Hoofdmenu

Gebieden

Gestart door matthijsbroere, februari 03, 2006, 12:41:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

matthijsbroere

Een nieuwe start.
Deze topic is bedoeld om alle foute + dubbele gebiedsnamen te rapporteren, en te helpen bij het zoeken naar ontbrekende coördinaten.

Links:
Gebiedenoverzicht.

Dekkingsgraad qua gebieden met waarnemingen.

Natuurloket voor een topografische kaart.

Kadaster voor het opzoeken van coördinaten.


Voeg meteen de url van het bestaande gebied bij een melding als je die toch bij de hand hebt..
Matthijs Broere

RWester

Voor het werkgebied van de VWG Nijmegen het volgende voor wat betreft gebieden:

CiteerHallo allemaal,
Alle kilometerhokken van ons hele werkgebied zijn momenteel aangemaakt in Waarnemingen.nl
Het betreft in Noord Limburg de gemeenten Bergen,  Gennep en Mook en Middelaar. In Noord-Brabant de gemeenten Boxmeer, Sint Anthonis, Mill en Sint Hubert, Grave en Cuijk. In Gelderland gaat het om Groesbeek, Millingen aan de Rijn, Ubbergen, Nijmegen, Lingewaard, Overbetuwe, Heumen, Wijchen, Beuningen, Druten en West Maas en Waal. Van gemeenten daaromheen zijn ook soms nog randjes meegepakt.
Ook het Duitse Reichswald, de Düffel en Salmorth zijn gebiedsdekkend aangemaakt.
Er kunnen dus nu naar hartelust waarnemingen worden ingevoerd. Als je coördinaten invoert genereert het programma automatisch de bijpassende naam van het gebied en kan er dus niks meer fout gaan.
Het was een hele klus om al die nieuwe blokken aan te maken en van een bijpassende naam te voorzien. Ongetwijfeld zal de naamgeving hier en daar nog verbeterd kunnen worden en localo's worden dan ook opgeroepen om voorstellen tot wijziging door te mailen naar j.gielen6531@chello.nl
Zeker voor Salmorth (Johan Thissen) en het Reichswald (Ronald Zollinger en Gerard Muskens) geldt dat.

Mocht je iets opmerken in bovengenoemde gebieden, dan kun je kontakt opnemen met Sjak Gielen, gebiedenbeheerder van de VWG

j.gielen6531@chello.nl
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


marcel123

CiteerAlle kilometerhokken
Als ik nu in een poel in de Ooij-polder een 5 libellensoorten zie, mag ik dan voor die specifieke poel een nieuw gebied aan maken of gaat dan je systematiek verloren?

RWester

Hallo Marcel

Zoals gezegd is alles van ons gebied nu in km-blokken aangemaakt. Sjak heeft dit gedaan en houdt hier een oog op, mede omdat veel waarnemingen in verkeerde blokken worden geplaatst en onjuiste namen worden gebruikt. Veel beginnende natuurliefhebbers kennen de Atlascoördinaten nog niet en gaan op de namen af.

Om te voorkomen dat iedereen preciese coördinaten gaat invoeren zonder lijn in de gebiedsnamen willen we een namenchaos voorkomen door zoveel mogelijk via Sjak (of Erik van Dijk of mij) te laten lopen.

We willen er naar streven om in de toekomst zo specifiek mogelijk in coördinaten te werken, zodat gebieden er makkelijk uit gelicht kunnen worden.

Wij staan in kontakt met mensen die veel streeknamen kennen, bijv misschien van die poel. Om dus de juiste, bij iedereen bekende streeknaam ook bij de juiste coördinaten te krijgen hebben we een gebiedencoördinator binnen onze VWG.

Maar we kunnen dus niet iets afdwingen....
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


RWester

Volgens mij kunnen deze gebieden samengevoegd worden, of niet:

http://www.waarneming.nl/gebied.php?id=102...kgroep=O&meta=N

en

http://www.waarneming.nl/gebied.php?id=565...kgroep=O&meta=N

Zelfde km-blok, beide 'algemene' waarnemingen (dus geen tuinlijst of specifiek gebiedje van iemand)
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Vincent

Bedankt en aangepast.
Vincent

Pim

Ter informatie;

IJmuiden heeft een Jachthaven (Marina Seaport) naast de Zuidpier en enkele kilometers verderop een Vissershaven (IJmuiden - Haven).

De waarneming van woestijntapuit en kuifaalscholver staan nu bij beide punten.

Kan een ieder die dit leest zijn waarnemingen daar aanpassen?

bedankt en groet,

Pim Julsing
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Lbird

Hoi,

Hoe kom ik aan het mailadres van één van de waarnemers waarmee ik een dubbeling in gebieden mee wil bespreken? Het gaat in dit geval om Koos Werther.

Groeten, Albert
Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

Vincent

Als je een willekeurige waarneming van die persoon opzoekt en je klikt op de informatieicoon, dan staat rechts een optie om te mailen.

Maar je kunt dubbele gebieden ook gewoon hier melden, als het om exact dezelfde gebieden gaat, kunnen ze gewoon samengevoegd worden, daar merkt niemand iets van. Verder kan het zo zijn dat degene die waarnemingen heeft ingevoerd in het gebied, het gebied zelf niet heeft toegevoegd, maar dat het al gewoon in de database stond.
Vincent

Pauljp

De waarnemingen in het gebied Naviduct zijn recent geplaatst in Noord-Holland(Enkhuizen - Naviduct, Enkhuizen). Dat lijkt me niet terecht, want het natuurgebied waar de waarnemingen gedaan zijn ligt in Flevoland. Dit zorgt voor een incorrecte provincielijst.

Vriendelijke groet, Paul

Vincent

#10
CiteerHet naviduct bij Enkhuizen staat er twee maal in:
Houtribdijk - Naviduct, Lelystad
Enhuizen - Naviduct, Enkhuizen

De laatste is correct. Het naviduct ligt, zij het nipt, in Noord-Holland.
Volgens de kaart zou het idd in Noord-Holland liggen. (Als de coördinaten correct zijn)
Vincent

Pauljp

Maar de coordinaten zijn niet correct. Het naviduct ligt een stuk(je) oostelijker, vlak na de eerste bocht in de dijk, zeg maar tussen de eerste (haakse) bocht en de tweede, wat minder haakse bocht. Het natuurgebiedje ligt hier dan weer ten oosten van.
In de Avifauna deel 1 staat bij de Bonapartes die daar zat ook Flevoland als provincie, en Lelystad als gemeente.

Vincent

#12
Dan klopt het nu weer. (zie ook tekening naviduct)
Vincent

marijn

Hallo,

Per ongeluk een nieuw gebied toegevoegd met verwisselde x- en y-coordinaten: Overscheense Polder, Naarden. Moet dus zijn:
X: 137.5
Y: 479.3

Mvg,
Marijn Prins
Marijn Prins

marijn

Dan meteen nog even iets anders:

Boswachterij Hooghalen, Aa en Hunze DR
staat per abuis ingedeeld bij de gebieden van VWG Het Gooi eo. Zou mooi zijn als jullie die even verwijderen.

Ik vroeg mij sowieso af of er iemand de gebieden van het Gooi beheert en/of wie er over de werkgroeppagina van VWG Het Gooi gaat. Er moet een hoop gebeuren aan die gebieden namelijk! (Ontbreekt (te) veel, verkeerde namen, schrijffouten in namen, etc.)

Marijn
Marijn Prins

matthijsbroere

Ha Marijn,

Coordinaten aangepast, bedankt voor de melding.
Ik zal eens contact opnemen met VWG 't Gooi, je hoort nog van me.
Matthijs Broere

marijn

He Matthijs,
Bedankt. Ben benieuwd.
Marijn Prins

Lbird

Vincent,

Ik zie helaas geen informatieicoon. Kan het zijn dat ik iets over het hoofd zie? Ben ik daartoe gemachtigd als moderator van Midden-Brabant? Ik wil namelijk een andere naam aan het gebied toekennen, maar mogelijk dat hij andere visie erop heeft.

Groeten, Albert
Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

Vincent

#18
Albert, iedereen ziet de informatieicoon, daarvoor zijn geen aparte rechten nodig, de "i"

Na klikken op dit icoon, wordt een detailscherm getoond, met rechts een aantal opties, waaronder e-mailen.
Vincent

BWoets

Stellendam - Vogelkijkhut 't Kiekgat
Stellendam - Kiekgat

Zijn dat niet dezelfde lokaties?
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Vincent

Aan de waarnemingen te zien wel.
Vincent

Vincent

#21
CiteerIk kwam in de Limburgse gebiedsnamen ook nog eens Belgisch gebied tegen; Maasmechelen.

Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is?

Jos Poulissen
Is verwijderd.
Vincent

jpoulissen

Het gebied nattenhoven (Limburg) wordt niet juist weergegeven (het ligt nu zelfs in Duitsland).
De juiste coordinaten zijn: 181-335

gr

Jos Poulissen

Vincent

Bedankt, het is aangepast.
Vincent

Lbird

Vincent,

Ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig, dacht ik nog, maar ik heb het verschil gevonden. Als ik via mijn website Vogels in Midden-Brabant op de 'i' klik, komt er GEEN 'e-mail naar waarnemer' rechts in het scherm! Dat is wel het geval als ik via de hoofdsite van waarneming.nl op de 'i' klik.

Is dit aan te passen? Niettemin in ga betreffende vogelaar mailen.

Bedankt.

Groeten, Albert
Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

RWester

Via lokale werkschermen werken de landelijk mogelijkheden/opties niet. Toekomstmuziek die wel een keer geschreven zal worden en dan opgevoerd zal worden.  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


matthijsbroere

CiteerDan meteen nog even iets anders:

Boswachterij Hooghalen, Aa en Hunze DR
staat per abuis ingedeeld bij de gebieden van VWG Het Gooi eo. Zou mooi zijn als jullie die even verwijderen.

Ik vroeg mij sowieso af of er iemand de gebieden van het Gooi beheert en/of wie er over de werkgroeppagina van VWG Het Gooi gaat. Er moet een hoop gebeuren aan die gebieden namelijk! (Ontbreekt (te) veel, verkeerde namen, schrijffouten in namen, etc.)

Marijn
Je vermoeden klopt volgens mij wel Marijn. Er staat ergens vermeld dat de site voorlopig niet meer wordt bijgewerkt met ingang van 28 december 2005.

Ik wacht een reactie op mijn mail nog af...
Matthijs Broere

matthijsbroere

CiteerBeste Matthijs,



In het verleden heb ik op verzoek van Hisko de links naar Waarneming.nl op de site Gooisevogels.tk gezet. Sindsdien heb ik daar nooit meer wat mee gedaan. Gooisevogels.tk wordt ook niet meer bijgehouden, alleen nog tijdens mijn vakanties, om mailtjes van waarnemingen in het Gooi op kwijt te kunnen. Verder doe ik er dus helemaal niets meer mee.



Ik heb nog nooit gebieden bijgehouden voor waarneming.nl en ik heb ook echt geen tijd om dat in de toekomst  te gaan doen. Daar zullen jullie dus iemand anders voor moeten vinden. Wellicht een leuke taak voor Marijn zelf? Die doet er kennelijk nog wat mee.



Wellicht is het een beter plan als jullie contact zoeken met onze VWG zelf, en dat ze vanuit daar een link naar Waarneming.nl maken? Dan kunnen ze ook vanuit daar het geheel beter gaan beheren. De site van onze VWG is: http://www.vwg-gooi-eo.nl/



Ik hoop dat ik je vragen zo voldoende beantwoord heb.



Gegroet

Hans
Dat verklaart een hoop hé?  :)
Het benaderen van iemand van de VWG zal nog een probleem kunnen worden, aangezien er op http://www.vwg-gooi-eo.nl/ geen contactadressen staan. Marijn, heb jij contacten in deze groep? Zo ja, wie kan ik het beste benaderen?
Matthijs Broere

matthijsbroere

CiteerStellendam - Vogelkijkhut 't Kiekgat
Stellendam - Kiekgat

Zijn dat niet dezelfde lokaties?
Bob, ik heb alleen 2x het gebied Kiekgat gevonden. Uiteraard samengevoegd. Maar Vogelkijkhut 't Kiekgat zie ik niet staan...
Matthijs Broere

BWoets

Dubbel:

Schiermonnikoog (dorp)
Schiermonnikoog - dorp

Die laatste moet behouden blijven
Met vriendelijke groet,
Bob Woets