Hoofdmenu

Gebieden

Gestart door matthijsbroere, februari 03, 2006, 12:41:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent

Bedankt, het is aangepast.
Vincent

Vincent

CiteerVincent,

Ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig, dacht ik nog, maar ik heb het verschil gevonden. Als ik via mijn website Vogels in Midden-Brabant op de 'i' klik, komt er GEEN 'e-mail naar waarnemer' rechts in het scherm! Dat is wel het geval als ik via de hoofdsite van waarneming.nl op de 'i' klik.

Is dit aan te passen? Niettemin in ga betreffende vogelaar mailen.

Bedankt.

Groeten, Albert
Oow, dat wist ik niet, ik ben helemaal niet bekend met de werkgroepschermen.
Vincent

BWoets

Er is een gebied zoek:

Vooroever - Medemblik

Iemand enig idee waar deze is gebleven en de bijbehorende waarnemingen?
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

matthijsbroere

Ik zie alleen een Vooroever - Wervershoof staan. http://www.waarneming.nl/gebied.php?id=456...kgroep=O&meta=N

Bedoel je deze?
Matthijs Broere

Lbird

Hoi,

Er is per ongeluk een gebied fout ingevoerd. Waalwijk-Meerdijkse Driessen 131.5-144 moet zijn coordinaten: 130.5 - 411.0  Kunnen jullie dit wijzigen?

Bedankt, Albert
Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

edwin de weerd

Als ik in het volgende Atlasblok 16-48-41 (nabij Ruinen Drenthe) een waarneming in voer, komt er Medemblik - Oostersingel (NH) te staan. Kan iemand dit veranderen, de Amf. coördinaten van Medemblik - Oostersingel zijn verkeerd ingevoerd denk ik.
Groet Edwin.

Pim


136 076
531 162  

Dit zijn de x en y coördinaten van Medemblik en die zijn correct!
Of een andere admin is me voor geweest.
Als het probleem blijft bestaan svp vermelden in bugs.

bedankt en groet,

Pim Julsing
 
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Vincent

CiteerHoi,

Er is per ongeluk een gebied fout ingevoerd. Waalwijk-Meerdijkse Driessen 131.5-144 moet zijn coordinaten: 130.5 - 411.0  Kunnen jullie dit wijzigen?

Bedankt, Albert
Bedankt voor het melden, het is gewijzigd.
Vincent

han.endt

CiteerMaar de coordinaten zijn niet correct. Het naviduct ligt een stuk(je) oostelijker, vlak na de eerste bocht in de dijk, zeg maar tussen de eerste (haakse) bocht en de tweede, wat minder haakse bocht. Het natuurgebiedje ligt hier dan weer ten oosten van.
In de Avifauna deel 1 staat bij de Bonapartes die daar zat ook Flevoland als provincie, en Lelystad als gemeente.
Wat doen we dan hier mee? De waarnemingen van Paul Groot (meerendeels) en Reinoud Vermoolen zijn bij het naviduct gedaan, maar ingevuld onder Enkhuizen - Enkhuizen. Met als gevolg dat de waarnemingen midden in de stad zijn gedaan.

http://www.waarneming.nl/gebied.php?id=129...oep=O&start=100
http://www.waarneming.nl/gebied.php?id=129...roep=O&start=50

Vincent

#39
Vragen of ze de waarnemingen willen wijzigen, of anders zelf verplaatsen, denk ik.
Vincent

han.endt

Oké, ik zal er om te beginnen commentaar bij zetten. Paul Groot mail ik wel even.

Vincent

Vincent

han.endt

#42
De Zuidpier bij IJmuiden staat er twee keer in:
4464 - IJmuiden - Zuidpier, Velsen
15551 - Zuidpier

De laatste met maar één datum met drie waarnemingen.

marijn

Vincent,

De volgende gebieden (alle met 0 waarnemingen) zijn dubbel of overbodig en kunnen verwijderd worden:

102 / Laapersheide, Hilversum
15541 / Hilversum – Nimrodpark, Hilversum
15558 / Maatpolder, Eemnes

En de waarnemingen van de volgende gebieden moeten verplaatst worden, waarna het oorspronkelijke gebied verwijderd kan worden:

van 8657 naar 15560 / Bijvanck, Blaricum
van 9012 naar 93 / 's-Gravelandse landgoederen – Gooilust, Wijdemeren

Bvd,
Marijn
Marijn Prins

Vincent

#44
CiteerDe Zuidpier bij IJmuiden staat er twee keer in:
4464 - IJmuiden - Zuidpier, Velsen
15551 - Zuidpier

De laatste met maar één datum met drie waarnemingen.
Bedankt, is aangepast.
Vincent

Vincent

CiteerVincent,

De volgende gebieden (alle met 0 waarnemingen) zijn dubbel of overbodig en kunnen verwijderd worden:

102 / Laapersheide, Hilversum
15541 / Hilversum – Nimrodpark, Hilversum
15558 / Maatpolder, Eemnes

En de waarnemingen van de volgende gebieden moeten verplaatst worden, waarna het oorspronkelijke gebied verwijderd kan worden:

van 8657 naar 15560 / Bijvanck, Blaricum
van 9012 naar 93 / 's-Gravelandse landgoederen – Gooilust, Wijdemeren

Bvd,
Marijn
Bedankt, die zijn ook aangepast.
Vincent

marijn

#46
Vincent,

15557 Noordpolder en 15658 Naarderbos kunnen verwijderd worden, want dubbel.

De waarnemingen van 6963 moeten in 15548 geplaatst worden, waarna 6963 verwijderd kan worden.


Naarderbos
http://www.waarneming.nl/gebied_bekijk.php...ie=&werkgroep=O

Noordpolder
http://www.waarneming.nl/gebied_bekijk.php...ie=&werkgroep=O
Marijn Prins

Vincent

#47
Citeer15557 Noordpolder en 15658 Naarderbos kunnen verwijderd worden, want dubbel.
Is gebeurd.

CiteerDe waarnemingen van 6963 moeten in 15548 geplaatst worden, waarna 6963 verwijderd kan worden.
Welk gebied is dat, ik kan niet op nummer zoeken?

==Al gevonden!==
Vincent

marijn

#48
Hmm, dat is ook niet handig... Wist ik niet.
== o, dus toch! ==

het gaat om: 6963 Markermeer - Zuidoost, Muiderberg; moet overgezet naar: 15548 IJmeer - t.h.v. Muiderberg, Muiden.
Marijn Prins

Vincent

Ik kan niet op nummer zoeken maar ik had ze er al uitgevist via:
http://www.waarneming.nl/werkgroep/gebied_...?werkgroep=gooi
Vincent

marijn

CiteerNaarderbos
http://www.waarneming.nl/gebied_bekijk.php...ie=&werkgroep=O

Noordpolder
http://www.waarneming.nl/gebied_bekijk.php...ie=&werkgroep=O

He, deze links had ik bij mijn weten helemaal niet in mijn bericht geplaatst. Hoe kan dat nu???

(is overigens wel zo dat ik in het bericht niet de volledige namen had gegeven, omdat ik dacht dat je op nr zou zoeken!)
Marijn Prins

frankw

vraagje: Gaan de gebieden rond huissen binnenkort weer van naam veranderen? want ik moet nu zo'n 100-150 waarnemingen gaan veranderen en mocht het binnekort weer veranderen dan doe ik het dan wel.. snapte?!

ohja zou er een gebied bij kunnen? bijvoorbeeeld Lingewaard-Huissen-Linge coordinaten komen overeen met wat voorheen Huissensche waarden zuid en noord(ofzo) was.
m.v.g.
F Wagenaar

Vincent

Citeerohja zou er een gebied bij kunnen? bijvoorbeeeld Lingewaard-Huissen-Linge coordinaten komen overeen met wat voorheen Huissensche waarden zuid en noord(ofzo) was.
Iedereen kan zelf gebieden toevoegen, via het invoerformulier en dan kiezen voor "gebied toevoegen".
Vincent

RWester

Citeervraagje: Gaan de gebieden rond huissen binnenkort weer van naam veranderen? want ik moet nu zo'n 100-150 waarnemingen gaan veranderen en mocht het binnekort weer veranderen dan doe ik het dan wel.. snapte?!

Waarom zou je hierom de waarnemingen moeten wijzigen? Als de coordinaten kloppen, dan is het toch goed?
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


RWester

Citeervraagje: Gaan de gebieden rond huissen binnenkort weer van naam veranderen? want ik moet nu zo'n 100-150 waarnemingen gaan veranderen en mocht het binnekort weer veranderen dan doe ik het dan wel.. snapte?!

ohja zou er een gebied bij kunnen? bijvoorbeeeld Lingewaard-Huissen-Linge coordinaten komen overeen met wat voorheen Huissensche waarden zuid en noord(ofzo) was.
m.v.g.
F Wagenaar

Hoi Frank,

Ik weet wie er bezig is (geweest), nl onze 'gebiedenbeheerder' Sjak Gielen van de VWG Nijmegen. Als je me een mailtje wilt sturen (R_Wester@hotmail.com), kan ik Sjak kontakt met je laten opnemen hierover.

Er is het een en ander gewijzigd in overleg met lokale waarnemers, omdat gebieden niet bleken te kloppen qua coördinaat en naam en Sjak momenteel bezig is om ontbrekende blokken in te voeren. Misschien dat je in overleg met hem verder zaken kunt uitwerken.

Met vriendelijke groet,

Remco Wester
VWG Nijmegen
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Vincent

Reactie van webmaster VWG Nijmegen:

CiteerWij hebben inderdaad alle kilometerhokken van de Gelderse Poort van naam voorzien. Daarnaast hebben we alle
gebieden die reeds bestonden geverifieerd of de naam van het gebied ook correspondeerde met de coördinaten.
Met name in de Rijnstrangen waren erg veel gebieden aanwezig waarbij de naam niet correspondeerde met de
coördinaten. Sjak Gielen dit heeft gedaan heeft in ieder geval in sommige gevallen contact opgenomen met de
waarnemers, die veel waarnemingen in een gebied hadden. Ik weet niet in hoeverre er ook gebieden zijn veranderd
waarbij geen contact met de waarnemers is opgenomen. Als je een gebied aan treft met de verkeerde coördinaten
blijft het een lastige keuze. Of je veranderd alle oude waarnemingen of je accepteert dat alle toekomstige
waarnemingen verkeerd worden ingevoerd. In zo'n geval denk dat het beter is nu te corrigeren omdat er waarschijnlijk
de komende jaren veel meer waarnemingen zullen komen dan er tot nog ingevuld zijn.

Wannneer ver van huis vogel en waarnemingen invoer, tref ik helaas maar al te vaak foutief of vaag gedefinieerde
gebieden. Gelukkig maar dat mensen steeds meer kilometerhokken gaan gebruiken. Wellicht dat dit ook als tip gegeven
kan worden. Als je de coördinaten of kilometrhokken invult zit je altijd goed. Bij het ongecontroleerde gebruik van een
gebiedsnaam ben je afhankelijk van de kwaliteit van degene die het gebied aangemaakt heeft.
Vincent

Dragonfly

Tsss, dus daarom kloppen ineens erg veel gegevens van mij niet meer! Veel ingevoerde gebieden rondom beuningen (bij nijmegen) vooral, die staan ineens onder een andere plek en op een andere plek!  :angry:
Het gaat om tientallen waarnemingen, die kunnen alleen handmatig worden verzet toch?  :wacko:

Ik gebruik zelf altijd deze kaart voor waarnemingen rond nijmegen
http://www.waarneming.nl/werkgroep/plotgeb...kgroep=nijmegen

Eigenlijk was ik nu ook even op zoek naar een nieuwe link voor de google earth-map. De oude link doet het niet meer?
Die map waarop gemakkelijk gebieden kan opzoeken. Helaas bezit ik niet over informatie van kilometerhokken (broedvogelatlas o.i.d.)...
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Dragonfly

#57
Een voorbeeld:
Wat eerst "Beuningen zuidoost" heette, heet nu "Beuningen Oost" en mijn waarnemingen (+/- 20) moeten nu verhuizen naar "Nijmegen Pieckelaan", irritante naam, want de Pieckelaan is toch echt Beuningen...
En zo zijn er nog meer...

Even voor de duidelijkheid, ik moet alleen even stoom afblazen  ;)
Zal binnenkort eens gaan beginnen met het omzetten, helaas.  -_-  
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

RWester

Hoi Godelieve,

Momenteel zijn álle blokken van het werkgebied ingevoerd, dat zie je onder andere aan het plotkaartje wat jij gebruikt van de VWG Nijmegen.

Veel waarnemers voerden vroeger waarnemingen in in blokken (ver) náást een blok wat destijds niet bestond. Daardoor werden waarnemingen verkeerd geplaatst, en werden soms groepen (200 Toendrarietganzen) watervogels midden in Nijmegen geplaatst.

De namen zijn hier en daar gewijzigd, maar de km-blokken/coördinaten NIET, dus eigenlijk als het goed is hoef je niets te wijzigen.

Als je op coördinaat invoert, dan staan de waarnemingen áltijd goed. Als je een mailtje naar mij zou willen sturen, met je adres, dan zorg ik dat je kopieën krijgt van de Inventariatieatlas van het werkgebied van de VWG. (R_Wester@hotmail.com)

Sorry voor de overlast, maar dit was echt nodig, het liep hier en daar goed verkeerd met waarnemingen in het werkgebied van de VWG Nijmegen. Heb je op of aanmerkingen over km-blokken in ons werkgebied, dan kun je die altijd aan mij richten.

 
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Erik van Dijk

Beste Godelieve en anderen,

Als je het goede gebied gekozen hebt in het verleden, waarbij je dus ook het gebied met de juiste coördinaten hebt gekozen, hebben de naamsveranderingen geen consequenties. De coördinaten of kilometerhokken zijn namelijk helemaal niet veranderd. Alleen de naam die bij de coördinaten hoort, is veranderd.

Na de initiële naamwijzigingen is er op commentaar van gebruikers nog een verbeteringsslag over heen gegaan. Let wel alleen over de naamgeving.

Als je pertinente fouten ontdekt of suggesties hebt kun je contact opnemen met Sjak Gielen (j.gielen6531@chello.nl). Hij is natuurlijk bereid suggesties doer te voeren, mits ze een verbetering zijn natuurlijk.

Via de twee actieve emaillijsten bij ons in de regio "Geldersepoort"(niet-vogels) en "mourik"(vogels). Worden alle gebruikers regelmatig benaderd en wordt ook actief gevraagd om commentaar en suggesties. Veel gebruikers maken hiervan gebruik om het systeem nog verder te verbeteren. Waarschijnlijk zitten jullie niet op deze emaillijsten. Ik kan me dan enig ongenoegen voorstellen.

Voor vragen kun je mij ook mailen antimoon@zonnet.nl. Ik kan het natuurlijk niet iedereen naar de zin maken, maar het systeem en de naamgeving voor zoveel mogelijk mensen prettig te maken.

Zelfs wanneer enkele waarnemingen verhuisd moeten worden zou ik dit verkiezen. Dit gebeurt overigens alleen als in het verleden mensen een gebiedsnaam hebben aangemaakt waarbij de coördinaten niet kloppen met de beschrijving van het gebied. Omdat het systeem van waarneming.nl nu dik een jaar echt begint te lopen en het erg hard groeit en waarschijnlijk nog jaren gebruikt wordt, wegen de paar verhuizingen van waarnemingen van nu niet op tegen de fouten die er in de toekomst gemaakt zouden worden.

Groet Erik van Dijk

PS Niettemin vervelend. En ik heb zelf ook alle waarnemingen uit mijn achtertuin moeten verhuizen en dat waren er een paar honderd.




Met vriendelijke groet

Erik van Dijk