig is om de php met het gebiedenoverzicht per provincie in te kunnen zoomen met de kaarten die al hiervoor gebruikt worden om waarnemingen weer te geven. Het is erg lastig om op de overzichtskaart van Nederland te zien welk gebiedje nu net wel of niet beschikbaar is.

Groet Erik van Dijk
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

carel

#74
Matthijs

CiteerHet Melven loopt westelijk van Blankens kerkhof, de Erpseweg loopt zuidelijk van Blankens kerkhof.

dit gehele gebied behoord toe aan Brabantwater  en is een waterwingebied dat gedeeltelijk in Veghel en het andere gedeelte in Erp ligt
Blankens kerkhof ligt hier in aan de Erpse kant
de vegelse kant heet Melven de Erpse kant is Melvert

de waarnemingen die aan erpse weg verbonden zijn zijn gedeeltelijk van mijzelf en gedeeltelijk van Hans van de veerdonk de wielewalen die hier gezien zijn weet ik de plek precies van en dit was niet aan de erpse weg

Ik zal het gebied in kaart brengen en eens navragen hoe het nu precies heet want melven en melvert en erpse weg en hoogerduinweg zijn 4 straten die het gebied omsluiten
Blankens kerkhof zijn 10 grote bomen waar vele jaren geleden ooit een kerhofje geweest is



gr carel
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

jpoulissen

De gebieden Grevenbicht en Papenhoven zijn hetzelfde. coordinaten 182-339
Deze kunnen worden samengevoegd. (Grevenbicht-Papenhoven lijkt me de beste naam)

Evt kan 182-338 worden aangemaakt als Grevenbicht-Grevenbicht en kan Grevenbicht-Papenhoven het samengevoegde gebied worden?

mvg Jos Poulissen

Lbird

Hallo,

Zouden jullie gebied Hilvarenbeek - rovertse hei willen wijzigen in Rovertsche Heide - Aalstduinen? Coordinaten zijn wel ok.

Groeten,
Albert Vrielink

Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

Lbird

Nog een vreemde combi: Mispeleindse heide staat onder kmhok 515133, maar volgens mij moet dat kmhok 514141 zijn. Niettemin, ik ben geen echte Kempenkenner dus wie checkt dit?

Groeten, Albert
Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

kroonp

Hallo,

Kunnen de coordinaten van het Thijssepark in Naarden gewijzigd worden in 138,2-479,4? Als coordinaten is nu het hele kilometerhok opgegeven, terwijl het eigenlijke gebied veel kleiner is als dat kilometerhok.

Groet,

Peter
Groet

Peter Kroon

RWester

CiteerHallo,

Kunnen de coordinaten van het Thijssepark in Naarden gewijzigd worden in 138,2-479,4? Als coordinaten is nu het hele kilometerhok opgegeven, terwijl het eigenlijke gebied veel kleiner is als dat kilometerhok.

Groet,

Peter

Dat kan maar moet je niet doen. Nu is het namelijk een naam van een 1km x 1km blok. Zijn er ook waarnemingen gedaan buiten het park, maar in het km-blok, dan moet je niets aan dit blok wijzigen en zeker geen coördinaten.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


kroonp

Ik snap het. Maar er staan nu plantensoorten gemeld die in het thijssepark helemaal niet voorkomen. Er staan zelfs planten gemeld die niet alleen buiten het thijssepark staan, maar ook nog eens buiten het km-hok. De vogels die mijn broer en ik gemeld zijn ook echt in het thijssepark gezien. De plantensoorten die PF Stolwijk gemeld heeft echter kunnen m.i. beter onder Naarden, gemeente Naarden gemeld worden, omdat ze niet in het thijssepark voorkomen.

En juist om te voorkomen dat er in de toekomst meer van zulk soort waarnemingen bij komen, leek het mij handig om de coordinaten te veranderen.

Peter
Groet

Peter Kroon

marcel123

#82
Waarschijnlijk moet je bij zijn waarnemingen niet naar het gebied kijken maar naar de exacte coordinaten van zijn waarneming, te herkennen aan dat ~ tekentje.

Bij die coordinaten wordt het dichtstbijzijnde gebied gezocht. Dus een wijziging van de coordinaten van het Thijssepark hebben m.i geen invloed op de toewijzing van gebieden aan waarnemingen met exacte coordinaten. Dus m.i. sowieso geen oplossing.

matthijsbroere

Citeerde waarnemingen die aan erpse weg verbonden zijn zijn gedeeltelijk van mijzelf en gedeeltelijk van Hans van de veerdonk de wielewalen die hier gezien zijn weet ik de plek precies van en dit was niet aan de erpse weg
Carel, de reden dat we wat voorzichtiger zijn geworden met het samenvoegen van gebieden is omdat er vaak net iets andere coördinaten aan een gebied hangen die door een bepaalde gebruiker zijn toegevoegd. Coördinaten vinden we steeds belangrijker dan de gebieden, aangezien coördinaten veel exacter zijn.

In dit geval hebben alleen jij en Hans waarnemingen in dit gebied gedaan. Als Hans akkoord is voeg ik de gebieden alsnog samen.
Matthijs Broere

kroonp

#84
CiteerWaarschijnlijk moet je bij zijn waarnemingen niet naar het gebied kijken maar naar de exacte coordinaten van zijn waarneming, te herkennen aan dat ~ tekentje.

Bij die coordinaten wordt het dichtstbijzijnde gebied gezocht. Dus een wijziging van de coordinaten van het Thijssepark hebben m.i geen invloed op de toewijzing van gebieden aan waarnemingen met exacte coordinaten. Dus m.i. sowieso geen oplossing.
Als het veranderen van de coordinaten geen oplossing is dan vind ik het prima om het zo te laten. Maar ik blijf het vreemd vinden dat er nu soorten staan gemeld die niet in het gebied voorkomen en zelfs niet in het bewuste km-hok.

Ik ga toch ook geen waarnemingen invoeren onder Naardermeer en dan met de exacte coordinaten het gooimeer aangeven.

CiteerBij die coordinaten wordt het dichtstbijzijnde gebied gezocht.

Gebeurt dit automatisch?
Is het niet beter om in zo'n geval een soort hoofdgebied te gebruiken i.p.v. een klein gebied dat exact is aangegeven. Dus bijvoorbeeld Naarden, Naarden i.p.v. Jac. P. Thijssepark, Naarden. Dan klopt tenminste de naam van de locatie terwijl dat nu niet het geval is.

Als ik nu dus een soortenlijst van een bepaalde locatie zie, dan is het dus niet eens zeker of al die soorten ook echt in het gebied voorkomen. Dat komt de betrouwbaarheid van de gegevens niet ten goede lijkt mij.

De reden dat ik hierover zo zeur is dat de soortenlijsten van mijn geliefde woonwijk nu niet meer kloppen  :( , Die lijsten had ik graag zuiver willen houden, en dat lijkt mij voor andere gebieden ook wel nuttig. In dit geval is het redelijk kleinschalig, maar als dat in andere gebieden op veel grotere schaal gebeurt en dat jaren lang, dan zit je dus met een enorme hoeveelheid onbetrouwbare gegevens, die je er moeilijk meer goed kan maken.
Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Peter
Groet

Peter Kroon

hiskodevries

peter, het is een kwestie van tijd of het opzoeken van waarnemingen bij een gebied gaat als volgt
klik op de kaart een punt aan, geef de omtrek op en alle waarnemingen worden getoond.
het probleem is nu dat de pgo's alles op kmhok niveau willen weten, maar dat particulieren dat per gebied willen weten.
dat bijt.
en daar is niet zo snel een oplossing voor.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

matthijsbroere

#86
CiteerAls Hans akkoord is voeg ik de gebieden alsnog samen.
Hans is akkoord -> dus gebieden samengevoegd.
Matthijs Broere

kroonp

Citeerpeter, het is een kwestie van tijd of het opzoeken van waarnemingen bij een gebied gaat als volgt
klik op de kaart een punt aan, geef de omtrek op en alle waarnemingen worden getoond.
het probleem is nu dat de pgo's alles op kmhok niveau willen weten, maar dat particulieren dat per gebied willen weten.
dat bijt.
en daar is niet zo snel een oplossing voor.
OK

Het lijkt mij prima om alles per km-hok te bekijken. Maar dan moet er wel wat veranderen, want nu kan dat dus eigenlijk nog niet.
Ik heb al wel een ideetje voor een nieuw systeem :D

Groet

Peter
Groet

Peter Kroon

jpoulissen

CiteerDe gebieden Grevenbicht en Papenhoven zijn hetzelfde. coordinaten 182-339
Deze kunnen worden samengevoegd. (Grevenbicht-Papenhoven lijkt me de beste naam)

Evt kan 182-338 worden aangemaakt als Grevenbicht-Grevenbicht en kan Grevenbicht-Papenhoven het samengevoegde gebied worden?

mvg Jos Poulissen
Is dit bericht over het hoofd gezien?

grt

Jos Poulissen

matthijsbroere

CiteerIs dit bericht over het hoofd gezien?
Ja.
In mijn atlas zit er een bijna een kilometer afstand tussen Papenhoven en Grevenbicht, dus om nou te zeggen dat het hetzelfde gebied is?
Het lijkt me onterecht om de waarnemigen van Grevenbicht over te hevelen naar Papenhoven, en vervolgens een nieuw Grevenbicht aan te maken. Gebruikers die in Grevenbicht waarnemingen hebben ingevoerd zien hun waarnemingen daar plots niet meer terug, terwijl het gebied wel bestaat.
Matthijs Broere